Het Grote "Offtopic"-topic!


Nope, denk dan.... Kwik, Kwek en Oom Dagobert. :DD
Hopen dat oom dagobert geen indentiteitskrisis krijgt als hij er achterkomt dat hij de jongste is. En als het een vrouwtje blijkt te zijn kan je het altijd in tante dagoberta veranderen!
 
Nou dit klinkt niet echt goed! Paar dagen geleden de rode vuurmier in europa aangetroffen en nu ook al de eerste kolonies termieten in Nederland. Dit kan echt nog grote gevolgen gaan hebben net zoals de amerikaanse rivierkreeft in de sloten 😒 en ik vond een rode mier al prikken. Bescherm je huisdieren maar als die vuurmieren hier zijn. Die eten ze namelijk met huid en haar op! Over 20 jaar hebben we nog alligator in de sloot, dan ben ik crocodile Dondy. En over 40 jaar haaien in de ijsselzee (huidige ijselmeer)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren begreep ik ook dat wetenschappers uitgerekend hebben dat de vruchtbare topsoil die nog nu nog beschikbaar is over 60 jaar zo uitgemagerd is dat we de vraag naar landbouw niet meer kunnen voorzien. Dat betekend dat we nog 60 keer kunnen zaaien en oogsten. I gonna make the best of that. Ik ga denk ik investeren in potaarde 😂
 
Geef je even een seintje als de bruine beer zn intrede doet:ROFLMAO:
Die zal vast zn neefje wasbeer snel achtervolgen
hug GIF
 
Met de huidige kijk van de gemiddelde mens in nederland tegen de introductie van wasberen en wolven zal het me hiet verbazen als die 2 straks samenwerken en we wolven zien rond rennen bezadeld door wasweren die met een steelpan op hun hoofd en een toiletborstel in hun pootje mensen gaan belagen. Of ze bestormen het paleis net zoals de puppy spion uit frankrijk die kort geleden is opgepakt. Verhaal is verdoezeld. Vermiste puppy. Die wist zn weg aardig goed te vinden daar, na dat hij door de ventilatie schachten in de archieflades beland was. Waarschijn opzoek naar koekjes in de vorm van de sleutel van de grote poort van nederland. Volgens mij is het weer bijna weekend 😁
 
Volgens mij ging het over een biofilm en eindigen we met wasberen en wolven. Waarom moeten we overal een heldere verklaring voor zoeken, aquarium houden is geen hogere wiskunde.
De biofilm is mede een gevolg wat ontstaat door wat wij de vissen voeren, en zelfs in droogvoer zit een vetgehalte kijk eens wat er gebeurt als er droog voer in de bak wordt gedeponeerd, het droge drijfvoer spreid zich meteen uit en deze vetlaag gaat van links naar rechts en van voor naar achteren en kan zich uiteindelijk niet uitbreiden/verplaatsen.

Neem eens een blokje diepvries zwarte muggelarven en laat dit los in een glas water, kijk na een minuut of 2 eens van onderen naar boven, dan zien we een vetlaag die ook weer in de bak terug te zien is, en vet blijft immer drijven.
Waarom zo'n wetenschappelijke verklaring er aan toevoegen en zo moeilijk doen.
 
Volgens mij ging het over een biofilm en eindigen we met wasberen en wolven. Waarom moeten we overal een heldere verklaring voor zoeken, aquarium houden is geen hogere wiskunde.
De biofilm is mede een gevolg wat ontstaat door wat wij de vissen voeren, en zelfs in droogvoer zit een vetgehalte kijk eens wat er gebeurt als er droog voer in de bak wordt gedeponeerd, het droge drijfvoer spreid zich meteen uit en deze vetlaag gaat van links naar rechts en van voor naar achteren en kan zich uiteindelijk niet uitbreiden/verplaatsen.

Neem eens een blokje diepvries zwarte muggelarven en laat dit los in een glas water, kijk na een minuut of 2 eens van onderen naar boven, dan zien we een vetlaag die ook weer in de bak terug te zien is, en vet blijft immer drijven.
Waarom zo'n wetenschappelijke verklaring er aan toevoegen en zo moeilijk doen.
Ik had het nergens niet over een biofilm je begrijpt het verkeerd dit is het off topic topic dus ik gooi even een onderwerp op wat totaal niet topic gerelateerd is. Hoe meer off topic hoe beter zou ik zeggen wat dit forum onderdeel betreft😂
 
  • Leuk
Waarderingen: frog
dan zien we een vetlaag die ook weer in de bak terug te zien is, en vet blijft immer drijven.
Bij mij is het meer olie achtig overigens. Als ik zie dat het vettig word dan zuig ik de toplaag af en ik let ook op wat ik voer. Er zijn een paar soorten voer die blijven drijven en heel de oppervlakte besmeuren dat vind ik maar niets in nn filterloze bakken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: frog
Ik zou bijna zeggen dat willen we zien in het smoelenboek:DD
Ja bijna alleen gaat dat niet, dat zou betekenen dat ik op de foto sta en dat gaat nou net de hele anonimiteit iedee voorbij 😂 je zal me op me woord moeten geloven! Het is gelukkig niet zo dat het allemaal letterlijk in lapjes verspreid zit 😂 boven mn bakkebaarden is het een beetje blond en boven op me kruim vind ik wel eens wat zwart terwijl het bruin en rood overheerst en gemixed zit. Maar echt rood rood is het niet. Het zit tussen muslie-roest en goldendream- supernova in als ik mn camera app moet geloven 😂
 
Ik geloof je op je blauwe ogen als je die tenminste hebt:DD
Ik weet het ondertussen zelf niet meer met me kleurenblindheid ik moet het tegenwoordig maar aannemen. 😂 heb wel een hart van goud, daar moet ik later als ik er niet meer ben mn begravenis mee betalen
Cat Costume GIF
 
Zoals Albert zegt even het voer onderdompelen tussen de vingers.
Moge Albert en hier met de zon is het wel aangenaam en 17 graden.
Heey zijn er behalve André 1 en André 2, ook al meerdere Albert naamgenoot? Ben benieuwd of er ooit gezegd gaat worden Albert 1 en Albert 2... Owhja en er zijn ook meerdere mensen met de naam Marcel op het AF. Wel fijn dat het niet ingewikkeld wordt. .;):D:):sorry:
 

Terug
Bovenaan