Soundwave
Well-known member
- Lid geworden
- 28 juli 2024
- Leeftijd
- 40
De aansluitingen van de schroefdop en de co2 luisteren heel nauw, als je denkt vast is vast is het nog niet vast genoeg 🙂Top en in welk opzicht was het een drama?
Ik heb ervaring met deze gehad, maak de CO2 slang vast aan de bovenste uitvoer slang, laat ‘m niet zoals op foto los hangen.De aansluitingen van de schroefdop en de co2 luisteren heel nauw
Hi @Tutorial bedoel je dan met een met een touwtje ofzo?Ik heb ervaring met deze gehad, maak de CO2 slang vast aan de bovenste uitvoer slang, laat ‘m niet zoals op foto los hangen.
De CO2 slang-tule (aansluiting) is erg breekbaar als de reactor wat ouder gaat worden.
Deze kwetsbaarheid speelt vooral bij ontluchten reactor (ondersteboven of ruim horizontaal houden om lucht te laten ontsnappen en een fatale onbedoelde “trek” aan CO2-slang) na bijvoorbeeld filter-reiniging, beetje lucht geeft niet en verdwijnt wel.
Hoewel ik tegenwoordig een andere degelijkere reactor gebruik heb ik geen verder geen opmerkingen over het functioneren van deze, werkte altijd prima.
Had overigens ook de water in/uit-voer gefixeerd.
Inwendig schoonmaken destijds hooguit eens per jaar gedaan en rubberen ring licht invetten met kranenvet(siliconen).
Veel plezier met deze Sera.
Maakt niet uit, als een onbedoelde ruk aan CO2-slang maar niet de slang-tule doet breken en wordt opgevangen, dus touwtje/klittenband/plakband is prima zolang je de CO2 slang maar niet samenknijpt (zal niet snel gebeuren want meestal is deze harder dan een siliconen luchtlang)Hi @Tutorial bedoel je dan met een met een touwtje ofzo?
Uit mijn archief (oude 120L bak), de Sera reactor (verlies doorstroming met lange filter-slangen nam ik voor lief, maar was wel handig voor onderhoud zoals uit kast tillen)of eventueel een stukje van deze handmatig om het geheel draaien (gebruike het zelf ook om van alles netjes te organiseren in aquariumkast en is zo weer los te halen
Thanks! helemaal duidelijk!Uit mijn archief (oude 120L bak), de Sera reactor (verlies doorstroming met lange filter-slangen nam ik voor lief, maar was wel handig voor onderhoud zoals uit kast tillen)Bekijk bijlage 378622
Ik ben over gegaan naar de reactor, ik denk zo rond de 170/180 bellen de dropchecker is wel mooi van kleur nuStaat er mooi bij en hoeveel co2 gebruik je ongeveer?
Wellicht goed idee als deze vloeistof op is !Ja die is gelig dus voldoende co2. Ik gebruik altijd de dc van Colombo want dan heb je al een witte achterkant. Kosten 14 euro incl 2 flesjes vloeistof en daar doe ik jaren mee.
Helemaal mee eens.Nou 0 nitraat en 0 fosfaat is verre van perfect voor planten (met uitzondering van bepaalde speciale voedingsbodems??).
Ik werk met aquasoil bodem , de planten doen het prima en geef mijn plantenvoeding in kleinere maten omdat ik dagelijks een waterwissel doe van 50% deze week word dit minder vanwege de opbouw , de waardes zullen dan ook veranderen ga ik van uitNou 0 nitraat en 0 fosfaat is verre van perfect voor planten (met uitzondering van bepaalde speciale voedingsbodems??).
helemaal mee oneensHelemaal mee eens.
dat is niet zo slim omdat zulke planten nitraatvreters zijn. En je hebt toch al zo weinig in het water, dat gaat dus ten koste van de kwaliteit van je plantenvond ik het leuk om een stukje door het marina gat te doen van de lido deze heeft toch geen functie
nitraat en fosfaat van TS zijn wel prima voor planten? Ik ben even de weg kwijt geloof ik?helemaal mee oneens
Jawel , staat 15 min voor , maar blijkbaar even als laatste testen en dan iets langer heeft zinEr is toch een voorgeschreven wachttijd? Houd je je daar niet aan dan?
Mijn opmerking was voordat TS aangaf met een soil te werken 😉helemaal mee oneens
Ik voeg elke dag 0.08 ppm nitraat en 0.26 ppm fosfaat toe aan mijn bak.nitraat en fosfaat van TS zijn wel prima voor planten? Ik ben even de weg kwijt geloof ik?
Ik heb overigens mijn testen van po4 en no3 wat langer laten staan en zie dat ze toch wat hoger uitvallen , les hierin voor mezelf is even wat langer te wachten.
En dat is heel weinig. Zo weinig dat je het niet eens zal kunnen meten met onze testkitjes
Dagelijks dosering idd. Met een lean dose benadering heeft dat altijd de voorkeurIk veronderstel bij dagelijkse dosering van bemesting
Zou kunnen ! Zal er even op letten heb helaas mijn oude Sera set niet meer , maar daar is wel wat op te verzinnen.Bij mij ook de Colombo testset.
Voor de po4 en no3 gebruik ik niet de meegeleverde maatbekertjes, de rode dop sluit niet goed af en is dus niet mogelijk om zonder lekken door omschudden de 3e toevoeging (korrels) volledig te laten oplossen met een te lage meetwaarde tot resultaat.
Ik gebruik voor deze 2 testen (oude) maatbekertjes/doppen van Sera druppeltesten, kan nu goed schudden tot de 3e toevoeging (korrels) VOLLEDIG zijn opgelost om daarna de voorgeschreven wachttijd aan te houden en wel een juiste meting krijg.
Misschien zijn de niet volledig opgelost korrels een verklaring van jouw beschreven issue?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.