Wat is er nieuw

Lido120 van Fozzy

Mooi zo met dat HN. Vind ik sowieso een erg leuke plant.

Mooi zo met dat HN. Vind ik sowieso een erg leuke plant.
Ja, ik ook. En op Mp vondt ik ze telkens te laat… waren ze alweer foetsie. En nu via aquarium-planten.com besteld en dat waren gelijk mooie gewortelde en lengtes.

En hoe bevalt de.nieuwe verlichting nu naar een tijdje in gebruik te hebben?

Mvg ronald

En hoe bevalt de.nieuwe verlichting nu naar een tijdje in gebruik te hebben?

Mvg ronald
prima. Heb hem ca 12uur branden met 4uur dimmen. 2uur aan begin en 2uur aan eind vd lichttijd met deze instellingen.

IMG_6878.jpeg

Waterwissel gedaan. braziliaanse klimop drijft tussen het hout. Dit had ik in mn terrarium hangen en groeit daar als een malle door de bak.
IMG_6894.jpeg

Mooi zo, ook de klimop op deze manier. Het hoeft niet allemaal binnen de lijntjes gekleurd te zijn, om het zo maar te zeggen. Het is maar net waar je van houdt, ik mag dat speelse effect wel.

De aquael mini hangt er amper een paar dagen in en ik merk nu al dat ik de co2 terug kan draaien in het aantal bellen. De co2 wordt aanmerkelijk beter verdeeld door de bak. De dropchecker wordt wel erg lichtgroen nl. de bak is ook wat helderder.
En ik voeg ook dagelijks ca 3ml Carbo toe om de aanwezige algen in toom te houden en terug te dringen.
IMG_3075.jpeg

Ziet er erg netjes uit!

De Lotus in jouw bak geeft een mooi contrast, ik ga zo’n bol ook maar eens bestellen.

De Bleheri een ‘beetje’ gesnoeit. 😉

IMG_7096.jpeg

Ja die blijven blad geven he en ik haal er ook wekelijks blad af.

Visjes kunnen er weer omheen zwemmen

Zeer mooi bakje hoor, misschien zou een alternatief voor je Bleheri die net iets te lange bladeren geeft (volgen mijn natuurlijk) een betere keuze zijn.

De blikvanger, Apistogramma Agazzissi Fire Red man is helaas niet meer. Hing al een paar dagen lusteloos in een hoekje boven of onderin. Zag hem net toen ik thuis kwam op de bodem liggen met een opgezwollen buik. Ik denk buikwaterzucht, kan haast niet aan het water hebben gelegen, want elke week doe ik een verversing van een 30liter.

Dat wordt dus zoeken naar een andere blikvanger. Zal wel weer op een Apistogramma uitkomen denk ik.

Jammer Albert en ik heb ook diverse Apisto s gehad maar nooit echt lang.

Zo flink donker en hoeveel elzenproppen heb je toegevoegd? Ik heb ze ook liggen maar ja ben nogal huiverig voor een te donker effect. Hout geeft hier nog genoeg kleur af.

Zo flink donker en hoeveel elzenproppen heb je toegevoegd? Ik heb ze ook liggen maar ja ben nogal huiverig voor een te donker effect. Hout geeft hier nog genoeg kleur af.
heb dr zo maar een handvol in gemikt. Misschien wel teveel. Maar ik mag deze aanblik wel

Mooi, ik deed het met rooithee. De theekbak. Elzenproppen kleurt toch veel intenser en natuurlijker.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan