Het CO2 proces tijdens verlichting tijd wordt echt niet verstoord door maar 15 minuten de skimmer aan te zetten.
Mijn verlichting staat aan van 12 tot 22 uur, in onderstaande screenshot gaat skimmer 15 minuten aan om 16 uur (ROOD omcirkeld), er is slechts een kleine verspringing (verlies) van CO2 te zien, misschien 0.01 PH verlies, het gaat om niets.
(het verschil met denkbeeldige GROEN lijn als skimmer niet aan zou hebben gestaan)
Ter info: mijn PH staat nu ingesteld op 6.75 met een hysterisch van 0.01 dus ik schakel in op 6.76 en uit op 6.74 (te zien in onderste panel)
Mijn CO2 Magneetventiel wordt door een Hue-smartswitch geschakeld en vanuit mijn aquarium “domotica” aangestuurd.
De gebruikte CO2 reactor heeft een vertraging, het duurt altijd even voordat CO2 opname meetbaar is, daarom kunnen meetwaarden iets hoger of lager uitvallen
Ik zit nu rond de 160 bellen per minuut maar dat is met een PH controller niet heel relevant, het is maar net hoe snel je wilt corrigeren, had ook 60 of 240 kunnen zijn.
Wat ook goed te zien is dat de vraag naar CO2 groter is om 16:45 dan om 15:15, CO2 staat immers langer aan.
Bekijk bijlage 378112
Jouw vraag brengt mij weer op ideeën, ik ga een extra panel maken zodat ik kan zien wanneer de skimmer aan staat (net zoals bij CO2)