Watch your self.Ach, ik geef mezelf een weekje of twee om me wat te herkrijgen. Zou bijna zeggen 'komt goed' maar dat weet ik niet.
Watch your self.Ach, ik geef mezelf een weekje of twee om me wat te herkrijgen. Zou bijna zeggen 'komt goed' maar dat weet ik niet.
Dank je, zal ik ook doen. Vandaar dat ik even geen druk op mezelf wil leggen. Op zich heb ik wel zin om door te gaan hoor.Watch your self.
Ik heb niet getimed, maar laat zeggen 20 minuten.Soms kan het even duren tot er voldoende druk is maar ik heb zelf de ervaring dat dit vrij snel opgang moet komen.
Ja zoiets zal het ook wel zijn. Nu je het zo zegt, zal de stroom er maar helemaal vanaf halen voor de zekerheid (kortsluiting).Stopcontact zelf gaat eigenlijk niet zo snel stuk, wellicht zit er een draad los (in het stopcontact) ?
Ook onhandig verwoord door mij.Aah, ik dacht aan het stopcontact wat in/op de muur zit
Met veel gasuitwisseling, oppervlaktebeweging, zal hij sneller richting blauw gaan maar dat is er niet veel dus dan zal hij langer groen blijven.Is het normaal dat tijdens de nacht de dropchecker zoveel uren na het sluiten van het magneetventiel groen blijft?
Komt dat door de minimale oppervlakte beweging?
Bij jou is er nog geen CO2 opname (planten) Nicole, dus wel logisch dat hij bijna niet veranderd in kleur. Maar je zou genoeg moeten toevoegen naar mijn inziens. Nu nog planten 😉.
Dank jullie wel.Met veel gasuitwisseling, oppervlaktebeweging, zal hij sneller richting blauw gaan maar dat is er niet veel dus dan zal hij langer groen blijven.
Dat komt vaak door te weinig gasuitwisseling aka oppervlakte aggitatie.Is het normaal dat tijdens de nacht de dropchecker zoveel uren na het sluiten van het magneetventiel groen blijft?
Komt dat door de minimale oppervlakte beweging? Met zekerheid geen kaamlaag.
Moet je niet vergeten hem bij het opstaan weer te veranderenDit word veel gedaan als het licht is uitgeschakeld.
Ik heb er geen filmpje gemaakt (vlak voordat ik naar bed ging) maar dat omhoog zetten gaf een enorme hoeveelheid geklater en gespetter.Dat komt vaak door te weinig gasuitwisseling aka oppervlakte aggitatie.
Jou Scapers Flow heeft de mogelijkheid om hem een stukje hoger op de rand te hangen. Dit word veel gedaan als het licht is uitgeschakeld.
Jou positie is de blauwe pijl. De rode geeft de rand aan zodat de lily een stuk omhoog komt. Zou je kunnen uitproberen
Bekijk bijlage 328585
Hier gaat dat bij mij spaak op lopen. Ik zal maar weinig in de gelegenheid zijn dit consequent te doen.Moet je niet vergeten hem bij het opstaan weer te veranderen
Blijf toch ook dan overal eens af Nicole 😉Ik heb aan het fijnregelventiel gezeten en nou zit ik te stoeien om de kleur weer goed te krijgen
Net maar weer wat bijgedraaid. Resultaat zie ik morgenvroeg want vanavond ga ik wel eens op tijd slapen 😉.
Geen belletjes geteld dus?Ik heb aan het fijnregelventiel gezeten en nou zit ik te stoeien om de kleur weer goed te krijgen
Net maar weer wat bijgedraaid. Resultaat zie ik morgenvroeg want vanavond ga ik wel eens op tijd slapen 😉.
Aan een pH control denk ik ook wel eens moet ik zeggen maar ik weet er te weinig vanaf. Klinkt wel als heel ideaal.Ik draai er eigenlijk nooit aan. Maar ja, nou heb ik er ook een Ph control aanhangen die het gehalte op peil houdt. Die computer heb jij in je hoofd natuurlijk.
Jawel 🙂 maar als ik de bellen niet in de juiste richting krijg dan de kleur natuurlijk ook niet. Duurt even voordat het aantal bellen stabiel is merk ik. Al eens ingesteld op 70 (na tien geteld of zo), en opgestaan met 55 bellen. Moet rond de 70 uit komen. Hij loopt nu (net) harder dan dat, dus ben hoopvolGeen belletjes geteld dus?
Ja maar ook dan moet je wel wat tunen hoor want als ik de fijnregelaar vol open draai dan knalt de co2 erdoor en zie ik heel veel onopgeloste co2 in het water in de vorm van mist. Daarbij is alles wat je teveel toevoegt ook nog eens zonde. De controller zorgt wel voor afsluiting als de gewenste ph is bereikt maar toch kun je best wel co2 verkwisten als je het aantal bellen niet een beetje goed afstelt.Aan een pH control denk ik ook wel eens moet ik zeggen maar ik weet er te weinig vanaf. Klinkt wel als heel ideaal.
Aah, ik wist niet dat dat zo lastig was, zelf nog nooit eerder een (echte) Co2 set gehad.Al eens ingesteld op 70 (na tien geteld of zo), en opgestaan met 55 bellen.
Ik ook niet en ik heb geen idee waardoor dit eigenlijk komt. Wel gemerkt dat ik beter even kan wachten met tellen voordat ik conclusies trek.Aah, ik wist niet dat dat zo lastig was, zelf nog nooit eerder een (echte) Co2 set gehad.
Nog even John,Mooi dat de kleur nu goed op peil is Nicole en het is inderdaad altijd even zoeken.
Ik heb er ook een van Aqua NoaJa ik heb een drukmeter van Aqua Noa en die is ook supergevoelig en een tikkie verstellen geeft soms al veel meer of minder belletjes. een oudere van Dennerle is veel minder gevoelig en vond ik prettiger werken maar goed als het eenmaal goed staat dan is er niks loos.
Let er wel op dat je de co2 ruim voor het licht aangaat laat lopen want dan is de co2 weer aardig op peil als de verlichting aangaat. Ik liet de co2 veelal 1,5 uur eerder starten.
Je kent mij toch!Ook opletten met het overzetten van een nieuwe fles tzt want voor je het weet raak je dat regelknopje aan.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.