Kommetjes kommetje (Kommetje)


Als je er garnalen in doet zou ik wel eerst het oude voer even afhevelen, en zeer spaarzaam voeren. Ik geef een kwart staafje voor 20 garnalen (maar heb meer algen in mijn bak, dus daar eten ze ook van).
 
Als je er garnalen in doet zou ik wel eerst het oude voer even afhevelen, en zeer spaarzaam voeren. Ik geef een kwart staafje voor 20 garnalen (maar heb meer algen in mijn bak, dus daar eten ze ook van).

Per dag?
 
Ik ga straks even ramen wissen en water verversen en dat oude voer eruit halen. Schimmel aan het hout is toch niet schadelijk voor ze?
 
Die schimmel kan geen kwaad, maar mag je ook weghalen. Algen laten zitten op je hardscape en planten en je filter niet schoonmaken. Dat is het belangrijkste.
 
Catappa neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Nee meer stukjes moerbei want dat hebben ze hier het liefst maar veel blad kan zoals catappa en brandnetel. Of een doperwt of komkommer.
 
Net water ververst en ramen gewist etc. Wat plantjes verplaatst en wat schimmel verwijderd. Omdat de plantjes iets beginnen te doen iets meer plantenvoeding toegevoegd. Nu 2,5ml

Nu twijfel ik blauw of rode garnalen. Is er verschil qua hoe sterk ze zijn?

Mijn zoon wil graag rode en die zie je denk ik ook beter maar ik zelf vind blauwe wel cool. Maar denk minder zichtbaar met zwarte grind.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Op zwart grind zou ik ook de rode nemen maar verder zit er weinig verschil tussen de diverse Neocaridina s.
 
Op zwart grind zou ik ook de rode nemen maar verder zit er weinig verschil tussen de diverse Neocaridina s.

Oke, top thnx daar kan ik iets mee!

En bedankt voor jullie hulp en tijd! Ik stel te veel vragen denk ik 🙈
 
Jeej! Eindelijk bewoners!
EAA9DC9E-6EAA-481D-AAA9-95E170E295D9.jpeg
2D1D3A9F-A133-404B-BAB9-7A99FB7F521D.jpeg
 
A5AB01C8-26D0-4D58-A4BB-28B231FA6FEE.jpeg
Gefeliciteerd!

Thnx! Tis echt zo leuk om naar te kijken. Ik hoop dat het goed gaat. Ze zijn lekker aan het poetsen, heb er nog geen voer bij
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze morgen een klein beetje best lekker vinden. Ik zet dan vaak het filter uit, dan verspreid het minder en zie je of ze er op afkomen.
 
Ik denk dat ze morgen een klein beetje best lekker vinden. Ik zet dan vaak het filter uit, dan verspreid het minder en zie je of ze er op afkomen.

Dat is een goede tip. Maar ik heb van die soort brokjes, die vallen gewoon op de bodem. Maar ik ga het proberen.

Nu ze erin zitten denk ik, misschien had ik er meer moeten nemen. Planten ze zich snel voort of niet zo?
 
Ja hoor, ze gaan als ze zich goed voelen snel genoeg. Ik heb ook van die brokjes, maar kennelijk meer stroming op de bodem.
 
Mag hopen dat je er geen hoofdprijs voor betaald heb want die bleekscheten gaan ervoor zorgen dat al je garnalen bleek worden op termijn
 
Die zijn nog heel klein… Die moeten nog kleuren werd mij verteld 😔 en dat die bleke de mannetjes waren. Heb er maar €7,50 voor betaald bij een hobbykweker. Maar die blekere zijn echt heel veel kleiner dan de anderen. Kan dat niet nog bij trekken?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan best dat ze nog wat kleuren, en mannetjes zijn altijd wat bleker. Je hebt in ieder geval niet te veel betaald. Hoe roder hoe duurder, en ze hebben de neiging in volgende generaties bleker te worden, als je ze echt rood wilt houden zul je de bleekste er uit moeten halen in volgende generaties. Af en toe nieuwe mooi rode bijplaatsen kan ook.
 
Je zegt eruit halen, maar wat doe je er dan mee? Denk niet dat iemand die zal willen overnemen toch? Jammer had ik eerder moeten weten 😔
 
Laatst bewerkt:
Dat is het dilemma. Meestal eindigen ze als visvoer
 
Zo bleek? nee dat is gewoon een afgekeurde garnaal imo, mannen zijn vaak lichter van kleur maar nog steeds rood
Wel deels rood is ook mijn ervaring maar goed ik dacht dat ze niet op kleur zouden zijn omdat ze in dat bakje zitten met stress maar als ze nog zo kleurloos zijn dan zijn het slecht gedekte inderdaad.
 
Ik had beter moeten kijken maar vertrouwde op de verkoper die zei dat ze nog bij zouden kleuren.
 

Terug
Bovenaan