Het Grote "Offtopic"-topic!


En kijk eens wat PostNL me op de zondag kwam brengen:LOL:
Sport Yellow Card GIF by Groene ster
 
Ik heb gelezen dat @ Michelle1 en @ Nicolientje-W slobbers kweken
Zou het niet een idee zijn als de dames de krachten zouden bundelen en de grootste sierslobberkwekerij van Nederland zouden vormen? ;):)
 
Ik heb gelezen dat @ Michelle1 en @ Nicolientje-W slobbers kweken
Zou het niet een idee zijn als de dames de krachten zouden bundelen en de grootste sierslobberkwekerij van Nederland zouden vormen? ;):)

Denk dat je het niet helemaal begrijp.

Ik kweek niet, ik heb nooit willen kweken, ik ben anti kweek. Dat die slobbers daar anders over denken is wel een probleempje :rolleyess:

En slobberkwekerij samen met Antje :rolleyes: Antje de hele dag :koffie:of een kouwe 🍺 drinken, stuiterende door de kwekerij met zagen, beitels en al wat meer. Altijd in de ziektewet door allerhande onhandige acties. Ik maar verversen, voeren, dweilen, slobbers over brengen naar uitzwembakken. Wat wil je mij aandoen, ik heb je toch nooit iets naars aangedaan.
 
Denk dat je het niet helemaal begrijp.

Ik kweek niet, ik heb nooit willen kweken, ik ben anti kweek. Dat die slobbers daar anders over denken is wel een probleempje :rolleyess:

En slobberkwekerij samen met Antje :rolleyes: Antje de hele dag :koffie:of een kouwe 🍺 drinken, stuiterende door de kwekerij met zagen, beitels en al wat meer. Altijd in de ziektewet door allerhande onhandige acties. Ik maar verversen, voeren, dweilen, slobbers over brengen naar uitzwembakken. Wat wil je mij aandoen, ik heb je toch nooit iets naars aangedaan.
En dan laten we @jessicapilon alles delegeren (daar blinktie in uit) :DD

Overigens stond van de week een nieuwe buurvrouw op de stoep voor een longfin slobber voor in haar sluierbak (bak van 180 liter) en daar zaten al 2 slobbers in dus ik haar eerst jouw verhaal erbij halen en het doemscenario over nestjes en nachtmerries van miljarden babyslobbers, maar bij haar eten haar sluiers wel de babyslobbers op want ze had al een nestje en daar was niet veel meer van over na 1 week (kwestie van opvoeden misschien? :DD 😱)
 
Mijn sluiers eten de hele kleine mini s ook wel op maar die zwemmen hier echt niet open en bloot rond, zo achterlijk zijn die slobbers nu ook weer niet. Die verstoppen zich onder het hout etc. en die krengetjes zijn snel hoor. Dat kunnen de sluiers nooit bij houden.

Buurvrouw heeft gewoon slobbers met laag IQ gehalte. Waarschijnlijk nu ze er eentje van jou erbij heeft overleeft de helft het. Scheelt wel natuurlijk een miljoen baby slobbers of een miljard. Als je haar tegenkom bij huisarts/apotheek met doosje oxepam dan weet je genoeg:DD
 
UUUH liever niet hoor. Ik ben liberaal. Red eerst jezelf en dan later pas de rest :DD

Daarbij ben jij nu verantwoordelijk voor nazorg gezien een levering van een slobber met IQ wat door word gegeven aan de baby s.
 
Misschien een gekke gedachte of een gekke vraag maar omdat ik er geen ervaring mee heb stel ik hem even aan de orde.

Er wordt gesproken over dwergblauwkikkers.



Zou het kunnen, het is maar een meedenken, dat die kikkers vreemde bewegingen maken waar de nieuwe vissen van zijn geschrokken en daardoor in de stress zijn geraakt en als gevolg daarvan de gifstoffen zijn afgegeven aan het water?
Vind het ver gezocht. Sowieso dat ze schrikken van dwergklauwkikkers en ook omdat dan de vissen hier ook steeds dood in de bak moeten liggen nadat de

Denk dat je het niet helemaal begrijp.

Ik kweek niet, ik heb nooit willen kweken, ik ben anti kweek. Dat die slobbers daar anders over denken is wel een probleempje :rolleyess:

En slobberkwekerij samen met Antje :rolleyes: Antje de hele dag :koffie:of een kouwe 🍺 drinken, stuiterende door de kwekerij met zagen, beitels en al wat meer. Altijd in de ziektewet door allerhande onhandige acties. Ik maar verversen, voeren, dweilen, slobbers over brengen naar uitzwembakken. Wat wil je mij aandoen, ik heb je toch nooit iets naars aangedaan.
Ja heey zeg. Je snapt toch zeker wel dat een gentlemen een dame Noooooooooooiiiiiiiiit iets wil aandoen. Zoiets kan gewoon niet. Daarvoor bennuh de heren nu eenmaal niet door des Heren geschapen in die beruchte 7 dagen. :deal::stop::petjeaf:
 
Ja heey zeg. Je snapt toch zeker wel dat een gentlemen een dame Noooooooooooiiiiiiiiit iets wil aandoen. Zoiets kan gewoon niet. Daarvoor bennuh de heren nu eenmaal niet door des Heren geschapen in die beruchte 7 dagen. :deal::stop::petjeaf:

Aaah bijbel nooit gelezen, te veel inhoud. Maar nu weet ik wat er mis is gegaan, in 7 dagen ontwikkeld, wellicht toch iets te kort :engel:
 
Haha. Net zoals Nederlands en Duits voor "buitenlanders" waarschijnlijk op hetzelfde neerkomen. :D

Wat vond je van de docu?
Geen idee nog. Heb speciaal voor jou (!) net dat ondertitelde stukje even opgezocht, maar moet verder alles nog kijken. :) Ben benieuwd!
 
Haha. Net zoals Nederlands en Duits voor "buitenlanders" waarschijnlijk op hetzelfde neerkomen. :D


Geen idee nog. Heb speciaal voor jou (!) net dat ondertitelde stukje even opgezocht, maar moet verder alles nog kijken. :) Ben benieuwd!
Haha Duits en Nederlands lijkt ook op elkaar (zeg ik als persoon die geen Duits spreekt 🤪)

Oh dat is lief! Dank je wel 😄 Ik heb hem inmiddels afgekeken!
 
En en en? Wie war es? ;)
Ik hoefde dus nog maar een klein stukje.

Maar ik vind het wel een mooie docu. Ik kijk wel wat anders tegen wildvang aan nu (positiever). Eerst vond ik het altijd een beetje sneu.
Verder ga ik over het algemeen nog steeds voor kweek vis, daar ik met gewoon kraanwater (niet al te zacht..) werk.. 🤔
 
maar afrikaanse cichliden in zo'n bakje samenzetten met allemaal goudvissen..... vraag me af wat voor verkoper zoiets laat gebeuren
Denk niet dat de verkoper hier iets van weet. Persoon gaat waarschijnlijk gewoon naar de winkel en zegt ik wil die vissen. Mij is nog nooit gevraagd wat voor aquarium ik heb of wat de meedebewoners zijn als ik vissen koop.
 
Denk niet dat de verkoper hier iets van weet. Persoon gaat waarschijnlijk gewoon naar de winkel en zegt ik wil die vissen. Mij is nog nooit gevraagd wat voor aquarium ik heb of wat de meedebewoners zijn als ik vissen koop.
Nee dat zal dan inderdaad niet gebeurd zijn. :-/ Ik merk zelf dat dat navragen bij de ene zaak (ook afh. van de verkoper) wél regelmatig gedaan wordt, en bij de andere praktisch nooit. Sommige zaken boeit het bijzonder weinig waar je je vissen in stopt.

Dat navragen vind ik meestal wel goed hoor, het is nodig. Soms kan het ook wel een beetje irritant zijn, moet ik eerlijk zeggen. Als ik een vis (of laatst: schildpad) koop waarvan ik weet dat die soort die-en-die zorg nodig heeft, maar de verkoper is wat "traditioneel" in de opvatttingen en uit zijn vraagstelling blijkt dat hij niet helemaal van alles op de hoogte is... tsja wat doe je dan. Om toch het dier mee te krijgen geef ik zo nodig maar de "gewenste" antwoorden hoor... ^^'
 
Hier vragen ze bij 'doorsnee visjes' niets, maar zodra je naar grotere of bijzondere dieren vraagt komen er wel wat vragen. Mij kennen ze inmiddels, ze weten wat ik heb, maar bij nieuwe of minder bekende klanten vragen ze zeker wel even na.
 
Hier vragen ze bij 'doorsnee visjes' niets, maar zodra je naar grotere of bijzondere dieren vraagt komen er wel wat vragen. Mij kennen ze inmiddels, ze weten wat ik heb, maar bij nieuwe of minder bekende klanten vragen ze zeker wel even na.
Hhmmmm........ik koop alleen maar kleine en simpele visjes misschien dat daarom niemand iets vraagt :unsure:
 

Terug
Bovenaan