Lido120 van Fozzy


Hoeveel heb je er nu in zitten en hoeveel ga je er nog bij plaatsen?
 
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik zie best veel algen op de planten. Heb je voldoende co2 en po4 in de bak Albert?
 
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik zie best veel algen op de planten. Heb je voldoende co2 en po4 in de bak Albert?
Jullie altijd met de algen….. ;) co 2 zit er genoeg in want de checker is mooi lichtgroen. En Fosfaat heb ik van aquariumbem. Nog maar meer toevoegen dan. Ik hoog steeds wat op. Maar zal wel meer doen hoor. Heb poeders gemengd maar misschiwn toch alles apart toevoegen.
 
Wat zijn de waarden van de co2 en de po4 dan in je bak? Je hebt ook niet erg veel licht volgens mij waardoor hoge waarden ook niet zouden hoeven. Maar ja het viel me wel op dus ergens moet een oorzaak te vinden zijn.
Ik heb met de EI de nitraat en fosfaat voorheen ook in 1 fles gehad en dat kan ook.
 
Nie veel licht? Juwel Led balken. Lijkt me voldoende. Er is hier op t forum wel eens geoppert dat ze te fel waren toch? Dus dat klopt dan ook niet met de werkelijkheid. Heb helaas geen LUX meter om te meten wat de opbrengst is.
 
Zit nu op ca 9uur licht per dag. Van 1200 tot 2100. Daar kanik wel een uurtje aantoevoegen. Kijken of dat verandering brengt. Al stoor ik me nog niet zo aan de algen hoor.
 
Ik kan me vergissen maar het oogt niet als een zee van licht maar hoeveel lumen heb je dan per liter ongeveer?
Algen ontstaan door een tekort aan voeding tov het licht of een slechte distributie of heel soms een nh3/4 piek maar dat laatste zal het niet zijn bij jou.
Dus ik denk toch ergens een tekort.
 
Ik zit op 9,5 uur en dan lijkt me 9 uur voldoende qua duur hoor. Ja prima als jij je er niet aan stoort en je weet vast wel dat ik dat wel doe met algen;)
 
Ik neem aan dat die 2760 lumen voor beide balken is want dan zit je op dik 20 lumen ongeveer en dat zit ik ook. Ik merk ook dat ik co2 nodig heb omdat ik anders ook algen krijg.
Nu is geen bak gelijk en je hebt co2 maar goed misschien moet je wat hoger gaan zitten in co2/po4.
 
Maar begrijp me niet verkeerd Albert want als jij het zo goed vindt dan is dat natuurlijk prima;)
 
Maar begrijp me niet verkeerd Albert want als jij het zo goed vindt dan is dat natuurlijk prima;)
K zit nu denk ik rond de 130 bellen. Zal vnvd de stopwatch eens indrukken
 
Ja dat is al flink want in mn meterbak voorheen zat ik op zo n 170 met 190 liter.
Dan is de dc vast vrij lichtgroen.
 
@jessicapilon Nog de naar de bouwmarkt voor demiwater om te kalibreren.

IMG_6266.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan