Topicstarter
Topicstarter
mss
Guest
visstisck zei:Op 22-03 denk ik dat de bovenste ramirezi een vrouwtje is, vanwege de wat kortere en gedrongen lichaamsbouw.Die er onder ook een vrouw, hier ook vanwege de 'fluoriserende' blauwe vlekjes bij de zijwaartste vlek (die mannen meestal niet hebben?).
Bij de eerste fotoreeks op 23-03 lijkt mij op de eerste foto de achterste ook een vrouw. En de op foto 3 en 5 ook een vrouw. Ik weet het echt niet zeker, maar vrouwen hebben vaak zo'n typische bouw en kop. Foto 4 denk ik wel een man. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten.
Maar ze zijn nog jong. En zo te zien is het bij wildvang moeilijker om te zien.
Maar er zijn er al een paar goed op kleur. Werkelijk waar, prachtige ramirezi vrouw. Hoewel ik nakweek ramirezi's toch ook nog mooi blijf vinden, krijg ik er langzamerhand toch een aversie tegen nu ik zie hoe mooi ze al van zichzelf waren.
Bedankt voor je uitgebreiden reactie eigenlijk is jou gedachten qua geslachten ook precies mijn gedachten en inderdaad vrouwen hebben een rondere zwarte stip met daarin blauwe punten.
Mannen hebben een wat ovale zwart stip met de blauwe stippen buiten de cirkel.
Denk dat ik het nog 2 maanden aan kijken en dan toch ga selecteren.
Ik vind wildvang echt veel mooier dan nakweek en al helemaal dan die kleur kweekvarianten