4 stuks zie ik rondhangen.Hoeveel heb je er nu in zitten en hoeveel ga je er nog bij plaatsen?
Jullie altijd met de algen….. 😉 co 2 zit er genoeg in want de checker is mooi lichtgroen. En Fosfaat heb ik van aquariumbem. Nog maar meer toevoegen dan. Ik hoog steeds wat op. Maar zal wel meer doen hoor. Heb poeders gemengd maar misschiwn toch alles apart toevoegen.Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik zie best veel algen op de planten. Heb je voldoende co2 en po4 in de bak Albert?
K zit nu denk ik rond de 130 bellen. Zal vnvd de stopwatch eens indrukkenMaar begrijp me niet verkeerd Albert want als jij het zo goed vindt dan is dat natuurlijk prima😉
En dat voor ca € 3,— per centimeter. 😉Mooi visje Albert.
Tja dat is 300 euri per meter en dan is haring per meter goedkoper🤣😉En dat voor ca € 3,— per centimeter. 😉
Ja. Maar die lust ik ook niet.Tja dat is 300 euri per meter en dan is haring per meter goedkoper🤣😉
Ik denk dat ik maar eens ff naar de bouwmarkt ga voor een meter pvc van 40mm doorsnee, en daar een paar stukken van over de buizen schuif om het licht wat meer te dimmen, want de ramen worden in een week tijd alweer aardig groen. Co2 zit er genoeg in, en voeding ook wel, denk toch dat de Leds van de Juwel bak aardig wat licht afgeeft. Eerst dat maar eens proberen of het helpen gaat na een paar weken proberen. Filter doe ik eigenlijk nooit veel onderhoud aan, hooguit het bovenste watje wat uitspoelen. Bacterien zitten er zat in het filter gezien de drap in het schuim.Ja dat is al flink want in mn meterbak voorheen zat ik op zo n 170 met 190 liter.
Dan is de dc vast vrij lichtgroen.
Voor mijn gevoel zit er voldoende fosfaat in want de JBL test is donkerblauw. Dan zal ik het nitraat misschien moeten verlagen om een betere verhouding te krijgen?Ramen die groen worden is meestal een fosfaat tekort.
Voorheen gaf ik altijd minimaal bemesting. En als de ruiten groen werden, was fosfaat wat verhogen de oplossing.
Ja, weet ik zeker.. maar dat kan komen omdat ik gister behoorlijk wat water gewisseld heb zoals in het bericht stond.Met die waarden zou je co2 dik 30 zijn en heb je vast een gelige dropchecker of heel lichtgroen.
Weet je zeker dat je echt no2 meet want normaliter zou die 0 moeten zijn.
Kon het niet laten schieten voor €40.Mooi stuk hout en jammer dat de planten niet goed aanslaan.
Hoe lang heb je het nu uiteindelijk laten inwateren?
Staat er nog steeds in, en komt nog omhoog als ik het gewicht eraf haal. Denk dat het zeker nog een week duurt voor het zwaar genoeg is, en dan bestel ik een paar planten en andere benodigdheden. Het filterzand wat er nu inzit spoel ik schoon en doe ik terug in de bak.Hoe lang heb je het nu uiteindelijk laten inwateren?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.