Het wel&wee van de kweekbakken van Nicolientje-W


Vandaag wat onderhoud gepleegd aan de bak van de L201 en een nieuwe stromingspomp achter het hmf gezet, de visjes waren er zichtbaar blij mee
jonkie1.jpg
jonkie2.jpg
jonkie3.jpg
 
Je nieuwe L nummers worden ook om te kweken neem ik aan? Kweken deze zich net zo makkelijk voort als de long fins?

Zijn dit ook wat klein blijvende soorten of worden het hele grote?

Moeten ze ook veel warmer of valt het wel mee.

In ieder geval veel succes met de nieuwe lijn hoewel ik de long fins toch mooier vind. De 201 vind ik ook wel leuk door de dots de ander iets minder maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Te vis achtig :DD
 
Je nieuwe L nummers worden ook om te kweken neem ik aan? Kweken deze zich net zo makkelijk voort als de long fins?

Zijn dit ook wat klein blijvende soorten of worden het hele grote?

Moeten ze ook veel warmer of valt het wel mee.

In ieder geval veel succes met de nieuwe lijn hoewel ik de long fins toch mooier vind. De 201 vind ik ook wel leuk door de dots de ander iets minder maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Te vis achtig :DD
Ja klopt gaan we ook mee kweken, blijven ook vrij klein, kweken minder makkelijk als de longfins en krijgen ook geen megagrote nesten en moeten er wat warmer bijzitten (26 graden is ideaal).
Ja de L201 vind ik ook leuker als deze maar variatie is ook leuk :DD
 
Mooi die l-nummers. Maar ik vind de babycory het leukst!!!
Ja die babycory doet het hem :ROFLMAO: :love: zitten er een stuk of 4-5 in van dat formaat die eerst nog even mogen groeien dus dan sta je voor de bak en dan trekt er zo'n babycory een sprintje altijd humor :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Bijzondere elletjes Antje. Zijn ze al geslachtsrijp of hoe noem je dat bij vissen? Anyway, we mogen hopelijk een beetje met je mee kijken.
 
4 dagen niet eten :oops: Beetje stress visjes? Kan me voorstellen dat je wel een beetje opgelucht ben dat ze dan nu liggen te sabbelen.

Zijn het wel elletjes die je wel wat zie of zijn het die de hele dag verstopt liggen?
 
4 dagen niet eten :oops: Beetje stress visjes? Kan me voorstellen dat je wel een beetje opgelucht ben dat ze dan nu liggen te sabbelen.

Zijn het wel elletjes die je wel wat zie of zijn het die de hele dag verstopt liggen?
Ja er zijn mensen die hun elletjes nooit aan het eten krijgen en dus letterlijk dood gaan van de honger, elletjes zijn enorme stresskipjes als het om verhuizingen gaat, als wij nakweek wegbrengen naar het buitenland (België/Duitsland) dan geven we standaard wat eigen voer mee voor de eerste 2 weken (nadat we berichten kregen van mensen die de nakweek niet aan het eten kregen) zodat het net wat makkelijker is om ze weer aan het eten te krijgen.

Ja dit soortje laat zich redelijk zien en komen ook overdag op het voer af dus dat is erg fijn want dan kan je ze net wat beter monitoren
 
De nieuwe soortjes groeien gestaag door en vooral de L397 beginnen zich steeds meer op hun gemak te voelen (iets wat ik erg belangrijk vind) maar het duurt denk ik nog minimaal 4 maanden eer ik een nestje kan verwachten
 

Terug
Bovenaan