Lido 120 (Killerfish)


Nee daarom ook. Vanmiddag is ook de groep axelrodia riesei samen met de 12 corydoras meleatonia de bak ingegaan. Zal morgen eens een foto maken, lampen zijn net uit. Wil ook weer even een waterwissel voor het troebele van het zand
 
Ook de nannostomus hebben wat uitbreiding gekregen vandaag
20210731_153324.jpg
 
Ben. Benieuwd naar de Corydoras melanotaenia. Is het een soor Venezuela Orange of meer een neon/laser variant?
 
Ben. Benieuwd naar de Corydoras melanotaenia. Is het een soor Venezuela Orange of meer een neon/laser variant?
Het is voor zover ik begrepen heb een verwante van de goldstripe/gold laser variant, maar dan zonder die duidelijke lijn. Zal eens kijken voor wat foto's
 
Maar eens voor de bak gaan zitten voor wat foto's en video's van de bak en de bewoners. Bak doet het goed en wordt steeds helderder. Vissen moeten nog even wennen, vooral de riesei zitten nog wat onderin de bak. Volle verlichting even aangezet, dat helpt natuurlijk ook niet echt, maar anders waren de foto's niet te maken.

20210731_212924.jpg
20210731_213813.jpg
20210731_214123.jpg
20210731_213705.jpg
20210731_213709.jpg
20210731_213717.jpg
20210731_213914.jpg
20210731_214040.jpg


En van beide kanten van de bak nog even een foto. Onderhoud staat morgen op de planning en met die waterwissel hoop ik de laatste mist uit het water te halen.
20210731_213426.jpg
20210731_214529.jpg
 
Ben. Benieuwd naar de Corydoras melanotaenia. Is het een soor Venezuela Orange of meer een neon/laser variant?
Aangezien video's meer zeggen en ze zo mooi voor in de bak zitten. Ze hebben een goede 2 uur geleden gegeten en dat is ook nog wel te zien :chef: . Blijf het ook bijzonder vinden hoe goed het verschil tussen man en vrouw te zien is, er is echt een duidelijk verschil in bouw en formaat te zien.

Vissen hebben een mooie schittering over hun lichaam, vooral op het eerste filmpje goed te zien als ie voorbij zwemt. Dit is enkel met wat licht vanuit de bak, het is al donker en de paar lampen in de woonkamer doen hier niet veel mee.


 
Waterwissel gehad dus weer tijd voor een cocktail. Vanavond even laten trekken en morgen met water en al de bak in. Blaadjes zinken dan hopelijk snel en de bak is dan weer mooi op kleur

20210923_192255.jpg
20210923_192322.jpg
 
wat gooi je er zoal allemaal in?
Mixje van vanalles:
Uit mn hoofd berk, brandnetel, beuk, catappa en die dingetjes rechts waarvan ik ff niet op de naam kom

Deels nog de restjes dus snippertjes, sommige nig wat grotere bladen. Qua kleur perfect en de rest eten de bewoners el op

20210923_205658.jpg

Edit, en van die taninezakjes, geen idee wat daar precies inzit. Inhoud daarvan er ook bij gekiept
16324235579571219054816904648115.jpg
 
Mooi hoor, maar die Epipremnum is lang genoeg om af te knippen en al stek in de bak te zetten. Tenzij je hem natuurlijk graag in een langere versie aan de muur hebt.
In de bak hangend zal hij veel harder groeien.
 
Hoe bevalt het in je nieuwe woning?
Heel goed, alsof ik er al jaren woon. Zit goed op op mn plek, leuk dat je het vraagt! Vissen doen het ook allemaal erg goed, ben daar ook wel blij mee

Mooi hoor, maar die Epipremnum is lang genoeg om af te knippen en al stek in de bak te zetten. Tenzij je hem natuurlijk graag in een langere versie aan de muur hebt.
In de bak hangend zal hij veel harder groeien.
Gewoon een blad afknippen en in de bak hangen? Plan was wel om hem echt als brede hanger te gebruiken, maar dit is natuurlijk ook een optie. Moet er nog wat verder induiken hoe dat het beste kan, maar als je tips hebt :)
 
Pothos gehaald en vlak bij het aquarium staan. Als ie wat gegroeid is wil ik hem in de lido laten hangen. Vooralsnog erg blij met de setup en toch het flinke verschil tussen beide bakken
Bekijk bijlage 331861
Mooi! Genoeg ruimte voor een lange bak ertussen 😜
Epipremnum heeft bij elk blad een luchtwortel zitten. Als je die eraan zet en in het water zet komen er vanzelf wortels uit. Op YT staan wel filmpjes daarover.
 
Heel goed, alsof ik er al jaren woon. Zit goed op op mn plek, leuk dat je het vraagt! Vissen doen het ook allemaal erg goed, ben daar ook wel blij mee


Gewoon een blad afknippen en in de bak hangen? Plan was wel om hem echt als brede hanger te gebruiken, maar dit is natuurlijk ook een optie. Moet er nog wat verder induiken hoe dat het beste kan, maar als je tips hebt :)

Epipremnum heeft bij elk blad een luchtwortel zitten. Als je die eraan zet en in het water zet komen er vanzelf wortels uit. Op YT staan wel filmpjes daarover.
Precies, niet alleen een blad.
Je moet altijd een stuk stengel erbij hebben, daar komen de wortels vandaan. Je herkent het aan de uitstulpingen aan de stengel.

In theorie kun je zo'n stengel met bladeren helemaal van je plant knippen en die dan weer in stukjes verdelen. Elk blad heeft een stuk stengel nodig, denk aan een 2,5 cm erboven en eronder.

Alleen voor een aquarium is dit niet practisch want dergelijke kleine stukjes hebben geen houvast in je bak als je ze er gewoon in wil hangen. Daarom adviseer ik dit niet te doen voor het doel waarvoor jij het wil gebruiken.
Laat de stengel iets langer, dan kun je hem in het water hangen en kun je een blad gebruiken waarmee je hem over de rand van je bak hangt.

Het verdelen in dergelijke kleinere stukjes is leuk als je wil stekken voor in een pot. Dan heb je heel snel een pot vol, in vergelijking met het stekken van lange stengels.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik schrijf.
 
Zeker! Geduld hebben en er gewoon een sliert inhangen als het lang genoeg is. Helder

Overigens gisteren ook mijn nieuwe ledstrip binnen gekregen voor deze bak. Vond de koudwitte niet de bak tot zn volledige recht laten komen, dus een warmwitte strip besteld.

Verschil is op de foto wat lastig te zien maar de bak lijkt zoveel natuurlijker nu
20210930_222752.jpg
20210930_222717.jpg
 
Mooi Mike en ik heb ook altijd warmwit gebruikt met de tl s en dat staat warmer dan die koude kleuren.
 
In deze bak wel, vind de koudwitte led in de 1m daar wel een stuk mooier. In beide bakken met tl een combi van een paarse en warmwit idd.
 

Terug
Bovenaan