De vis in kwestie is belangrijker, goed op blijven letten!
Dankjewel voor het vertrouwen Richard. De pest is dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik nog meer kan doen dan dit, behalve dus de catappa x (ivm met waarschijnlijk veel verversen is dat effectiever dan catappa bladeren) en de voogle.
Mocht het desondanks terug komen, ik heb het al zo agressief aangepakt dat er volgens mij weinig overblijft. Het enige wat ik dan nog kan bedenken is Omnipur, op de bijsluiter staat dat het ook werkzaam is tegen vinrot. Maar goed, even niet wanhopen.
Ik heb Omnipur voor de zekerheid in huis gehaald want het is natuurlijk altijd weekend als je zoiets nodig hebt.
Moet kwa biologische balasting wel goed komen als je een liter siporax hebt overgezet... je weet t nooit 100% zeker maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Ja, daar hoop ik ook op, met opzet een erg grote hoeveelheid overgezet in de hoop dat dat het meeste op kan vangen.
In mijn JBL mandjes zit een liter vandaar dat ik weet dat het ongeveer een liter is (marginaal minder, want voller dan vol kreeg ik het Sera mandje niet).
En toch was ik na het lezen van sommige van je berichten bang dat hij er erger aan toe zou zijn. Hoop voor je dat de vinrot nu helemaal weg is en hij kan herstellen.
Snap dat je giga baalt van de staat van je bak maar jij weet heel goed waar je mee bezig bent dus heb er alle vertrouwen in dat dit met wat tijd en geduld wel weer goed komt
Ja hij had natuurlijk een ontzettend lange staart, dus hij kon heel wat verliezen voordat het bij de staartaanzet zit.
Ik zou wel anderen adviseren het in het vervolg in een aparte bak te doen, de reden dat ik dat niet deed is dat de tabletten dan erg moeilijk te doseren zijn - bv 1/8 geven en de tabletten kruimelen iets.
Achteraf...
Ja achteraf had ik de tabletten kunnen verkruimelen (dat ging erg makkelijk tussen 2 theelepeltjes) en bv 1/12 deel kunnen afwegen op het weegschaaltje dat ik ook voor de plantenvoedingspoeder gebruik. Te laat bedacht.
Achteraf...
Maar goed, het is nu zoals het is.
Dat bruinalg zal wel weer verdwijnen, daar ben ik niet bang voor. Ik maak momenteel ook de ruiten niet schoon. Rommel liever niet in de bak op dit moment. Laat hem zijn gang gaan en houd de waterwaardes goed in de gaten.