Barwaz
Well-known member
- Lid geworden
- 25 december 2020
Terecht ook, hehe. Het is een heel verhaal.Ik heb niet alles gelezen.
Lees wel dat je al wat medicijnkuurtjes hebt gedaan.
Ik denk dat vers water en even een periode van geen medicijnen zal helpen, tenzij wat er onder de leden is accuut is.
Wat ontzettend fijn dat je even mee kijkt en denkt! Heel veel dank!
(En @Giebeltje dank je voor het taggen!)
Fishie kwakkelt al 13 jaar, en is recent wat 'meer' gaan kwakkelen vandaar dat ik er nu over aan de bel trek. Hij heeft ergens in oktober een baktopur-kuur gehad vanwege zijn ogen, die waren al zeker tien jaar slecht maar verslechterden toen verder. Die kuur hielp eigenlijk niet. Eind december ontdekte ik dat mijn andere bak camelanus had, daar zaten posthoornslakken in die ik naar Fishie had gemigreerd, aldus kreeg hij ook een kuur dacticyd/levamicil. Die kuur is twee weken geleden gestopt, hij is nu aan het revalideren in diploral.
Waarom ik nu bezorgd ben, is omdat ik 'm erg passief vind zelfs voor zijn doen. Hij is vermoedelijk al een eeuwigheid chronisch ziek en daarbij ook oud, maar ik vind het erg lastig om te herkennen of hij iets nieuws onder de leden heeft wat ik wél moet verhelpen, dus wat je aangeeft, iets accuuts.
Liever geef ik nu ook geen nieuwe kuur of behandeling, maar ik ben bang dat ik iets 'mis' wat ik relatief simpel kan verhelpen. Ik heb te weinig ervaring met (meerdere) goudvissen om te kunnen vergelijken (en dus goed in te schatten).
Daarom helpt het mij heel erg dat bijvoorbeeld @Giebeltje en @michelle1 hier me al in hebben gegidst vanuit hun eigen ervaring, daar kan ik mijn observaties naast leggen en hopelijk mijn vis mee helpen.
Eens! Dat is ook de koers die ik nu vaar, maar nu na 2 weken zie ik hem niet echt verbeteren. Misschien ben ik te snel, en heeft hij gewoon meer tijd nodig. Maar zeker de laatste drie dagen vind ik hem suf.Vers water, rust geven, vaste onderhoudsroutine doen vaak wonderen.