OK dat zou het verklaren. Klinkt ook wel heel logisch.Erg leuk Nicole zo. Misschien dat er in dat plastic van de zuignap stoffen zitten waar de alg van snoept. Hier zag ik ook wel bepaalde aanslag op de zuignappen van bv een flipper en dat zou met de samenstelling te maken kunnen hebben (heb ik ooit gelezen).
Ik dacht ook al te kijken naar een zwart rubbertje omdat het dan sowieso mooier wegvalt in het bakje, ook omdat hij op een zijkant zit waar ik tegenaan kijk. Van de voorkant gaat hij wegvallen achter de plantjes.Heb gelijk mijn dropcheckers gecheckt! Heb een identieke als jij en die heb ik inmiddels een zwart rubbertje gegeven vanwege hetzelfde probleem. En een andere is nog helemaal wit, die was van jbl maar nog maar een maand in gebruik. En de laatste witte is groen geworden😆 maar die zit ook niet in beeld. Ik sop ze als de vloeistof vervangen wordt. Elke twee maanden ofzo. Maar dat helpt dus niet echt. Misschien met chloor.
Als ik de vloeistof vervang haal ik er ook een schuursponsje over en veel meer kun je denk ik niet doen. Of alleen naar de indicator kijken en niet naar de zu
Pas maar op dat je dan zelf geen bruine tanden krijgtDus tandenborstel hier.
Dankjewel. Ik ben ook helemaal niet ontevreden 😊Ziet er wel zeer gezond uit hoor! Netjes!!
Heel minimaal op de rechter ruit maar zo weinig dat ik het niet op de witte watten kon zien. Vooralsnog niets waar ik me zorgen om maak.Ziet er goed uit en ook geen bruinalg als ik het zo bekijk.
Dankjewel Albert. Ik moet zeggen dat ondanks het blauwe licht dat de lamp zou geven, de bak mooi groen oogt. Hoe dat kan weet ik niet, wellicht is het licht toch niet zo koud als opgegeven.Mooi kontrast tussen het groen en het hout.
Nee het blijkt echt niet te weinig. Ik had ook geen idee dat het zo goed zou groeien. Zelfs de Eleocharis breidt zich goed uit als ik dat ze vergelijk met de eerste foto's! Ik had daar wat meer een paadje van willen maken maar allé, een aquarium houden is ook boetseren he?Te weinig plantjes zijn het niet toch? En zo ja... het groeit vanzelf wel.
Jawel toch, alles tot in de puntjes voorbereid dat kon haast niet fout gaan 😉Ik had ook geen idee dat het zo goed zou groeien
Precies dat, perfecte start is het.en ook geen bruinalg
Ik vind ze nu al vrij, al worden ze moeilijk te spotten nu de plantjes lekker groeien. Ze schieten ook niet weg als ik met mijn neus op het glas hang of de telefoon bijna tegen het glas drukIn een groepje verliezen ze elk gevoel voor bescheidenheid.
Ik had ook lang een groepje van 3 omdat ik er niet bij kon halen. Vanwegen de corona kon ik ruim een half jaar geen nieuwe vinden. Maar toen ze er weer waren en ik weer een echte groep had veranderde de hele sfeer. Van schuw en sereen naar een groot eten-stelen festijn.😁
Met grote dank aan @Cornelius !!!Jawel toch, alles tot in de puntjes voorbereid dat kon haast niet fout gaan 😉
Ik zou geen extra voeding geven voor de Nessea; dat is voldoende aanwezig.Op zich gaat het goed, maar ik vraag me af of de Nesaea niet wat extra voeding nodig heeft
OK, dan laat ik het zo. Ik zie de plant ook in allerlei variaties van kleuren. Ze zijn hier ook nog laag, zie vaak dat ze vooral bovenin kleuren.Ik zou geen extra voeding geven voor de Nessea; dat is voldoende aanwezig.
Heb zelf ook nog geen ervaring met deze plant. Ik heb foto's gezien waar ze lichtrose zijn, ander weer geel. Maar ook groen en groen/wit. Ik denk dat ie pas op kleur gaat komen als de lichtintensiteit word vergroot.
Dankjewel, ja plantjes zien er goed uit. Hout is brandschoon, ik verdenk de garnalen hiervan 🤣 . Eigenlijk is het te schoon, het is ook nooit goedZiet er mooi uit Nicole.
Typisch is dat toch. De garnalen zie ik nooit langs het glas, wel zwemmen langs het glas maar verder niet.Ja als ik bij de garnalen al wat algjes zie dan is dat ook juist vaak in die rondigen aan de voorkant en misschien heeft dat iets met de circulatie van doen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.