Nieuwe Aquatlantis Splendid 120 Aquarium (Andre73)


Ja met de deurtjes eruit heb je meer grip inderdaad en dan zou het moeten kunnen denk ik. Succes alvast en het zal wel een aardig gewicht nog zijn.
Ja zal zeker nog erg zwaar zijn, gelukkig hoeft het maar 3 meter verplaatst te worden.
 
Normaal is plaatsbepaling de eerste stap. Maar met een omweg kom je er ook wel 👌🏼
 
Normaal is plaatsbepaling de eerste stap. Maar met een omweg kom je er ook wel 👌🏼
Klopt, dat komt omdat er eigenlijk niet direct plaats in huis voor is. voor zo'n groot aquarium. en het was niet mijn eerste gedachte om de schoorsteen daarvoor af te breken. ik moet nu ook kijken waar ik de gaskachel voor opslag kwijt kan. normaal gezien in de schuur maar die staat ook al overvol. ik denk niet dat ik in deze tijd een gaskachel nog kan verkopen dus zal die naar de stort moeten maar daarvoor past die niet in mijn auto.
 
Ik heb het gat in de schoorsteen nu ook dicht gemaakt. dat plaatje vertrouwde ik toch niet echt dus helemaal ingepakt.
 

Bijlagen

  • IMG_2392[1].JPG
    IMG_2392[1].JPG
    242.4 KB · Weergaven: 47
Nou het aquarium staat na een hoop werk, ik heb het helemaal in mijn eentje verzet ,door steeds een kant op te tillen en een stukje te verzetten. de hulp is straks niet meer nodig. is ook alweer gevuld met water
 

Bijlagen

  • IMG_2393[1].JPG
    IMG_2393[1].JPG
    146.7 KB · Weergaven: 76
Kan je de bak niet precies voor het midden vd schouw plaatsen?
Maar alweer bijgevult was dat zeker geen optie
 
Dank voor de reacties, ik reageer wat later omdat ik gisteravond geen tijd meer had , maar de bak staat ook precies in het midden hoor. op de foto lijkt het misschien niet zo omdat die schuin is genomen. hierbij nog een foto ervan waar dat wel te zien is.

en ik heb hem bewust nog niet helemaal tot de rand gevuld omdat ik er nog in moet tot de bodem met mijn arm . het is best diep tot de bodem en kom dan al bijna tot mijn oksel erin haha. als de vissen over gaan moeten er nog wat ornamenten mee die ik er nu niet uit kan halen omdat de algeneters daarin zitten. het schuiven van de onderkast op de vloer ging eigenlijk makkelijk omdat ik op de plastic doppen eerder al van die plak viltjes erop had gedaan. het is wel jammer van het water wat hierbij verloren is gegaan. ik had maar 7 emmers maar ik heb wel gelijk het bij kleine aquarium het water ermee ververst , dat was toch weer nodig. ook had ik een siliconen slang , deze had ik bij het kleine aquarium gekregen maar nooit gebruikt omdat ik niet wist waar die voor was . ik heb het grind nu ook gelijk kunnen stofzuigen en opzuigen , normaal schepte ik dat eruit met een schepnetje en spoelde het uit in een emmer en dan deed ik het weer terug. maar met slang gaat toch een stukje makkelijker. zo gezegd ben ik nog in de leerfase wat betreft aquariums. ik heb van jullie op dit forum al een hoop bijgeleerd waarvoor nogmaals mijn dank. ik ga de hobby zo ook steeds leuker vinden.
 

Bijlagen

  • IMG_2399[1].JPG
    IMG_2399[1].JPG
    158.2 KB · Weergaven: 50
Dank voor de reacties, ik reageer wat later omdat ik gisteravond geen tijd meer had , maar de bak staat ook precies in het midden hoor. op de foto lijkt het misschien niet zo omdat die schuin is genomen. hierbij nog een foto ervan waar dat wel te zien is.

en ik heb hem bewust nog niet helemaal tot de rand gevuld omdat ik er nog in moet tot de bodem met mijn arm . het is best diep tot de bodem en kom dan al bijna tot mijn oksel erin haha. als de vissen over gaan moeten er nog wat ornamenten mee die ik er nu niet uit kan halen omdat de algeneters daarin zitten. het schuiven van de onderkast op de vloer ging eigenlijk makkelijk omdat ik op de plastic doppen eerder al van die plak viltjes erop had gedaan. het is wel jammer van het water wat hierbij verloren is gegaan. ik had maar 7 emmers maar ik heb wel gelijk het bij kleine aquarium het water ermee ververst , dat was toch weer nodig. ook had ik een siliconen slang , deze had ik bij het kleine aquarium gekregen maar nooit gebruikt omdat ik niet wist waar die voor was . ik heb het grind nu ook gelijk kunnen stofzuigen en opzuigen , normaal schepte ik dat eruit met een schepnetje en spoelde het uit in een emmer en dan deed ik het weer terug. maar met slang gaat toch een stukje makkelijker. zo gezegd ben ik nog in de leerfase wat betreft aquariums. ik heb van jullie op dit forum al een hoop bijgeleerd waarvoor nogmaals mijn dank. ik ga de hobby zo ook steeds leuker vinden.
Mooi dat je weer een stapje verder bent.
Denk dat ze bedoelde of je het aquarium niet nog een stukje kon opschuiven omdat hij nu iets voorbij de muur staat.
 
Net de schrik van mijn leven gehad. de kat lag in zijn mandje en kon niet meer op zijn voorpootje staan de hele ochtend. zijn pootje hing er raar en levenloos bij, hij raakte ook nog vast met zijn nagel en bleef vast zitten , het leek erop dat zijn pootje totaal levenloos was. ik heb de da gebeld en kon gelijk komen. ondertussen rolde de kat met zijn mandje bijna van tafel af omdat hij niet kon opstaan . ik heb zijn nagel losgetrokken en toen stond hij ineens weer ,daar hij dat eerst niet kon. ik snap er dus niks van of hij moet zo geslapen hebben dat zijn pootje is afgekneld dat hij daardoor geen gevoel meer had. maar gelukkig is alles weer goed nu.
 
Inmiddels heb ik wat gekocht om het Aquarium verder in te richten. ieder zijn smaak natuurlijk maar ik zelf houd er wel van. op de foto is het minder mooi als je het in het echt ziet..
 

Bijlagen

  • IMG_2432[1].JPG
    IMG_2432[1].JPG
    203.7 KB · Weergaven: 69
Smaken verschillen inderdaad Andre maar het gaat erom dat jij het mooi vindt. Ik zou wel opletten dat je niet door stilstaand water onder dat bouwwerk problemen krijgt met waterwaarden.
 
Smaken verschillen inderdaad Andre maar het gaat erom dat jij het mooi vindt. Ik zou wel opletten dat je niet door stilstaand water onder dat bouwwerk problemen krijgt met waterwaarden.
Als het goed is gaan de algeneters daar wonen en zorgen ze eronder voor beweging ? ook zitten er overal grote gaten in waar de vissen door kunnen zwemmen.
 
Mooie fantasy-look
Dank je, ik ben er erg blij mee. ik heb nu nog een eheim luchtpump besteld en een bodem stofzuig systeem van jbl. de luchtpomp heeft 2 kanalen en wil dus 2 zuurstof stenen tegelijk gaan laten bubbelen.

eentje heb ik al,
 

Bijlagen

  • IMG_2435[1].JPG
    IMG_2435[1].JPG
    317.9 KB · Weergaven: 32
De luchtpomp inmiddels binnen en werkt goed. de luchtsteen echter niet . daarvan doet maar een derde van de oppervlakte het. ik heb de steen volgens instructies eerst 30 minuten in het water gelegd, daarna nog de hele nacht maar met hetzelfde resultaat. de steen ga ik dus terug sturen. tevens zou ik wel eens willen weten waar aan dat ligt dat zo'n disc steen het maar half doet? de pomp doet 400 l/p uur , ik had hem aangesloten op beide kanalen tegelijk en op vol vermogen. het is de grootste luchtpomp die Eheim heeft dus ik sluit de pomp uit.

aan de bak indeling ook nog wat veranderd. nieuw plantje links in de hoek en oude tussen de stenen eruit ,bak staat er nu zo bij,
 

Bijlagen

  • IMG_2443[1].JPG
    IMG_2443[1].JPG
    188 KB · Weergaven: 42
De luchtpomp inmiddels binnen en werkt goed. de luchtsteen echter niet . daarvan doet maar een derde van de oppervlakte het. ik heb de steen volgens instructies eerst 30 minuten in het water gelegd, daarna nog de hele nacht maar met hetzelfde resultaat. de steen ga ik dus terug sturen. tevens zou ik wel eens willen weten waar aan dat ligt dat zo'n disc steen het maar half doet? de pomp doet 400 l/p uur , ik had hem aangesloten op beide kanalen tegelijk en op vol vermogen. het is de grootste luchtpomp die Eheim heeft dus ik sluit de pomp uit.

aan de bak indeling ook nog wat veranderd. nieuw plantje links in de hoek en oude tussen de stenen eruit ,bak staat er nu zo bij,
Denk pomp te licht voor het formaat bruissteen.
Maar als je genoeg oppervlaktestroming hebt van je filter kan je prima zonder luchtpompje.
 
Ga je wel terugslagventielen gebruiken Andre ?
Je zou niet de eerste zijn dat je bak leeg geheveld word en het water op de vloer ligt.
 
Ga je wel terugslagventielen gebruiken Andre ?
Je zou niet de eerste zijn dat je bak leeg geheveld word en het water op de vloer ligt.
Die ventielen zaten erbij. bij de pomp. en die gebruik ik dan ook. de pomp heeft 2 kanalen en er zaten ook 2 bruisers bij met zuignap . eentje gebruik ik ook. het is best mooi, zie filmpje
 

Bijlagen

  • IMG_2442[1].MOV
    60.5 MB
Dat is een fantasy bak Andre;)
Ja ik houd daar wel van. ik hoop dat de vissen er ook blij mee zullen zijn. hoe zit dat eigenlijk bij vissen als ze verhuizen. zijn ze gehecht aan hun vaste plekjes? want bv mijn 2 algeneters hebben ieder een eigen vast plekje nu ,en deze plekjes verhuizen niet mee. hebben ze dan stress omdat ze weer een nieuw plekje moeten zoeken of hoe werkt dat?
 
Ach ik denk dat ze snel genoeg een nieuw plekje vinden en dat stress wel mee zal vallen hoor.
 
Ik zou me als vis eerder zorgen maken of Gollum niet opeens ergens opduikt😉
Hahaha ja we zullen het zien of die opduikt. ik heb 2 kasteelheren dus ze moeten dan maar uitmaken wie waar gaat wonen. ik vermoed dat ik ze niet veel meer ga zien omdat ze zich overal makkelijk kunnen wegstoppen
 

Terug
Bovenaan