Mijn gele vriendjes (JWdeBruijn)


AF46a.jpg
Deze foto is behoorlijk verwarrend. En toch heeft het wel iets. Maar ja, wat heeft het met aquariums en vissen te maken? Nou, de vrouw links heeft net twee tassen vol met lavastenen gekocht
voor in haar aquarium vermoed ik...
 
Ze stapt net uit die auto volgens mij en in de kofferbak ligt haar nieuwe nano dus stenen genoeg lijkt me zo:DD
 
Ze stapt net uit die auto volgens mij en in de kofferbak ligt haar nieuwe nano dus stenen genoeg lijkt me zo:DD
Zo te zien is ze blij met al haar aankopen. Ze ziet het al voor zich, de nano ingericht met 120 rode garnaaltjes...
 
AF46b.jpg
Ziezo, ook van dit boompje een mooie foto gemaakt voor in mijn fotoalbum Bomen. (Ik zag een gele cichlide langs zwemmen, maar was net te laat om daar een foto van te maken).
 
Bekijk bijlage 376094 Ziezo, ook van dit boompje een mooie foto gemaakt voor in mijn fotoalbum Bomen. (Ik zag een gele cichlide langs zwemmen, maar was net te laat om daar een foto van te maken).
Jeetje John ben je nu een deel van je krullen bovenop al kwijt?:DD:pp
 
xzz31lvw.jpg
Trottoir fotografie...
 
AF46c.jpg
In de wereld van kop en schotels gaan deze twee door voor Iron man en The lady in red. Of zij iets met elkaar hebben is niet bekend. Ze zijn het laatst gesignaleerd op de voorste bank.
 
Ik hoorde dat ze gesignaleerd zijn bij een tankstation in de buurt om daar hun kopjes te vullen met koffie:ROFLMAO:
 
Ik hoorde dat ze gesignaleerd zijn bij een tankstation in de buurt om daar hun kopjes te vullen met koffie:ROFLMAO:
Ja John, dat klopt. Daarmee moeten ze uitkijken dat ze niet tot aan de rand gevuld worden omdat ze dan kunnen stikken.
 
AF46e.jpg
Mijn ontbijt wordt morgenochtend gebracht...
 
hopelijk niet op bed, want dat zou wel eens een vochtige bedoening kunnen worden...
 
Ik hoop niet dat ie een eenpersoons bed heeft:DD
 
AF47a.jpg
 
AF47b.jpg
Dat Javavaren zo dicht op elkaar zit hou ik wel van. Het betekend veel schuilgelegenheid.
 
AF47d.jpg
Nederland is een land waar veel gefietst wordt. Fietsen hebben een zwaar bestaan. Worden ook nog eens aan de ketting gelegd. Vandaar dat er fietsen zijn die het niet langer vol houden.
Ze bezwijken van totale uitputting en kunnen niet meer zonder hulp zelfstandig opstaan.
 
Nou dan zal mijn fiets daar wel geen last van krijgen want die is minimaal in beweging:DD
 
Nou dan zal mijn fiets daar wel geen last van krijgen want die is minimaal in beweging:DD
Een fiets die weinig gebruikt wordt heeft wel waardering nodig. Het is wenselijk om elke dag even met het fietsbelletje te rinkelen en je fiets te laten weten dat je hem niet vergeten bent.
 
Ik zal je zeggen John dat ik elke dag zo rond 5 uur met de hond al loop en dan kijk ik ff in de schuur en zeg dan goedemorgen tegen de fietsen en vraag of ze goed hebben geslapen:LOL:
Ongeveer 2x per maand verwen ik ze dan weer met een volle accu en dan zie ik ze weer glimmen.
 
AF48a.jpg
Dit zijn de vissen die ik al eerder in deze bak gehouden heb. 25x30x130cm. Pethia padamya - Corydoras paleatus - Barbus schuberti. En ook Brachydanio rerio. Ik twijfel of ik deze laatste
opnieuw ga houden. Al wat zij doen is van de ene kant naar de andere kant sjezen, de hele dag door. Later ga ik hier ook planten bijzetten, we zien wel wat. Of ik nu dezelfde combinatie
van vissen ga houden weet ik niet, maar in ieder geval wel De Odessa barbeeltjes. Doen het ook goed als Dither fish bij mijn gele vriendjes.
 
De hele tijd heen en weer forensende vissen wordt je ook niet echt rustig van....
Zoek je een vervanger?
 
De hele tijd heen en weer forensende vissen wordt je ook niet echt rustig van....
Zoek je een vervanger?
Fotograferen is een beetje geluk hebben of echt een klein diafragma gebruiken en erbij flitsen. En dan de beste er uit zoeken.
Of ik een vervanger zoek? Dat zou kunnen. De soorten die ik hier laat zien kunnen gehouden worden in een lagere temperatuur. Dus dat is één eis.
Dat ze niet te groot worden, zeg maar een centimeter of 6-7. Zeker niet groter dan mijn Labido`s. Ik begin met Odessa barbeeltjes en zie dan verder.
 
Nou ik wilde je een idee aanreiken maar ja gelet op je eisen wordt een baby Orca weer net wat te groot
:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Xyphophorus helleri?
 
Xyphophorus helleri?
Zonder zwaard vind ik mooier, dan kom ik denk ik in de buurt van platy`s? Klopt het dat platy`s ook een wat lagere temperatuur aankunnen?
Mijn Labido`s zijn geel. Mijn Odessa barbeeltjes hebben rood. Dus die twee kleuren zoek ik niet in vissen die ik er bij wil hebben.
 
Wat is een lagere temperatuur?
 
Wat is een lagere temperatuur?
Lagere temperaturen: Odessa barbelen 20 graden - Barbus schuberti 18 graden - Zebra danio 20 graden - Paradijsvis ( heb ik gehad ) 18 graden - Chinese danio 15 graden.
Met uitproberen begon ik met mijn verwarming op 20 graden. Na verloop van tijd 18 graden. Daarmee begonnen toen het weer kouder werd. Wel er over gelezen hoe
anderen het deden enz. Ik heb voor Corydoras paleatus gekozen omdat deze ook een lagere temperatuur kan hebben. Dus voor wat ik wil zijn er genoeg soorten vissen
om uit te kiezen. Door te lezen en uit te proberen kwam ik voor mijzelf er achter dat meer mogelijk is dan je zou denken. BV Australië. Een gedeelte is tropisch, maar dat
wil niet zeggen dat heel Australië tropisch is. Dit geld ook voor meer landen.
 
Zijn melanotaenia soortjes dan misschien iets voor je? Vooral de praecox is prachtig blauw....
 
Zijn melanotaenia soortjes dan misschien iets voor je? Vooral de praecox is prachtig blauw....
Als ik bij Verduijn ben zal ik ook vragen of wat ik wil mogelijk is. Deze ziet er mooi uit en zeker niet te groot.
 
AF48b.jpg
 
AF48c.jpg
Ik ben vergeten wanneer ik deze foto`s voor het eerst gedeeld heb, maar dat zal waarschijnlijk in december zijn geweest...:)
 
Dergelijke zwembaden worden gebruikt om paarden fysiotherapie te geven.

Over de praecox kan ik je wel wat vertellen, ik heb ze zelf. Ze zijn actief, maar niet van die forensen. Ik heb ze in een 1.20 bak op kamertemperatuur (de waterthermometer zegt 24C, maar dat geloof ik niet helemaal, 22C zal meer in de richting zijn.) Ze willen graag wat dichtere beplanting om eitjes in af te zetten, dat gaat bij jou geen probleem zijn. Ik heb ze op kraanwater, dat hier ongeveer pH 7 heeft, en redelijk zacht is.
Ze eten granulaat en diepvriesvoer, groenvoer zijn ze niet erg in geïnteresseerd. (Ze lijken @jessicapilon wel). Ze bemoeien zich zo goed als niet met de andere bewoners en zwemmen voornamelijk in het middengebied van de bak.
 

Terug
Bovenaan