Wat is er nieuw

Lido 200 van Soundwave

Haha bedoel meer in de toekomst, staat er een monte carlo of hemianthus?
Monte Carlo 🙂 , ik ben ook erg benieuwd, ik ben ongeduldig...... want zit dagelijks te vragen of ze al willen groeien hahaha
 
Monte Carlo 🙂 , ik ben ook erg benieuwd, ik ben ongeduldig...... want zit dagelijks te vragen of ze al willen groeien hahaha

Is dat de Micranthemum 'Monte Carlo' uit een Invitro bakje?

Die kunnen heel hard groeien en dus ook veel snoeien en in toom houden 😀
Mooie broeinest voor jonge garnalen.

Zo’n gebogen schaar kan ik echt aanraden voor deze bodembedekker.
Laat ‘m vooral niet te hoog worden.

 
Laatst bewerkt:
Is dat de Micranthemum 'Monte Carlo' uit een Invitro bakje?

Die kunnen heel hard groeien en dus ook veel snoeien en in toom houden 😀
Mooie broeinest voor jonge garnalen.

Zo’n gebogen schaar kan ik echt aanraden voor deze bodembedekker.
Laat ‘m vooral niet te hoog worden.


Thanks! zo'n schaar heb ik gekocht 🙂 ik wacht alleen af tot er iets te scharen valt 🙂 ik moet echt geduld hebben hahaah
 
De plantjes groeien nog steeds lekker door
IMG_2057.jpeg
 
Vandaag maar weer een testje op het water:
No2 : 0,0mg
PH : 7,0
No3 : 10mg
Nh3 : 0,0mg
PO4: 0,5 mg
Kh: 3dh
Gh: 3dh
 
Vandaag maar weer een testje op het water:
Maak jij gebruik van KH verlagende middelen/bodem/osmose of is het kraanwater in jouw regio zo zacht?

Met een PH=7 en KH=3 blijft er zeer weinig over van de toegevoegde CO2 volgens PH/KH tabellen. (minder dan 10 mg/L)

Overigens met een streamer 24/7 op oppervlakte gericht en skimmer gaat ook alle toegevoegde CO2 (via reactor) direct verloren.
 
Laatst bewerkt:
Maak jij gebruik van KH verlagende middelen/bodem/osmose of is het kraanwater in jouw regio zo zacht?

Met een PH=7 en KH=3 blijft er zeer weinig over van de toegevoegde CO2 volgens PH/KH tabellen. (minder dan 10 mg/L)

Overigens met een streamer 24/7 op oppervlakte gericht en skimmer gaat ook alle toegevoegde CO2 (via reactor) direct verloren.
Ik heb een soil bodem , dit zorgt inderdaad voor verlaging. Mijn dropchecker zegt echter dat ik een mooie lichtgroene co2 waarde heb 😉
 
Ik hou bij zo n dc altijd iets wat wit is achter de bol en dan zie je de kleur nog beter.
 
Met de lepel oogt dat aardig naar het gele toe dus meer dan genoeg denk ik zo👍
 
Vandaag de Lotus al moeten snoeien wat is die snel gegroeid , maar nu kom ik er achter dat er wat alg ontwikkeld is, waar zou dit door veroorzaak kunnen worden vraag in mezelf nu af
IMG_2089.jpeg
 
Ja wat algjes en kan het zijn dat dit een bodem is waarbij je veel moet verversen de eerste tijd? Je zit in de opstart dus wat nh3/4 kan al snel een boost/trigger zijn voor algen.
 
Ja wat algjes en kan het zijn dat dit een bodem is waarbij je veel moet verversen de eerste tijd? Je zit in de opstart dus wat nh3/4 kan al snel een boost/trigger zijn voor algen.
Ja doe nu om de dag
 
Ja in zo n bodem zit veel stikstof wat dus een boost/trigger voor algen kan zijn maar het fijne kan @Cornelius je beter vertellen denk ik.
 
Planten groeien nog steeds goed door , ben mijn algen aan het verslaan gelukkig met wat hulp van mensen hier 😀 ook heb ik al wat snoei zaken gedaan.

image.jpg
 
Eigenlijk wil ik links nog een rode plant , tussen al het groen … 🤔
 
Even teruggelezen mbt de steomingspomp, maar waarom hangt die erin? Om de stroming te bevorderen en zo de co2 beter te verdelen om de algen aan te pakken?
 
Even teruggelezen mbt de steomingspomp, maar waarom hangt die erin? Om de stroming te bevorderen en zo de co2 beter te verdelen om de algen aan te pakken?
Ik gebruik hem voor de stroming aan te vullen ik heb hem niet 24/7 draaien
 
Vandaag een aankoop gedaan waar ik blij van werd en al op mijn wensenlijst stond.
IMG_2121.jpeg

Eerst de bak snoeien dan nog even een foto met de oude verlichting en dan uiteraard een after foto met het nieuwe licht , ik kom deze zaterdag wel door.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan