Daarnaast nog weer even een update!
Ik merk dat de baby Pseudogastromyzon myersi heel leuk zijn, het goed doen en mooi groeien. Maar... Dat ze ook echt (logischerwijs) voor veel extra belasting in de bak zorgen. Mijn algen groei is daardoor op negatieve wijze gegroeid, en heb momenteel op m'n hardscape en planten ook algen zitten. Ik heb daarom maar besloten om een extra waterwissel in te lassen. Dus twee waterwissels in de week. Dit is zeker voor mijn Microphysogobio Tafangensis heel belangrijk, aangezien die echt van schoon water houden en dus erg gevoelig zijn voor vies water. Eentje had een licht aangetaste slijmlaag, gaat gelukkig weer beter! Maar dat wil nog wel eens duiden op slechte waterkwaliteit. Daarnaast zijn de Pseudogastromyzon ook wel liefhebber van extra schoon water.
Ook wil ik wat aanpassingen gaan maken in de lay-out. Ik merk dat de Microphysogobio tafangensis graag holletjes maakt over stenen, en ik heb niet heel veel plaatsen voor ze die groot genoeg is voor ze. Dus ik wil aan de achterkant van het aquarium wat verhogingen aanbrengen met extra stenen, zodat ze hieronder kunnen schuilen. Daarnaast wil ik een paar van mijn Crypto's weghalen en die vervangen voor een groene soort Crypto, of iets anders wat uit diezelfde regio komt (lees: Aziatisch) en wat tegen wat stroming kan.
Daarnaast heb ik een extra stromingspompje toegevoegd, dit omdat mijn waterhoogte dus vrij hoog is. Hierdoor stroomt het water dat vanuit de dubbele bodem komt voornamelijk hard in bovenste lagen en kreeg ik eigenlijk een soort luwe plek over de stenen heen. Dit is voor de hillstream vissen niet optimaal, dus heb ik besloten een extra pompje toe te voegen. Misschien dat met de herinrichting van dit aquarium, zoals ik hierboven heb besproken, ook het waterniveau wat ga laten dalen. Maar met de huidige waterbelasting zie ik dat nog niet zitten.
Maar, het is een foto album... Dus er moeten ook foto's komen, dus bij deze:
Overzicht foto net tijdens het voeren. Beetje donker geheel vind ik zelf, dus wel wat extra frisgroene planten toevoegen.
Baby Pseudogastromyzon met volwassene ernaast. Je kunt zien dat ze al mooi aan het groeien zijn.
En een groepje pubers bij elkaar. Ze worden duidelijk steeds territorialer tegen elkaar, maar af en toe mogen ze elkaar ook wel. Zoals hier mooi te zien is. Maar ik zal ze wel moeten gaan uitvangen en gaan verkopen als ze wat groter worden haha. Anders wordt het te krap in de bak met zoveel territoriale visjes. Bestaat er ook anticonceptie voor vissen toevallig? 😅 😂
En een slechte foto, maar een zeldzaam moment. Want ik kon mijn Afrikaanse waaierhand spotten!