Kommetjes kommetje (Kommetje)


De vrouwen zijn wel mooi gedekt als ik het zo bekijk en dat scheelt weer. Maar ja dit is niet waar je op rekent natuurlijk.
 
Wijze les voor een volgende keer

Ik heb het voorgelegd, hij zegt nog steeds dat het niet klopt en hij anders allang geen rode garnalen meer had in zijn groep en dit de mannetjes zijn.

En hij wil ze niet terugnemen. Jammer genoeg.

Heb er nu twee uitgevangen. Maar geen idee wat ik er mee moet doen dus maar weer terugzetten denk ik. Jammer
 
Volgens mij kan uit een minder mooi gedekte ook best een mooie nakomeling komen omdat het afhangt van de genen die de ouders hebben.
Maar goed ik ben geen kenner op het gebied van de genen.
 
Hier had ik ook rode en bleke, en nu is alles bleek, zo gaat dat nou eenmaal, overigens kun je de bleke prima op marktplaats aanbieden (gratis) daar zijn altijd wel liefhebbers voor
 
Ik zou er ok lekker van genieten. Misschien straks een paar hele rode erbij kopen en dan eventueel de bleke eruit halen. Maar hier heb ik er ook een paar bleke mannen tussen zitten en tot nu toe zijn de dames mooi van kleur. Ik zie wel wat er van komt verder.
 
De rode zijn ontstaan uit de bleke, neem ik aan, door steeds de roodsten te bewaren en de bleekste er uit te halen. Door selectie zijn veel planten en dierenrassen ontstaan.
 
De rode zijn ontstaan uit de bleke, neem ik aan, door steeds de roodsten te bewaren en de bleekste er uit te halen. Door selectie zijn veel planten en dierenrassen ontstaan.
Nee de rode komen ook in het wild voor, het is juist andersom, de bleke komen uit de rode omdat er geen natuurlijke selectie is en dan blijven de bleke over
 
Volgens mij zijn de rode geen wildkleur maar is rood ook gekweekt. Hier kun je iets lezen over dit soort zaken maar best pittig om te begrijpen:

 
Stukje van Wiki:

De vuurgarnaal is een selectief gefokte soort, wat betekent dat de rode kleur werd gefokt uit de wilde variëteit. De kleur van de wilde vorm is erg variabel en kan worden aangepast aan de omgeving met behulp van chromatoforen. Hoewel in de handel vooral de rode vorm te vinden is worden overigens ook wel wildkleur en allerlei andere kleuren zoals blauw, wit-geel en kleurloos (transparant) aangeboden.
 
Datzelfde verhaal zijn wij ook al eens ingetrapt. Ook hobbykwekers zijn niet altijd te vertrouwen :) Ik denk dat ze de verkopen gebruiken voor de ontkleurde garnalen om zo hun eigen populatie mooi op peil te houden qua kleur.

Wij hebben ze toen gehouden en hebben er later wat bijgeplaatst met betere dekking qua kleur. Uiteindelijk zullen veel prachtig gekleurde garnalen op den duur ook minder gekleurde nakomelingen geven, of heel andere kleuren.

Maar als je ze mooi op kleur wil hebben is dit inderdaad niet de beste optie.

Leuk dat je geniet van het gedrag, dat is hier niet anders. Die kleine pootjes staan nooit stil.
 
Hij probeert het wel netjes op te lossen. Hij zegt ik vind het jammer dat u teleurgesteld bent. Hij wil me een paar vrouwtjes cadeau doen nog, om me tegemoet te komen. Maar terugnemen kan hij niet doen. Dus dat is wel aardig.
 
Overal zie ik wel waar vuurgarnalen worden verkocht, dat ze minimaal per 10 gaan omdat het groepsdieren zijn. Is dat echt het minimale aantal om te houden of verkooppraatje. Ik heb er 7 nu.
 
Ik betwijfel alleen of ik mannetjes heb 🙈 wel een verschaling zien liggen.
 
Als je wat foto s post is het vast wel te zien en het liefst van de zijkant van de garnaal.
 
FE33C295-0978-429F-9F9C-8934CD3DB325.jpeg


Deze lijkt mij misschien een mannetje? Geen eivlek en wat slanker?
 
Gelijk een lastige maar ik gok een vrouw maar ik kan het verkeerd hebben. Ook no 2 gok ik vrouw.
 
Zou fijn zijn als die er ook bij waren 🙈 maar kom er vanzelf achter over een poosje.
 
Overigens is het maar ten dele een verkooppraatje. Ze voelen zich veiliger als ze met meer zijn. Maar het speelt vast ook een rol dat de verkoper geen zin heeft om alle handelingen te doen voor twee garnaaltjes van 75 cent, waarbij er dan ook nog klanten zijn die zeggen: Ik wil die daar, nee, toch die andere... En de verkoper natuurlijk met de bleekste garnalen blijft zitten. Vandaar dat er soms ook bij advertenties staat: Als u komt heb ik ze al uitgevangen.
 
Overigens is het maar ten dele een verkooppraatje. Ze voelen zich veiliger als ze met meer zijn. Maar het speelt vast ook een rol dat de verkoper geen zin heeft om alle handelingen te doen voor twee garnaaltjes van 75 cent, waarbij er dan ook nog klanten zijn die zeggen: Ik wil die daar, nee, toch die andere... En de verkoper natuurlijk met de bleekste garnalen blijft zitten. Vandaar dat er soms ook bij advertenties staat: Als u komt heb ik ze al uitgevangen.

Dat is natuurlijk begrijpelijk maar wel geleerd dat ik die helemaal doorzichtige volgende keer niet meer meeneem. Het ging mij niet om het geld ofzo. Ik had hem zelfs 2,50 extra gegeven en laten zitten. Omdat ik het wel prima vond. Maar dat je dan eigenlijk niet het goede hebt meegenomen en er dan mee zit is minder natuurlijk. Dat is een les voor de volgende keer 🙈

Hij heeft me aangeboden gratis nog een paar erbij te geven. Maar ik dacht nou misschien is het wel goed zo, laat ik het maar. Niet te veel belasting in een keer voor het filter.

Volgens mij zijn ze wel goed bezig aan het hout. Dat wordt op sommige plekken helemaal schoon gepoetst volgens mij.
 
Dat is natuurlijk begrijpelijk maar wel geleerd dat ik die helemaal doorzichtige volgende keer niet meer meeneem. Het ging mij niet om het geld ofzo. Ik had hem zelfs 2,50 extra gegeven en laten zitten. Omdat ik het wel prima vond. Maar dat je dan eigenlijk niet het goede hebt meegenomen en er dan mee zit is minder natuurlijk. Dat is een les voor de volgende keer 🙈

Hij heeft me aangeboden gratis nog een paar erbij te geven. Maar ik dacht nou misschien is het wel goed zo, laat ik het maar. Niet te veel belasting in een keer voor het filter.

Volgens mij zijn ze wel goed bezig aan het hout. Dat wordt op sommige plekken helemaal schoon gepoetst volgens mij.
Het was ook meer een algemene opmerking naar aanleiding van de meningen die hier voorbijkwamen, niet speciaal op jouw ervaring gericht.
 

Terug
Bovenaan