Mijn gele vriendjes (JWdeBruijn)


AF55b.jpg
 
AF55d.jpg
 
AF55e.jpg
Ik ga de veren van mijn zebravinken verzamelen om later een mooie indianentooi te maken...
 
Misschien kun je dan beter Pauwen nemen ipv zebravinkjes:DD
Oei...Zebravinken kwetteren een beetje en vaak hoor je hetzelfde riedeltje. Maar pauwen schreeuwen echt keihard. Dan worden we met een hartverlamming wakker...
 
Die rechtse....heel herkenbaar!
Ja. Ik zelf heb een toontje in mijn oren, een soort gesuis. Zelf beschouw ik het als mijn eigen watervalletje. Maar daardoor hoor ik soms minder.
 
AF56a.jpg
Vanavond heb ik een aantal van mijn Labido`s uitgezocht. Ééntje had meer wit dan de rest. Een ander was helemaal geel. De rest was geel met een lichter deel in het midden. Acht stuks bij elkaar. Verder naar grootte
geselecteerd. Ik neem nooit de grootsten om mee verder te kweken. Ik heb bij wijze van liever uiteindelijk 9 cm lang dan 11cm. Deze acht heb ik nu in dezelfde bak gedaan als mijn Odessa barbelen. Nu afwachten
of het allemaal goed gaat. Deze twee soorten heb ik al eerder bij elkaar gehad en daar nooit moeilijkheden bij ondervonden. Op de eerste foto: Ook al is dit Javavaren blad aan het afsterven, er komt heel vaak weer
een nieuw plantje tevoorschijn.
 
AF56c.jpg
Gisteren de gelen nog in mijn hand gehad (in het water) en vanmorgen kwamen ze al om voer vragen. Je zou verwachten dat ze zich voor een paar dagen niet laten zien.
 
AF56e.jpg
De eerste keer uit de hand laten eten. Doen ze nog net niet, maar ik denk dat het niet lang zal duren.
 
AF58b.jpg
Het duurde wel erg lang bij het vrouwtje die haar jongen bleef vasthouden. Al die tijd eet zij niet of misschien heel weinig. Dus uitgevangen en gehaald.
 
Leuk John dat je nog een lepeltje uit je eigen jeugd nu weer kan gebruiken:DD
Jazeker, mooie herinneringen. Ik at er niet alleen mee, maar verdedigde mezelf ermee. En een keer een groot zwembad in de tuin uitgegraven met deze lepel.
 

Terug
Bovenaan