Barwaz
Well-known member
- Lid geworden
- 25 december 2020
Nooit een saai moment hier 😉. Maar je hebt gelijk, het wordt eens in de zoveel tijd weer wat gekker met hem. Maar dat hij alternatief gedrag vertoont is al jaren geleden begonnen, niet iets van de laatste tijd. Dat maakt het ook zo lastig om te herkennen of hij een nieuw 'probleem' onder de leden heeft/ontwikkelt, omdat hij al jaren, wel, kwakkeltHet word steeds gekker bij jouw. Een bloebende kwakkel 🤣 Maar laten we het er maar op houden dat hij gewoon even darm probleempjes heeft. Wel handig als hij een sprintje moet trekken, bloepstraal motor erbij

Toch, de winden, dat is echt sinds de erwten. Wat ik niet heel raar vind, als die erwten helpen om de darmen door te laten werken, klinkt het wel logisch dat ze daar dan mogelijk een effect op hebben.
Maar zoveel vissen, zoveel karakter, dat zei jij en @Giebeltje eigenlijk ook al (en @Gino88 in het oblongi-topic), de enige met wie je 'm echt goed kan vergelijken is misschien gewoon de vis zelf.
Dank je voor de mooie toelichting! Mooi uitgelegd waarom hij op zijn kop staat!Kopstaander is een vis die met kop naar beneden hangt en staart omhoog. Niet een beetje maar letterlijk steekt de staart bijna boven water.
We gaan het zien. Ik hoop vooral dat blijkt dat die levamicil iets voor hem kan verbeteren. Heb 'm de laatste twee dagen niet meer tegen de pomp in zien zwemmen. Ik hoop dat dat betekent dat ie dat niet meer nodig heeft ter verlichting van mogelijke kieuwproblemen.Bij kwakkel zal ook het happen van lucht gevolgen hebben net als die bij mij. Door lucht in lichaam zijn ze gewoon wat minder stabiel. Maar wellicht gaat dit wel allemaal over als hij straks uit de medicatie is en weer wat hersteld is.
Momenteel ligt ie nog te slapen/rusten. Ook weer zo'n voorbeeld van alternatief gedrag, vroeger hing hij dan vlak boven de bodem in een hoek, zoals mijn andere vis, toen ook nog wel eens een tijdje dat ie een soort hangmat maakte in de waterpest, en sinds een jaar of 2 is het echt pleco-style, buik plat op de bodem, vinnen gespreid naar de zijkanten, en met zijn staart bewaart hij balans. Vermoed dat dat samen hangt met zijn blindheid, dat hij daardoor meer houvast heeft of trillingen beter voelt, en dus ook eerder wakker wordt bij 'gevaar'? En mogelijk kost het ook minder energie, omdat hij ergens op leunt.
Daarover gesproken. Hij ligt op afgerond fijn grind van de Hornbach (dus geen scherpe hoeken, klein kiezeltje, kan ie makkelijk grondelen). Is dat voor hem de beste optie? Of doe ik er verstandig aan om eens te kijken naar zoiets als filterzand? Ik was me al wat aan het inlezen erover, ook voor mijn andere bak, wellicht start ik er nog een topic over ook. Maar in dit specifieke geval was ik even benieuwd naar jullie mening erover.