Daniel 82
Well-known member
Je Braziliaanse klimop 😉lelieachtige plantjes
Ook wel Hydrocotyle leucocephala.
Je Braziliaanse klimop 😉lelieachtige plantjes
Is in principe 1 groot stuk hout met kleintje ervoorMooi die bak zo. Ook mooi(e) stuk(ken) hout.
TnxWeer lekker opgeknapt zo 👍.
Gr. Ed
Ik ga in deze bak waarschijnlijk terug naar de slagtandenscape, maar dan met de bak in de goede richting als het ware. Dus met inkijk op het 60cm deel en de scape vooral vanuit een hoek, met wss een extern filter. Nu zou ik jullie mening graag willen over het volgende, heb 2 kleuren zand thuis liggen namelijk.Er maar eens goed voor gaan zitten. Vanmiddag ook hier wat plantjes verplaatst, ramen schoongemaakt en een waterwissel uitgevoerd. Niet veel veranderd, maar de lelieachtige plantjes stonden me toch te ver naar voren. Even stukkie meer tussen het hout gezet, vissen lijken nog steeds op hun gemak en zwemmen vrolijk de hele bak door
Bekijk bijlage 312391Bekijk bijlage 312393Bekijk bijlage 312392Bekijk bijlage 312394
Vond ook nog een verstekeling tijdens de schoonmaak. Volgens mij zitten ze hier wel vaker en springen ze ook net zo makkelijk weer terug.
Bekijk bijlage 312395
Visfoto's ga ik nu eerst even een nieuwe post voor maken
Daar sla je nou juist de spijker op de kop. Denk dat mijn riesei veel beter kleuren op een donkere bodem dan op een zandkleurigebodem. Vandaar ook de twijfel. Ben de bak nu aan het drogen om eens een zwarte bodem te testen met het hout, dat is toch nog droog. Krijg ik het er ook weer eenvoudig uitSucces met je scape!
Bodem is altijd een kwestie van smaak denk ik... ik heb beide opties gehad, maar mijn voorkeur gaat naar de 'natuurlijkere' zandkleurige bodem. Wat ook leuk is, om dan wat grovere steentjes of kleine takjes (b.v. onderin de bakken met wortelhout in de winkels) toe te voegen voor extra detail. Zeker als je richting blackwater kleuring van je water gaat is een lichtere bodem denk ik mooier voor het contrast. Aan de andere kant kleuren de vissen mooier op een donkere bodem natuurlijk ;-)
Verlichting zal ook vooral gedimd zijn straks, nu even met de tl aan zodat het wat beter te zien is met al dat tegenlichtWauw ziet er heel gaaf uit al!
Goede combinatie van licht zand en hout!
Ik ben heel benieuwd!Verlichting zal ook vooral gedimd zijn straks, nu even met de tl aan zodat het wat beter te zien is met al dat tegenlicht
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.