Wat is er nieuw

Lido120 van Fozzy

Aangezien ik volgend weekend jarig mag zijn ben ik door mn vrouw verrast met een, door mezelf aangeschaft kado. Even gehaald in Almelo. Schijnt wel roofgoed te zijn bij de winkels, de leverancier kan ze amper aanslepen.
Vanavond maar eens goed afstellen maar de eerste indruk is prima.



IMG_6643.jpeg
IMG_6644.jpeg
IMG_6645.jpeg
IMG_6646.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_6647.jpeg
    IMG_6647.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 37
  • IMG_6649.jpeg
    IMG_6649.jpeg
    2.8 MB · Weergaven: 31
En de app is eenvoudig met allerlei instellingen aan te passen. Je ziet ook gelijk hoeveel Watt je instelling gebruik.
Werkt via Bluetooth

IMG_6650.png
IMG_6651.png
 
Fraai Albert, en rood is nu ook echt rood 👍.
 
Bijzonder dat iets op 121% kan branden. Zal niet lang goed gaan dan.

Maar ik vind de sfeer in het aquarium wel sterk verbeterd.
 
Bijzonder dat iets op 121% kan branden. Zal niet lang goed gaan dan.
Ja dat kan de led van mn zeewaterbak ook. Weet niet precies hoe dat allemaal zit maar andere leds branden dan weer op minder sterkte als ik het goed heb.
 
https://www.aquaillumination.com/products/hydra

Als je de kracht van een led verlaagd kun je dat bij een andere led "opwaarderen" zeg maar waardoor die boven de 100% komt.
Dan kun je 4 kanalen op 100% zetten. Dus totaal 400%.
Maar als je dan 1 kanaal op 75% zet, kun je een ander dus op 125% zetten.
Kun je dan ook 3 kanalen op 0% zetten en dan 1 kanaal op 400% laten branden??
En wat is dan de echte max van die leds? Want 100% wat op heel de wereld vol vermogen is, blijkt hier dus niet op te gaan.

Ik kan dat zowel wiskundig, natuurkundig en autistisch niet snappen.
Ik vind dat een kul instelling.
 
Ik weet het zo niet allemaal Marcel want een ander lid heeft mn led van de zeewater ingesteld maar ik weet dat ik dus bv rood op 80% zet dat een andere op 120 kan.
Hoe of wat dat weet ik ook niet want van al die techniek ben ik niet op de hoogte. Mn led is dacht ik iets van 90W en hoger kun je dan ook niet natuurlijk.
 
Dan kun je 4 kanalen op 100% zetten. Dus totaal 400%.
Maar als je dan 1 kanaal op 75% zet, kun je een ander dus op 125% zetten.
Kun je dan ook 3 kanalen op 0% zetten en dan 1 kanaal op 400% laten branden??
En wat is dan de echte max van die leds? Want 100% wat op heel de wereld vol vermogen is, blijkt hier dus niet op te gaan.

Ik kan dat zowel wiskundig, natuurkundig en autistisch niet snappen.
Ik vind dat een kul instelling.
Op zich helemaal mee eens, maar het is maar net wat je tot 100% definieert.
Led intensiteit of driver vermogen. Denk dat je het meer als een factor ten opzichte van elkaar moet zien waarbij het gemiddelde op 100% vollast op de driver zal zijn.
 
Paar screenshot. Bij de presets RGB kun je de witte niet hoger dan 11 zetten
IMG_6652.png

Bij preset ALL kun je niet hoger dan 100%
IMG_6653.png

In de Customize mode kun je zelf een schema instellen met je eigen voorkeuren.
Daar moet ik dus nog een keer tijd voor nemen.
IMG_6654.png



En in de Auto mode draait het programma incl zonsopkomst en ondergang.
 
Ik vind het niet logisch.

Maar ik vind het wel een mooi product! En het past mooi op de juwel aquaria.
 
Idd @biljoenblik Het is mooi en handig, want je hebt er verder geen aparte controller voor nodig.
En de vissen en planren komen er mooier uit vergeleken met de Juwel Natur/Color lampen die ik er boven had. En het licht dringt dieper door in de bak.
En dan is dit nog maar een foto met een oude iPad.

IMG_3044.jpeg
IMG_3045.jpeg
 
Vorige week zag ik bovenin het hout en op hoge bladeren alg ontstaan. Dus bij de verversing afgelopen donderdag wat blad verwijdert. Het hout wat ingespoten met waterstofperoxide 3% tijdens het verversen en daarna de bak weer gevuld. De lichtsterkte aangepast, huidige instelling zie screendump. En de plantenvoeding verhoogd. Stockoplossing gemaakt ipv elke keer de poeders afzonderlijk afwegen en oplossen. En zie daar de alg is bijna verdwenen al.


IMG_6693.jpeg
IMG_6694.jpeg
IMG_6695.jpeg
IMG_6697.jpeg
IMG_6698.jpeg
IMG_6699.png
IMG_6700.png
 
Beetje wazige foto maar…. Is deze Japonica zwanger? Is veel dikker vergeleken met de anderen die rondwandelen door de bak.
IMG_6714.jpeg
 
1 vd dames Apisto verscholen In het hout. Eitjes bewaken volgens mij want als er een andere vis in de buurt komt schiet ze eruit.
 
Wat leuk Albert. En ongelooflijk hoe stil zij op haar plek blijft he? Bijna onzichtbaar.
 
Erg mooi om te zien.
Nu geduld hebben en kijken hoe het gaat met het nestje.
(De japonica heeft trouwens eitjes)
 
Netjes Albert. dat plantje links voor met de uitlopers had ik ook en gaf veel uitlopers maar de plant heeft het verder noot goed gedaan.
 
Netjes Albert. dat plantje links voor met de uitlopers had ik ook en gaf veel uitlopers maar de plant heeft het verder noot goed gedaan.
Inderdaad niet echt geweldig, verslijmt snel, maar de uitlopers blijven komen.
Zal er weer eens wat kleibollen bij duwen om te zien of ze daar van opfleuren, al zit er genoeg onder het filterzand qua voeding,
 
Ja dat had ik ook en heb de oorzaak niet kunnen vinden.
 
Mooie heldere kleuren. De verlichting erboven is mooi.
 
Waterverversing gedaan. Beetje ramen poetsen, weinig alg meer te vinden. Hier en daar wat puntalg op de ramen. Vloeistof DC ook maar weer eens vervangen, vandaar die blauwe kleur.


IMG_6802.jpeg
IMG_6805.jpeg
 
Ik kijk regelmatig naar dit aquarium. Leuke kleuren en de apistogramna man vind ik een hele mooie. Zekers niets geworden met de kweek van paar weken geleden, soms maar goed ook. Heb weleens jonge apisisto's gehad, maar bij mij stierf de man dan altijd. Heb dan ook liever geen nest.
 
Heb die die linksvoor er maar uitgegooid? Tja zoals al eerder gezegd was dat hier ook een drama.
 
Heb die die linksvoor er maar uitgegooid? Tja zoals al eerder gezegd was dat hier ook een drama.
Nee hoor, die staat er nog wel. Maar hoelang…. Misschien maar eens op zoek naar wat anders.
 
O nu ik beter kijk zie ik nog iets maar niet de hoeveelheid wat je eerst had 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan