Mijn gele vriendjes (JWdeBruijn)


AF51c.jpg
Je kunt wel een foto bewust veranderen.
 
AF51d.jpg
De ooievaars hebben het zo druk dat zij sommige diensten aan reigers uit besteden...
 
AF51e.jpg
 
AF52a.jpg
 
AF52b.jpg
 
Ik zie alleen geen eend;)
Tja, toch zijn ze er. Het is net zoals het testen op kleurenblindheid. De één ziet geen eenden, de ander wel. Het maakt ook uit hoe lang je er naar kijkt. Probeer maar, na een uurtje
staren ga je ze zien.
 
AF53d.jpg
Mijn Odessa barbelen doen het goed. Linksboven is een Iodotropheus sprengerae. Javavaren heb ik tussen de kieren gestopt. Beetje bij beetje komt er meer bij.
 
Mooie vissen John en heb je van die vreemde eend maar 1 dan?
 
Mooie vissen John en heb je van die vreemde eend maar 1 dan?
Nee, daar heb ik twee van. Deze zijn ook minder agressief. Ik had ze al eens eerder gehad. Die hadden ook paars op de flanken. Dezen lijken meer gewoon bruin. Afwachten maar.
 
Af54b.jpg
 
Wat een gedoe over dat doortrekken want je hebt toch watervogels:DD
 
AF54d.jpg
Ik las iets over het over wennen van net gekochte vissen. Dit is wat ik doe: Water met vissen in een emmer doen. Luchtslangetje met zuignop in het aquarium en het kraantje in de emmer. Je kunt het kraantje zo afstellen dat de emmer in een half uur of langer pas net niet vol loopt, of korter of langer. In het aquarium het slangetje zo plaatsen dat de emmer niet overloopt. ( dit is mij gebeurd ). Een paar keer proberen en je weet het. Daarmee heb je de vissen langzaam laten wennen aan de temperatuur en de samenstelling van het water.
 
Slim opgelost John.
Dank je John. Wat ik nog kan toevoegen is ...je moet dicht bij het wateroppervlak blijven. Licht ook aan hoe groot die oppervlak is. Een oppervlak van bijvoorbeeld 50x100cm is al 5 liter per cm. Dus met 2cm ben je al aan de 10 liter. Dat is een emmer vol. Meer en je emmer loopt over. Voor mij was het belangrijk omdat als ik ondertussen iets anders ging doen ik vaak vergat dat ik een emmer liet vol lopen. Wat ik ook deed...Ik heb plastic bakken van 30 liter inhoud. Zet je daar je emmer in en het loopt over heb je nog een van 30 liter bij elkaar. Just to be on the safe side.
 
AF55a.jpg
Bakje 30x30x50cm. Dit bakje voor 5 x Corydoras paleatus die nog geen 3cm zijn ingericht. Eerst groter laten worden en dan zien of ik er iets bijdoe. Links een berg gevormd met stenen en steentjes die ik over had.
Daartussen Javavaren gestoken. Telkens wat varens erbij doen. Nu zit er een Eheim filtertje bij als ook een kapje met TL verlichting.
 
Lekker bezig John maar goed daar is het dan ook wel weer voor.
 
Lekker bezig John maar goed daar is het dan ook wel weer voor.
Hier moet ik iets aan kwijt:). Het weer kan al sinds de jaren 50 gemanipuleerd worden. Ik kan mij voorstellen dat dat nu gebeurd. Men wil natuurlijk aquariumhouders binnenshuis houden zodat zij meer aandacht
aan hun bakken besteden.
 
Had niet verwacht dat al dat manipuleren ook nog positieve kanten zou hebben:):)
 

Terug
Bovenaan