Wat is er nieuw

Lido 200 van Soundwave

Ja inderdaad , ik ben er ook al achter dat ik wat foutjes heb gemaakt althans minder slimme keuzes maar we gaan het meemaken.
 
Mooie opzet al! Enig idee wat de bewoners worden? (Of heb ik er overheen gelezen :juggle:)
 
Mooie opzet al! Enig idee wat de bewoners worden? (Of heb ik er overheen gelezen :juggle:)
Enige wat ik serieus in afweging neem op dit moment is toch de colisia lalia
 
Check dan ff t iridovirus wat ze geloof ik bijna allemaal bij zich dragen. Beter kun je voor een andere goerami gaan
 
Ik sluit me bij @Killerfish aan, de kans dat je ze langer dan een paar weken/ maanden hebt, is klein.
 
Check dan ff t iridovirus wat ze geloof ik bijna allemaal bij zich dragen. Beter kun je voor een andere goerami gaan
Ja, die had ik eerder gelezen inderdaad en zover ik begrijp is het iets wat enkel onder gourami's voorkomt van deze soort, zolang je geen andere er bij zou houden hoeft dat dus in potentie niets te betekenen.
 
Nou ja, als ze het virus hebben: ja. De kans is dus erg groot dat je ze niet lang hebt.

Als je nakweek van een particulier weet te krijgen, die ze al langere tijd en er geen meer heeft toegevoegd, kan het wel goed gaan.
 
Nou ja, als ze het virus hebben: ja. De kans is dus erg groot dat je ze niet lang hebt.

Als je nakweek van een particulier weet te krijgen, die ze al langere tijd en er geen meer heeft toegevoegd, kan het wel goed gaan.
We gaan hier tijdens de rijping van de bak er eens over nadenken en opzoek.
 
Als je nakweek van een particulier weet te krijgen, die ze al langere tijd en er geen meer heeft toegevoegd, kan het wel goed gaan.
Tja dat weet je nooit echt en volgens mij kan dat virus zich ook na wat langere tijd pas openbaren volgens mij. Ik zou het risico niet lopen.
 
Ja, die had ik eerder gelezen inderdaad en zover ik begrijp is het iets wat enkel onder gourami's voorkomt van deze soort, zolang je geen andere er bij zou houden hoeft dat dus in potentie niets te betekenen.
Ook een Betta kan het krijgen maar de kans erop met de dwergjes is veruit het grootste.
 
Gisteravond begonnen met het opbouwen van de inhoud en het vullen met planten en water , helaas bleek het hout toch nog te drijven dus heb ik vandaag het verzwaard met 2 lava stenen. Ook de pomp miste een onderdeel dus het water spoot alle kanten op , vanmorgen gelijk het onderdeel gehaald wat miste en nu draait de pomp best
Blij met de eerste opzet , vanavond ga ik aan de slag met de co2 set zodat de dropchecker ook groen kan gaan kleuren 😉😀
IMG_1919.jpeg

IMG_1927.jpeg

IMG_1929.jpeg

IMG_1932.jpeg

IMG_1937.jpeg

D33E18F7-ED82-482D-B67A-539D58AEE6AF.jpeg
 

Bijlagen

  • 3F396744-939D-43E0-AB52-CA550E9D5593.jpeg
    3F396744-939D-43E0-AB52-CA550E9D5593.jpeg
    2.7 MB · Weergaven: 35
  • IMG_1931.jpeg
    IMG_1931.jpeg
    5.8 MB · Weergaven: 34
Wordt mooi!
Stenen op je hout leggen is nogal gevaarlijk, je kunt beter een pantykousje of een sok met zand eroverheen leggen. Als er dan per ongeluk iets verschuift, is je bak niet aan diggelen.
 
Mooi hoor!
Stenen op het hout zou ik idd ook niet doen. Ik heb er krassen op het glas aan overgehouden🙈

Ik vind de oplossing van zand in een pantykousje wel handig!
Ik heb het hout nu gewoon vastgemaakt met tiewraps aan de stenen eronder😂
 
Heel mooi, ben erg benieuwd naar de vorderingen van groei plantjes, altijd spannend.

Uiteraard ook eens met overige forumleden dat op deze wijze verzwaren geen goed idee is.
Als hout zich nu langzaam volzuigt kan het geheel uit evenwicht raken met grote gevolgen zoals glaskrassen/breuk

Hou rekening dat het misschien wel een maand kan duren voordat het hout zich volledig heeft ingezogen en echt zinkt.
 
Ik snap jullie bezorgdheid maar het gaat om een tweetal stenen die achter op het houtliggen en stabiel liggen en geen kant op kunnen.
 
Wordt mooi!
Stenen op je hout leggen is nogal gevaarlijk, je kunt beter een pantykousje of een sok met zand eroverheen leggen. Als er dan per ongeluk iets verschuift, is je bak niet aan diggelen.
Heb ik ook zo gedaan op advies van forumleden. Inderdaad geen kans op glasbreuk. Inwateren kan lang duren en dan nog wil het hout niet altijd staan zoals gewenst. Daarom heb ik er destijds bij kleine stukjes hout een stukje leisteen onder geplakt met aquariumkit.
 
Mooi! Benieuwd naar de plantgroei. Nu heb je nog een gras. Alleen de voetbal mist 😉

Genoeg planten ieder geval!

Genieten nu!
 
Vanavond dus de CO2 gedaan en de dropchecker is volgens mij al de goede kleur groen.
 

Bijlagen

  • IMG_1942.jpeg
    IMG_1942.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 17
Het beste kun je het beoordelen met iets van wit erachter.
 
Sommigen houden er een witte plastic lepel achter of een wit kaartje die je in de grond kan zetten bij planten.
 
Tijd voor de eerste water wissel maar eerst nog even een water test , volgens mij een hele
Mooie eerste score op ph
IMG_1968.jpeg
 
No2 is opzich ook helemaal niet slecht volgens mij
image.jpg
 
No2 hoort 0 te zijn, maar er zitten nog geen dieren in je bak toch?
 
No2 hoort 0 te zijn, maar er zitten nog geen dieren in je bak toch?
Nee , dag 1 gemeten voor de eerste waterwissel zojuist water gewisseld
 
Vandaag de tweede meting voor het wisselen van het water , no2 geeft een waarde van 0,0 aan dat is al zeer gunstig , ph van 6,5 nh3 van 0,0 volgens mij mag ik niet klagen op dit moment 😀
 
De nitrietpiek zie je vaak pas in week 2 of 3 dus het kan nog komen hoor maar hoort erbij.
 
Ik kreeg de piek pas toen ik vissen erin had
Dat kan ook soms gebeuren want door vissen te plaatsen heb je extra belasting en als je bak nog niet rijp genoeg is dan kan dat tot een piek leiden. Daarom ook altijd rustig het bestand opbouwen.
 
Dat kan ook soms gebeuren want door vissen te plaatsen heb je extra belasting en als je bak nog niet rijp genoeg is dan kan dat tot een piek leiden. Daarom ook altijd rustig het bestand opbouwen.
Deed toen nog goed aantal waterwissels. Was daardoor geen probleem
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan