Wat is er nieuw

Lido120 van Fozzy

Leuke doorstart zo Albert. Veel vissen vinden een tint in het water idd lekker qua veiligheid en laten daarmee hun kleuren nog beter uitkomen. Al ik kijk naar mijn paar vuurtetra's in mijn black water bakje dan poppen hun kleuren er echt uit. En deze oude rakkertjes zijn toch al echt 7 jr oud.

Van Lotussen hoef je ook zeker geen afscheid te nemen. Ik heb ze ook in mijn black water staan en ze doen het zeer goed.

Ben benieuwd hoe hij er over een paar weken uitziet qua tint.

Gr. Ed
 
Foto zonder hinderlijk daglicht.
IMG_6563.jpeg
 
Mooi gedaan en ga je nog iets op het hout binden?
 
Mooi gedaan en ga je nog iets op het hout binden?
Dank je, weet ik nog niet. De bedoeling is dat de Braziliaanse klimop er wat tussendoor groeit.
Als die plant het naar zn zin heeft in de bak is er soms geen houden aan. Groeit zelfs in mn terrarium het water uit tussen de planten door
 
Mooie bak! Ik ben benieuwd hoe hij er over een tijdje bijstaat kwa kleur, ik hou wel van donkere bakken.
 
Mooie bak! Ik ben benieuwd hoe hij er over een tijdje bijstaat kwa kleur, ik hou wel van donkere bakken.
Ja, ik vindt dit toch ook fijner dan de vorige inrichting. Altijd al gehad, ook bij mn Fusion 150 met maanvissen.
Veel meer sfeer vindt ik.
 
Ziet er weer mooi uit Albert.
Je moet doen wat jezelf het mooist vind.
 
Ik blijf een gekleurde bak toch heel erg mooi vinden. Of is het op mijn scherm gezichtsbedrog omdat er nu een blauwfilter op staat 😉
 
Ik blijf een gekleurde bak toch heel erg mooi vinden. Of is het op mijn scherm gezichtsbedrog omdat er nu een blauwfilter op staat 😉
Nee hoor. Water verkleurt door de elzenproppen. Mag van mij nog wat meer.

Deze week even een ritje naar Almelo voor een nieuwe KH test. Flesje is leeg. En ook eens kijken naar een kleine Corydoras. Geen Pygmeus in elk geval. Of een andere bodembewoner.
 
Nee hoor. Water verkleurt door de elzenproppen. Mag van mij nog wat meer.

Deze week even een ritje naar Almelo voor een nieuwe KH test. Flesje is leeg. En ook eens kijken naar een kleine Corydoras. Geen Pygmeus in elk geval. Of een andere bodembewoner.
Ja ik kan hem nu zien zonder blauwfilter. Is inderdaad mooi zo, maar toen ik dat blauwfilter aan had staan was het intenser gekleurd en wat mij betreft ook mooier, als jij zegt het mag van mij nog wat meer (gekleurd zijn).


Veel plezier in de LFS.
 
Ja ik kan hem nu zien zonder blauwfilter. Is inderdaad mooi zo, maar toen ik dat blauwfilter aan had staan was het intenser gekleurd en wat mij betreft ook mooier, als jij zegt het mag van mij nog wat meer (gekleurd zijn).


Veel plezier in de LFS.
Blauwfilter…. Voor je ogen?
 
Vanmiddag naar Aquadeco gereden voor een navulling KH test. En heb er 5 Corydoras Aeneus Orange Venezuela gekocht. Nog jonge dieren van 3/4 cm uit hun eigen kweek.
Eerste foto gewoon omdat ik hem leuk vindt. Andere 2 van de nieuwe aanwinsten.

IMG_6589.jpeg
IMG_6590.jpeg
IMG_6592.jpeg
 
Prachtig! Die apisto man is een plaatje!!!

Mocht je interesse hebben in verschillende botanische materialen die je bak nog meer zullen bijkleuren kan ik je aanraden om bij shrimpmania te kijken.
Ik heb zelf van alles in mijn bak liggen van maar ik ben het meeste blij met het grote palmblad wat erin ligt. Net even wat anders, geeft niet veel kleur af maar zit er echt heel leuk uit!
Ze hebben ook verschillende pods en andere dingen. Tip van Flip👌
 
Dat ziet er goed uit. En Cory’s blijven geweldig!
 
Dat ziet er goed uit. En Cory’s blijven geweldig!
Ja, heerlijke druktemakertjes af en toe, en op andere momenten denk je van leven ze nog?
 
Ja, heerlijke druktemakertjes af en toe, en op andere momenten denk je van leven ze nog?
Mocht ik ooit weer een aquarium opstarten, dan worden Cory's een van de eerste bewoners. Ik raakte nooit uitgekeken op de soort die jij nu kocht.
 
Ondanks dat gekleurde water een erg mooi geheel zo.

Corydoras zijn echt hele leuke visjes.
 
Vandaag of morgen eens ff water testen na de wissel van gister. Beetje hout bovenop het hout en iets op een paar hoge planten. Denk toch dat het met de verlichting van Juwel te maken heeft, ondanks de 8uur licht maximaal.

Ben me aan het oriënteren al enige tijd, en zit te denken aan deze:
https://www.aquaplantsonline.nl/chihiros-universal-wrgb-600.html
Of aan een setje van HVP voor deze bak. Maar voordeel van de Chihiros is dat het compleet is, incl controller via telefoon EN vervanging van de Juwelunit met uitsparingen voor de kleppen.

IMG_3040.jpeg
 
Zit daar niet 2x 24W boven Albert? Opzich best wel redelijk volgens mij op 120 liter. Geen vetpot maar goed het zou moeten lukken denk ik.
Die je linkt heeft ook maar 28W en nog geen 20 lumen per liter dus ik denk dat dat niet veel scheelt of ik moet het verkeerd lezen.
 
Zit daar niet 2x 24W boven Albert? Opzich best wel redelijk volgens mij op 120 liter. Geen vetpot maar goed het zou moeten lukken denk ik.
Die je linkt heeft ook maar 28W en nog geen 20 lumen per liter dus ik denk dat dat niet veel scheelt of ik moet het verkeerd lezen.
Kan zijn, maar dan kun je wel langer de lampen laten branden, en zonsopkomst en ondergang instellen. Kan nu niet.
En ach, dat Lumen per liter…. T is wel 77lumen per Watt. En ja, qua liters. Als je netto rekent kom je op 23 lumen.

Werd vroeger ook nooit over gerept. Is echt iets van de laatste jaren, net zoals Ei, drystart en weet ik allemaal welke kreten er tegenwoordig verzonnen worden. Daar maak ik me niet zo druk om.
Mag iedereen voor zichzelf uitmaken.
 
Nou 23 lumen heb ik ook ongeveer en dat is prima hoor. Ja wat je met de andere lamp kan dat heb ik zo niet gelezen maar het is mooi als daar meer mee mogelijk is.
 
Watertestje gedaan en de volgende waardes komen uit mn JBL druppeltests.
Kh 8
Ph 7,15 (digitaal gemeten)
No2 <0,01
No3 1
Po4 > 1,8 - 2
Fe 0,6
Nh <0,05

Heb wel even wat extra kaliumnitraat (kno3) toegevoegd aan het water. Morgenmiddag nog eens meten denk ik.

Momenteel ververs ik alleen met kraanwater want de regenton is even van zn plek ivm nieuw terras.
Daarna hoop ik de KH en Ph weer richting 6/6,5 te krijgen.
Ook nog even een foto vd dropchecker. Al geeft een foto, bijna nooit, de exacte kleur weer.
IMG_3041.jpeg
 
Mooi Albert, Chihiros zijn prima lampen voor jou bak en een mooi totaal pakket idd. Die van HVP zijn ook goed hoor maar idd niet als totaal pakket, het instellen is ook een dingetje wat beter kan bij HVP. Heb ze hier op 2 bakken draaien, mooie lampen nogmaals, maar instellen vraagt wat aandacht en soms geduld.
 
Nou 23 lumen heb ik ook ongeveer en dat is prima hoor. Ja wat je met de andere lamp kan dat heb ik zo niet gelezen maar het is mooi als daar meer mee mogelijk is.
Ik kan max 37 lumen per liter geven hier. Maar ben steeds verder terug aan het gaan.
Zit nu ongeveer ook op die 23 lumen per liter.
Ik krijg veel fluweelalg op de bladeren van de Echino.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan