Wat is er nieuw

mss zijn Rio nanay 900 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
visstisck zei:
Op 22-03 denk ik dat de bovenste ramirezi een vrouwtje is, vanwege de wat kortere en gedrongen lichaamsbouw.Die er onder ook een vrouw, hier ook vanwege de 'fluoriserende' blauwe vlekjes bij de zijwaartste vlek (die mannen meestal niet hebben?).

Bij de eerste fotoreeks op 23-03 lijkt mij op de eerste foto de achterste ook een vrouw. En de op foto 3 en 5 ook een vrouw. Ik weet het echt niet zeker, maar vrouwen hebben vaak zo'n typische bouw en kop. Foto 4 denk ik wel een man. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten.

Maar ze zijn nog jong. En zo te zien is het bij wildvang moeilijker om te zien.

Maar er zijn er al een paar goed op kleur. Werkelijk waar, prachtige ramirezi vrouw. Hoewel ik nakweek ramirezi's toch ook nog mooi blijf vinden, krijg ik er langzamerhand toch een aversie tegen nu ik zie hoe mooi ze al van zichzelf waren.

Bedankt voor je uitgebreiden reactie eigenlijk is jou gedachten qua geslachten ook precies mijn gedachten en inderdaad vrouwen hebben een rondere zwarte stip met daarin blauwe punten.

Mannen hebben een wat ovale zwart stip met de blauwe stippen buiten de cirkel.

Denk dat ik het nog 2 maanden aan kijken en dan toch ga selecteren.

Ik vind wildvang echt veel mooier dan nakweek en al helemaal dan die kleur kweekvarianten

Onze wv man heeft w�l iriserende blauwe vlekjes in de permanente zwarte stip halverwege het lijf, net als het vrouwtje.
Bij eigenlijk nakweek die ik heb gezien is het iets waar je wel op kan letten, als goede indicator.

Welke exemplaren zijn er groter dan een cm of 3,5? Alles daaronder is het al helemaal lastig bij te zien.

~ Ivo

Elke exemplaar die ik op 23.03 heb gepost is 3,5 of groter enkel 3 van de 9 exemplaren zijn kleiner dan 3,5 cm.

Dus het is niet altijd zo dat mannen enkel het blauwe buiten de zwarte cirkel hebben intressant om te weten.

Spijtig genoeg net een ramirezi gezien met wat lijkt op stip dus nu aan het behandelen en de temperatuur tijdelijk omhoog gezet. Wat moet ik nu doen met verversen even tijdelijk achterwege laten of gewoon mijn ritme aan houden?

Temp omhoog idd. 31 gr en gewoon wisselen. Alleen wat warmer wisselen. Bij mij ging het zo weg zonder medicatie

onze man, met iriserend blauw in de eerste permanente zwarte vlek

Richvio zei:
Temp omhoog idd. 31 gr en gewoon wisselen. Alleen wat warmer wisselen. Bij mij ging het zo weg zonder medicatie

Temperatuur naar 30 graden gezet en morgen zal ik hem dan op 31 zetten, maar moet ik dan kleinere waterwissels doen of juist meer?.

Ivo, duidelijk mannen zijn ook slanker toch?

Ik heb gewoon standaard gehouden. Gewoon 50 % 2 x per week

Nu je water waarmee je wisselt een graad of 2-3 hoger doen

Baal er best wel van, tot nu toe (afkloppen) hebben 2 exemplaren het en enkel bij de Ramirezi de Simulans en eques hebben nergens last van.

Naar hoeveel dagen zou ik eventueel verschil moeten merken Richard

Bij mij waren het 5-10 neons. De rest had ook niks. Heb 2 weken hoger gehad en toen was het weg. In die tijd bleef het ook bij die vissen en dan 1-4 puntjes per vis

Klopt, ik tel nu 2-4 punten per vis ongeveer dus echt nog in begin 'fase' en hopelijk dat zo blijft zou zonde vinden vissen te verlezen al maakt het met selecteren dan wel makkelijk (grapje mensen)

Heb je pas water gewisseld?

Richvio zei:
Heb je pas water gewisseld?

Maandag water gewisseld op zelfde temperatuur als het aquarium water zelf, maar denk dat de stip ervoor al was enkel is het me nooit opgevallen (domme ik)

Kan van veel dingen komen geloof ik. Deze manier heb ik van Mondeo. Heeft voor mij perfect geholpen

Welk medicijn gebruik je, Stijn? Zit vast een gebruiksaanwijzing die je kan volgen.

Ik had een paar weken terug ook witte stip 'meegenomen' uit de winkel. De Oto's zaten na een dag of twee helemaal onder. Begonnen met een kuur en dit zo'n anderhalve week moeten doen. Ik heb toen de temperatuur niet omhoog gedaan, omdat ik dan mijn hele jaarcyclus zou verpesten, aangezien de bak subtropisch is. Niettemin helpt het wel om de temperatuur een paar graadjes omhoog te doen. Komt vast wel goed!

Exit heet het vandaag voor de eerste keer toegevoegd, Heb de temp omhoog gedaan en dat moet bij de vissen geen problemen zijn gezien die de temperaturen met gemak aan kunnen. Is nu vooral duimen dat het effect heeft en over 7-10 dagen ook echt weg is.

Bedankt voor je tips. De kuur die ik volg moet 4 dagen

Bedoel je Exit van Esha2000?

Je bak ziet er goed uit! En wat maak je een leuke foto's 😉

Update:

Slecht nieuws, 4-5 weken geleden zag ik iets op een van de vissen mijn eerste gedachten witte stip dus gewoon behandeld (temperatuur omhoog etc). Mocht niet baten om de 2-3 dagen lagen er 2 a 3 doden vissen in het aquarium als of dat niet genoeg was zag ik dat de 'parasiet' letterlijk de vinnen afbeet en het bewoog. Vriend van me doet onderzoek naar parasieten hij kon het zo ook niet zien dus enkele vissen eruit gevangen en zitten nu bij hem wie weet kan ik vertellen wat het was. En in de 2 weken erna is vrijwel alles dood gegaan.

Enkele vissen heb ik vroegtijdig uitgevangen (was aan het selecteren) maar door deze zware tegenslag besloten aquarium compleet leeg te halen en helemaal te reinigen tevens gebruik gemaakt om een Bioloog te bestellen zodat ik ook niet meer met de Externe filters aan de gang ga. De bioloog is redelijk groot voor het aquarium maar dit met zicht op een groter aquarium in de toekomst.

De vissen die nu over zijn gaan naar een nieuw huis en hebben geen enkel symptoom.

Voor mij is dit een zware domper en baal hier enorm van dit geeft me nu de tijd om te zoeken naar een bestand zeer waarschijnlijk wordt het geen ZA maar eventueel een Combinatie de inrichting is en blijft donker want aan iets anders doe ik niet.

K*tzooi zeg. Ben wel benieuwd wat dat is die je vissen zo hebben toegetakeld.

Wat een ellende! Snel achter je laten en inderdaad weer doorgaan.

Komt allemaal goed stijn

Precies.Kan gebeuren. We hebben allemaal wel zulke teleurstellingen in deze hobby.

Zeer k t..maar het gebeurd alleen waren het nu niet perse de goedkoopste al is het uiteindelijk maar geld..

Nu neem ik de tijd om aquarium aan te pakken, ga nieuwe kap maken met combi van led strips en spots (oever idee) van licht naar donker. Tevens een bioloog zoals eerder aangegeven en compleet nieuwe inrichting.

Qua vissen wordt het iets groter en vooral minder en zeer waarschijnlijk een gezelschaps aquarium

Jeetje, dat is zeker balen zeg, ik zou ook in paniek zijn, maar ook van het niet weten wat het is, en hoe te behandelen, heel sneu voor je!

mooie bak .

wat zonde zeg van je vissen ...

maar zuid amerika blijft men favo biotoop dus misschien toch hier in blijven ?
een pterophyllum bakje ?

zijn al je vissen gestorven ?

Ai, dat is zeer vervelend om te lezen!
Kan die parasiet, visluis zijn? Die zijn namelijk met het blote oog te zien.

MelvinB zei:
Ai, dat is zeer vervelend om te lezen!
Kan die parasiet, visluis zijn? Die zijn namelijk met het blote oog te zien.

Melvin, is inderdaad zeer vervelend, wat het is geen idee iets wat van vinnen houd in ieder geval. Wat ik je wel kan melden is dat de inrichting enig sinds zo blijft enkel zonder de grootte stukken nemen toch te veel ruimte in en diepte weg. Zal dus een redelijk donkere bak worden met mooi hardscape

senne zei:
mooie bak .

wat zonde zeg van je vissen ...

maar zuid amerika blijft men favo biotoop dus misschien toch hier in blijven ?
een pterophyllum bakje ?

zijn al je vissen gestorven ?

Klopt, erg zielig en zonde voor de visjes..

Het zal wel iets met ZA worden uit eindelijk hoor want is moeilijk om Amerika te verlaten (nog nooit gedaan namelijk). Nee komen zeker geen Maanvissen..

Niet alles is overleden sommige heb ik kunnen reden en hebben geen last van iets en zwemmen vrolijk rond zijn verkocht en na nog 2 weken hier gaan ze weg.

Balen Stijn! Dat is wel een erg agressieve ziekte.

Misschien is Azi� iets?
- Parosphromenus
- Barbus

Of Afrika?
- Neolebias
- Microctenopoma ansorgii

Even een paar suggesties. Je zou niet eens de inrichting veel hoeven te veranderen. Moet je wel iets aan die groene vingers van je doen. 😉

Jeppo zei:
Balen Stijn! Dat is wel een erg agressieve ziekte.

Misschien is Azi� iets?
- Parosphromenus
- Barbus

Azie heeft inderdaad prachtige vissen, maar weet niet of het wat voor mij is maar heb nog even tijd dus gooi je ideeen maar op whatsapp als je tijd hebt 😉.heb besloten wel voor wat grotere soorten te gaan nu ik zoveel pech heb gehad met de kleinere 😉.

Of Afrika?
- Neolebias
- Microctenopoma ansorgii

Afrika maakt een kans maar niet de afrika die je nu noemt 😉 Lake victoria en Tanganyika meer (wel weer met aparte soorten)

Even een paar suggesties. Je zou niet eens de inrichting veel hoeven te veranderen. Moet je wel iets aan die groene vingers van je doen. 😉

Haha groene vingers je kent me toch takken,bladeren en hout is mijn ding en beetje groen kan 😉..Idee qua landen op moment zijn MA/ZA dus gezelschap of Roof bestand of Afrika..complete bestanden heb ik bij 0 nog maar MA en ZA combi zal een MA cichliden en ZA school vis worden en meer ook niet. Afrika zal meest divers qua vissen worden. Roofvis bestand heb ik ook een idee combi van Roofvis met niet roofvis

Je bak lijkt me uitstekend geschikt voor een groep diamangoerami's en flinke school vijfstreepbarbelen, als begin van bestand. Of een van de slechts enkele soorten Aziatische cichliden (Etroplus)?
Waarom geen Centraal- of West-Afrikaanse cichliden? Als je Pelvicachromis te standaard vindt nog steeds genoeg andere keus. Tsjaad meer komt ook wel leuks vandaan. Er is ook nog Madagaskar bij Afrika.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Je bak lijkt me uitstekend geschikt voor een groep diamangoerami's en flinke school vijfstreepbarbelen, als begin van bestand. Of een van de slechts enkele soorten Aziatische cichliden (Etroplus)?
Waarom geen Centraal- of West-Afrikaanse cichliden? Als je Pelvicachromis te standaard vindt nog steeds genoeg andere keus. Tsjaad meer komt ook wel leuks vandaan. Er is ook nog Madagaskar bij Afrika.

~ Ivo

Eerlijk is eerlijk Azie heb ik me nooit in verdiept weet uberhaupt niet wat er aan Cichliden zit of leuke school vissen. Heb nog enige tijd om te beslissen dus mocht je zin hebben hoor ik graag een bestand of idee.

Afrika heb ik me enkel nog bezig gehouden met de Rovers, een Victoria en tanganyika bewoners.

Misschien helpt dit wat ik zoek is, Vissen die in een aquarium kunnen met enkel takken,stenen en hier en daar een blad, Geen drukke vissen enkel tijdens voeren mag het natuurlijk, Max 15-17 cm groot. Cichliden zijn een must liefst een soort die in een groep kan en qua school vis/bij vissen iets aparts met subtiele kleuren maar niet saai qua karakter.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan