Wat is er nieuw

mss zijn Rio nanay 900 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Klopt maar niet erg apart, en ook daar is kwaliteit enorm van belang maar heb nog tijd zal eerste de cichliden uitzoeken en dan beslissen of schijven of maanvissen wordt.

Las de Crencichla ook erg mooi is zat zelf te denken soorten max 25 cm (dan heb je net wat meer keuze bij hun) uiteraard bestaat de kans(nou ja kans bijna zekerheid) dat ze je kardinalen opeten. Maar dat is een gok die je moet wagen.

Weet niet hoe hun gedrag is. Kan ik niks over zeggen 😀

Idee is gewoon school vissen zijn echt bijvis en de rest is allemaal even belangrijk. Zo op het internet lees kan er best veel samen met zowel maanvissen als Discus dus dat wordt even zoeken. Nu net terug van ondekkings reis lol (eventueel wonen,werken).

En ben nog revaliderende dus ben kapot

Prachtig die bak van je MSS en mooi ruim!
Ben benieuwd welke vissen je zal nemen. Wel een luxe probleem hoor, Manen of Schijven. 😉
Zou ze zelf ook graag willen, maar heb er gewoon de ruimte niet voor.

Mooie updates. Ben benieuwd.

Waar heb je last van dan als ik vragen mag?
Ik had vorige week paar dagen lang, last van mijn rug. Zo ineens.
Is nu weer over gelukkig.

Bedankt melvin, Ik heb een niertransplanatie moeten ondergaan wat dus best een ingreep is. En ben dus erg snel moe en helaas door medicijnen soms wat bijwerken (opgezetten been en voet) ben naar vrienden geweest om eventueel te kijken of ik daar zou kunnen werken en wonen.

Wouw gave bak ben benieuwd als je je keus gemaakt hebt want hoe dan ook dit is een eye catcher!

Succes met het herstellen.

At hoofddorp 😉..enorm bedankt waardeer je compliment en bedankt herstel is ondanks mijn leeftijd toch vrij langzaam.

Het beslissen van welke vissen vind ik altijd zo moeilijk en nu met een groter aquarium wordt het er niet makkelijker op

Zelf ben ik enorm fan van manen zeker in scholen zijn ze machtig mooi. Discussen zijn ook prachtig hoor maar manen zijn machtig 😀

Klopt zijn ook machtige vissen, maar iets doet mij blijven twijfelen dus voordat ik een keuzen maak wil ik eerst alles overwegen, zeker omdat ze uit duitsland moeten komen (de maanvissen).

Crenicichla zijn ook erg intressant en worden bijvoorbeeld met discussen gecombineert

Heb even gelezen over crenichicla. Maar ik zou het niet doen. De enigste is de regani. En dan denk ik dat de onderlinge haat teveel stress veroorzaakt

Daar kun je wel eens gelijk hebben richard, mijn informatie was van 2010 maar ga toch op onderzoek uit. Maar denk dat wat minder roof achtig misschien wel leuk/mooier is

Mooie plannen! Ik heb nu dan wel maantjes maar een mooie groep wildvang discus is ook niet verkeerd 😉 Ben benieuwd wat het gaat worden. Crencichla zou ik skippen als ik jou was, schijnen echte rotzakken te zijn en al helemaal als ze een nestje hebben.

Beide zijn mooi, maar er zijn zoveel mooi cichliden combinatie mogelijk...mijn allereerste gedachten was en dit had geen maanvissen of discussen.

Krobia koppel
Mesonauta sp(bij vriend zit nog een vrij onbekende soort die nog geen naam heeft)
Groep cupido,wavrini of groep dwerg cichliden (ramirezi,nannacara,biotoecus opercularis)

Crencichla is inderdaad van de tafel Roy..

Heb genoeg gehad om een 300x100x100 aquarium te mogen bewonderen bij vrienden (die mij met opzet niet verteld hebben dat ze er een hadden als 'verassing)

Denk dat je de manen/discussen ook echt als hoofdbewoner moet zien. En ze houden beide van rust. Dus daar je andere cichlide op afstemmen zeg maar

Is ook zo, maar weet niet of ik daar tot bereid ben wat ik bedoel of ik discus of maanvis als hoofd bewoner wil zien. Dus de kans bestaat dat het toch dat gaat worden wat 6 maanden geleden in mijn gedachten speelde

panchax zei:
Prachtig die bak van je MSS en mooi ruim!
Ben benieuwd welke vissen je zal nemen. Wel een luxe probleem hoor, Manen of Schijven. 😉
Zou ze zelf ook graag willen, maar heb er gewoon de ruimte niet voor.

Sorry heb over je reactie gelezen, Bedankt voor je compliment ben erg tevreden met de nieuwe inrichting komt nog stuk of 6 mooi kienhout in vorm van slagtanden bij.

Hopelijk in de nabije toekomst heb ik nog meer luxe problemen haha

Heb je nog wat foto's?

jessicapilon zei:
MelvinB zei:
Heb je nog wat foto's?

Het is denk ik nog even wachten op de camera 😉.
Ik ben ook wel benieuwd hoor.

Ow, dan heb ik dat gemist, met die camera.

Zijn bak is minder donker als ik het goed heb. Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Laatste keer liet ie een foto zien, maar niet van de hele bak.

MelvinB zei:
jessicapilon zei:
MelvinB zei:
Heb je nog wat foto's?

Ow, dan heb ik dat gemist, met die camera.

Zijn bak is minder donker als ik het goed heb. Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Laatste keer liet ie een foto zien, maar niet van de hele bak.

Melvin, de camera is inderdaad weg voor grootte schoonmaak beurt en ben zelf nog op vakantie geweest dus volgende week heb ik hem weer. Blij te horen dat er interesse is in een update 🙂..Klopt 2 foto's waren meer een Tease..Meer licht klopt maar nog vrij weinig gelukkig denk dat de school vissen tot hun recht komen.

Richvio zei:

Haha, komt helemaal goed als ze eenmaal gewend zijn zal ik wat foto's proberen te maken en een Filmpje 🙂

jessicapilon zei:
MelvinB zei:
Heb je nog wat foto's?

Inderdaad goed opgelet 🙂 duurt allemaal iets langer. De inrichting is anders maar wel absoluut naar mijn tevredenheid. Nog neit 100% klaar sommige stukken drijven nog een beetje

Spijtig genoeg moet ik nog 1 week langer wachten op de eerste vissen omdat glaser niet kon leveren. Iemand ervaring met Discuscompleet? wil hier morgen eventueel heen gaan maar het is een enorm langen reis

Ben je nog langs Discuscompleet gegaan?

Mooie zaak, barstens veel L-nummers. Ben er een keer geweest, al effe terug. Wordt mooie, goede kwaliteit nakweek discussen verkocht.

@Stijn:Voor mooie vissen moet je wat overhebben!Een ritje en daarna jaaaaaren plezier. :thumbs:

Haha Marc, Klopt heb er ook erg zin in weet zeker dat ik met een mooi koppel terug kom en dan zal ik hier wat foto's plaatsen want dat is al even geleden de goede camera is weer gemaakt.

@Melvin ik ga er morgen heen 🙂 dus blijf het topic volgen en ge zult zien wat ik gekocht heb.

Erwin, Klopt ik hoor veel over zijn discussen en L-nummers heb met Melvin zelf contact gehad paar keer om te kijken of zijn stocklijst intressant is om de lange reis te maken en zeker morgen komt er nieuwe levering binnen met onder andere L600,L24,L25 dus veel moois.

Geslaagd dagje enkele foto's gemaakt uiteraard zijn de rakkers net in het aquarium en dus niet echt op kleur.

<iframe src="https://www.flickr.com/photos/127427484@N07/16734938071/in/photostream/player/" width="800" height="534" frameborder="0" allowfullscreen webkitallowfullscreen mozallowfullscreen oallowfullscreen msallowfullscreen></iframe>

<iframe src="https://www.flickr.com/photos/127427484@N07/16548596478/in/photostream/player/" width="800" height="534" frameborder="0" allowfullscreen webkitallowfullscreen mozallowfullscreen oallowfullscreen msallowfullscreen></iframe>

<iframe src="https://www.flickr.com/photos/127427484@N07/16528899777/in/photostream/player/" width="800" height="534" frameborder="0" allowfullscreen webkitallowfullscreen mozallowfullscreen oallowfullscreen msallowfullscreen></iframe>

Mooie takkenbak geworden hoor 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan