Hallo otto77
Zeg maar stijn
🙂 vind altijd zo raar praten zonder een naam.
Klopt het is een soort aquarium waar je van moet houden en eigenlijk is dit het type aquarium wat ik van begin af aan heb gehouden. Eerst nog wel eens gedachten om iets anders ervan te maken gezien je toch veel keuze hebt met dit soort formaten.
De bedoeling van de bak is dat meervallen en dwerg cichliden de attractie zijn om het even zo te noemen en de rest is meer bijvis en wil ik zo rustig mogelijk houden.
Rio negro is een groot gebied en alhoewel ik het liefst zo biotoop mogelijk wil houden is dit vrij moeilijk gebleken en voor mij ook onmogelijk want zoals eerder geschreven heb altijd wel biotoop correct gehouden maar wilde nu net iets anders. Eerst leek het erop dat het weer een correct aquarium werd om het even zo te noemen maar kom er achter dat de lijst met vissen (school,meervallen,algeneters,cichliden) die ik samen gesteld heb in de afgelopen maanden dat voor mij van belang was dat het iets speciaals wordt en daarom stap ik af van het 100% correct het is en blijft wel Brazili�.
Nannacara Adoketa is een soort waar ik heel lang over getwijfeld heb maar gezien ik in dit aquarium een soort wilde die in een groep kon zal de keuze vallen op een Apistogramma soort welke exact geen idee dat het wildvang word staat vast.
Sinds vandaag heb ik het geluk dat ik op de hoogte word gehouden door Glaser een van de grotere importeurs.
Ik heb in beide filters ongeveer 4 zakken met Turf liggen en voor de rest doet het hout,elzenproppen en blad zijn werk voor de kleur. Qua led gebruik ik 5 x 45 Cm waarvan 3 x helderwit en 2 x RGB inmiddels heb ik ze allemaal op 100% van 12 tot 17:00 en daarna gaan ze langzaam terug naar 0 met een time controller.
Qua l-nummers ik denk dat ik deze achterwege laat toch vanwege het enorm vervuilen wat ze doen en liever in de plaats een farlowella soort toevoeg.
Qua apistogramma's
Zit ik te twijfelen tussen
Apistogramma Agasizii 'tefe'
Apistogramma Uaupesi
Apistogramma Megaptera
Apistogramma bitaeniata 'kleei'
Apistogramma pertensis
Apistogramma elizabethea als ik juiste kwaliteit vind.
Bedankt voor je leuke reactie Otto77 en nog een foto
IMG_8450 by
kochstijn, on Flickr