Soundwave
Well-known member
- Lid geworden
- 28 juli 2024
- Leeftijd
- 40
Wat wil je er van weten ? 😀Hij gaat leuk soundwave, ben benieuwd naar rechterhoek voor
Wat wil je er van weten ? 😀Hij gaat leuk soundwave, ben benieuwd naar rechterhoek voor
Haha bedoel meer in de toekomst, staat er een monte carlo of hemianthus?Wat wil je er van weten ? 😀
Monte Carlo 🙂 , ik ben ook erg benieuwd, ik ben ongeduldig...... want zit dagelijks te vragen of ze al willen groeien hahahaHaha bedoel meer in de toekomst, staat er een monte carlo of hemianthus?
Elke morgen tegen de planten praten helpt ook hoor😉Monte Carlo 🙂 , ik ben ook erg benieuwd, ik ben ongeduldig...... want zit dagelijks te vragen of ze al willen groeien hahaha
Monte Carlo 🙂 , ik ben ook erg benieuwd, ik ben ongeduldig...... want zit dagelijks te vragen of ze al willen groeien hahaha
Is dat de Micranthemum 'Monte Carlo' uit een Invitro bakje?
Die kunnen heel hard groeien en dus ook veel snoeien en in toom houden 😀
Mooie broeinest voor jonge garnalen.
Zo’n gebogen schaar kan ik echt aanraden voor deze bodembedekker.
Laat ‘m vooral niet te hoog worden.
Thanks !Staat er mooi bij hoor.
Vandaag maar weer een testje op het water:
PH : 7,0
Maak jij gebruik van KH verlagende middelen/bodem/osmose of is het kraanwater in jouw regio zo zacht?Kh: 3dh
Ik heb een soil bodem , dit zorgt inderdaad voor verlaging. Mijn dropchecker zegt echter dat ik een mooie lichtgroene co2 waarde heb 😉Maak jij gebruik van KH verlagende middelen/bodem/osmose of is het kraanwater in jouw regio zo zacht?
Met een PH=7 en KH=3 blijft er zeer weinig over van de toegevoegde CO2 volgens PH/KH tabellen. (minder dan 10 mg/L)
Overigens met een streamer 24/7 op oppervlakte gericht en skimmer gaat ook alle toegevoegde CO2 (via reactor) direct verloren.
Dan zou ik inderdaad de DC als de juiste meting aanhouden en niet de druppeltestenMijn dropchecker zegt echter dat ik een mooie lichtgroene co2 waarde heb 😉
Ja meestal even een lepel @jessicapilonIk hou bij zo n dc altijd iets wat wit is achter de bol en dan zie je de kleur nog beter.
Ja doe nu om de dagJa wat algjes en kan het zijn dat dit een bodem is waarbij je veel moet verversen de eerste tijd? Je zit in de opstart dus wat nh3/4 kan al snel een boost/trigger zijn voor algen.
Ik heb al PM contact met TSJa in zo n bodem zit veel stikstof wat dus een boost/trigger voor algen kan zijn maar het fijne kan @Cornelius je beter vertellen denk ik.
Heb je daar een stromingspomp inhangen? Welke is dat?Planten groeien nog steeds goed door , ben mijn algen aan het verslaan gelukkig met wat hulp van mensen hier 😀 ook heb ik al wat snoei zaken gedaan.
Bekijk bijlage 379370
Ik gebruik hem voor de stroming aan te vullen ik heb hem niet 24/7 draaienEven teruggelezen mbt de steomingspomp, maar waarom hangt die erin? Om de stroming te bevorderen en zo de co2 beter te verdelen om de algen aan te pakken?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.