Ik collecteer hier nog eens voor potjes geduld! Meubel kan nog wel eens een week op zich laten wachten. Schijnt veel vraag te zijn naar de nieuwe lijn en er komt klaarblijkelijk maar eens per week een vrachtwagen met spul van Aquatlantis naar Nederland.
Aangezien ik nog steeds geen plan voor de beplanting heb niet zo heel erg, maar toch.
Ik heb een aantal planten opgeschreven die ik mooi vind. Of ze haalbaar zijn in de Cube 60 met de Style LED 8 (=1000 lumen) kan ik totaal niet inschatten. Beplanting wordt dus een soort van trial and error, maar daar leer ik van.
Wat ik mooi vind en wel iets van wil gebruiken, niet allemaal maar een selectie uit onderstaand lijstje.
- Hydrocotyle leucocephala (Japan?) = Braziliaanse klimop.
- Vesicularia ferriei (Weeping moss)
- Rotala colorata
- Pogostemon stellatus Octopus
- Phyllanthus fluitans
- Hygrophila polysperma = Belgisch groen
- Staurogyne repens
- Nesaea pedicullata golden (schijnt erg veel licht nodig te hebben, dus denk ik niet geschikt)
- Ludwigia palustris mini Super Red
- Cryptocoryne parva (heb ik zelf veel van)
- Althernathera reineckii mini
- Rotala rotundifolia
- Anubias nana (heb ik)
Ik moet nog eens goed kijken naar bladvorm en kleur en waar wat zou kunnen staan. En proberen in te schatten of de planten uit dit lijstje überhaupt haalbaar zijn.
Eerst nog een goed alle plantjes online bekijken en op basis daarvan een indeling proberen te maken. Er zal wat in komen wat met minder licht uit komt, maar ook die meer licht vragen, enkel om er achter te komen wat kan met de standaard verlichting.
(Een upgrade van de verlichting zit altijd in mijn achterhoofd.)
Mocht er iets tussen zitten waarvan jullie zeggen 'echt niet doen' hoor ik het graag
🙂