Thijs.ariens
Well-known member
Tekort aan planten kom je denk ik niet. Vaak zijn ze na het indraaien weer verdubbeld van hoeveelheid. 😂
Enige wat ik serieus in afweging neem op dit moment is toch de colisia laliaMooie opzet al! Enig idee wat de bewoners worden? (Of heb ik er overheen gelezen )
Ja, die had ik eerder gelezen inderdaad en zover ik begrijp is het iets wat enkel onder gourami's voorkomt van deze soort, zolang je geen andere er bij zou houden hoeft dat dus in potentie niets te betekenen.Check dan ff t iridovirus wat ze geloof ik bijna allemaal bij zich dragen. Beter kun je voor een andere goerami gaan
hmmm.... want ze gaan hoe dan ook het hoekje om?Ik sluit me bij @Killerfish aan, de kans dat je ze langer dan een paar weken/ maanden hebt, is klein.
We gaan hier tijdens de rijping van de bak er eens over nadenken en opzoek.Nou ja, als ze het virus hebben: ja. De kans is dus erg groot dat je ze niet lang hebt.
Als je nakweek van een particulier weet te krijgen, die ze al langere tijd en er geen meer heeft toegevoegd, kan het wel goed gaan.
Tja dat weet je nooit echt en volgens mij kan dat virus zich ook na wat langere tijd pas openbaren volgens mij. Ik zou het risico niet lopen.Als je nakweek van een particulier weet te krijgen, die ze al langere tijd en er geen meer heeft toegevoegd, kan het wel goed gaan.
Ook een Betta kan het krijgen maar de kans erop met de dwergjes is veruit het grootste.Ja, die had ik eerder gelezen inderdaad en zover ik begrijp is het iets wat enkel onder gourami's voorkomt van deze soort, zolang je geen andere er bij zou houden hoeft dat dus in potentie niets te betekenen.
Heb ik ook zo gedaan op advies van forumleden. Inderdaad geen kans op glasbreuk. Inwateren kan lang duren en dan nog wil het hout niet altijd staan zoals gewenst. Daarom heb ik er destijds bij kleine stukjes hout een stukje leisteen onder geplakt met aquariumkit.Wordt mooi!
Stenen op je hout leggen is nogal gevaarlijk, je kunt beter een pantykousje of een sok met zand eroverheen leggen. Als er dan per ongeluk iets verschuift, is je bak niet aan diggelen.
Hoe zou je dat willen doen ? Ben reuze benieuwd 😀Het beste kun je het beoordelen met iets van wit erachter.
Vet slim ! Ga ik morgen ff doen , het licht gaat zo uit , thanks voor het ideeSommigen houden er een witte plastic lepel achter of een wit kaartje die je in de grond kan zetten bij planten.
Nee , dag 1 gemeten voor de eerste waterwissel zojuist water gewisseldNo2 hoort 0 te zijn, maar er zitten nog geen dieren in je bak toch?
Ik kreeg de piek pas toen ik vissen erin hadDe nitrietpiek zie je vaak pas in week 2 of 3 dus het kan nog komen hoor maar hoort erbij.
Dat kan ook soms gebeuren want door vissen te plaatsen heb je extra belasting en als je bak nog niet rijp genoeg is dan kan dat tot een piek leiden. Daarom ook altijd rustig het bestand opbouwen.Ik kreeg de piek pas toen ik vissen erin had
Deed toen nog goed aantal waterwissels. Was daardoor geen probleemDat kan ook soms gebeuren want door vissen te plaatsen heb je extra belasting en als je bak nog niet rijp genoeg is dan kan dat tot een piek leiden. Daarom ook altijd rustig het bestand opbouwen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.