John.'s 150-50-50 afrikaanse gezelschapsbak


FB_IMG_1571601728104.jpg


Enteromius trispilomimus, een van de bewoners

Groetjes John.
 
Die zijn wel een stukje dikker dan die in Amersfoort!

Mooi bakkie John. Prachtig stukje groen.
Wacht maar af wat ik met de Enteromius jae ga uitspoken. Krijg er binnenkort 5 van mijn zoon.

Groetjes John.
 
Zo. Die Poropanchax zijn ook niet lelijk zeg. Mooi hoor. En inderdaad: een prachtige bak. Ik ben geen enorme fan van de klassieke plantenbak, maar dit is wel next level hoor. Prachtig gedaan.
 
Vorige week heb ik Enteromius jae gekregen. 3 mannen 2 vrouwen.
Als ik op internet rondkijk twijfelde ik of ze wel echt mooi rood zijn en niet van die drukke vissen zoals Enteromius faciolatus
Nou ik ben toch zo blij met deze visjes, prachtig en rustig.
Al mijn andere vissen zijn hoofdzakelijk blauw, het rood is weer een heerlijke afwisseling.
Ik ga ze eerst proberen te kweken en daarna gaan ze in de afrikaanse gezelschapsbak!
Ze zitten nu op ph 5.5, 30 ppm en 19 graden.
00005240.jpg


Groetjes John.
 
Top bak, John! Wat groeit er bij jou op de achterwand? Bolbitis?
 
Nee ga een ander handeltje beginnen, vandaag de eerste jongen van Enteromius trispilomimus gevonden!!

enteromius trispilomimus fry p.jpg

Ik denk een primeur, eerste keer gekweekt in een aquarium!
Ben erg blij mee, hopelijk lukt het de vissen groot te krijgen en blijft de soort in ieder geval in Purmerend!

groetjes John.
 

Bijlagen

  • enteromius trispilomimus fry.mov
    29.3 MB
E.T. is ook de afkorting van Enteromius trispilomimus

Groetjes John.

Haha, kun je nagaan want daar had ik niet bij stilgestaan. Let er dan maar goed op of deze geen lichtgevende puntjes op het eind van de vinnen krijgen (net als de vinger van ET) :D :D
 
Er leven nog twee larven. De jongen zijn heel klein en ik heb geen aquarium vrij om ze de juiste zorg te geven. Voorlopig leven ze dus in 250 ml water in een plastic bakje. Ze hebben vanavond voor het eerst artemia gegeten. Volgens mij precies eentje per visje:)
Morgen krijg ik ook een nieuwe vis erbij, Plataplochilus mayombe.

Groetjes John.
 

Terug
Bovenaan