Nieuwe Aquatlantis Splendid 120 Aquarium (Andre73)


Ik heb nu mijn ingedraaide filtersponzen uitgeknepen en gewassen in de nieuwe bak , de nieuwe pomp heeft het water alweer schoon .

ook heb ik de stofzuiger getest in het aquarium. het werkt goed maar moest het eerst aanpassen. de kraan zat helemaal onderin aan de slag dus erg onhandig om zo de doorstroming te regelen.

ook de bijgeleverde slang is erg stug en veel te kort. nu had ik al een zeer flexibele siliconen slang en heb deze eraan vast gemaakt. de kraan zit nu op hoogte zodat je hem kan bedienen terwijl je bezig bent . het werkt perfect met op en neer bewegen in het water zuigt die vacuum en gaat het water stromen..
 

Bijlagen

  • IMG_2444[1].JPG
    IMG_2444[1].JPG
    133.9 KB · Weergaven: 33
  • IMG_2445[1].JPG
    IMG_2445[1].JPG
    170.8 KB · Weergaven: 33
Ik heb nu ook teststrips besteld. deze zijn echt duur bij de dierenwinkel. ik heb ze goedkoop van Aliexpress. 16 in 1. 100 stuks voor 11 euro inclusief verzenden. bij bol.com stonden precies dezelfde strips voor meer dan het dubbele geld. iemand had hier een opmerking over gemaakt bij reviews dat dit precies dezelfde waren en het oplichting is. ik weet uit ervaring dat veel Nederlandse winkels gewoon ook uit China bestellen en het dan hier voor meer hier doorverkopen aan de niets vermoedende klant.
 
Ik heb nu ook teststrips besteld. deze zijn echt duur bij de dierenwinkel. ik heb ze goedkoop van Aliexpress. 16 in 1. 100 stuks voor 11 euro inclusief verzenden. bij bol.com stonden precies dezelfde strips voor meer dan het dubbele geld. iemand had hier een opmerking over gemaakt bij reviews dat dit precies dezelfde waren en het oplichting is. ik weet uit ervaring dat veel Nederlandse winkels gewoon ook uit China bestellen en het dan hier voor meer hier doorverkopen aan de niets vermoedende klant.
Beter druppel testen nemen. Teststrips zijn niet zo betrouwbaar
 
Beter druppel testen nemen. Teststrips zijn niet zo betrouwbaar
Dat geloof ik graag. daar betaal je ook flink meer voor. maar het is maar om een indicatie te hebben. de dierenwinkel testte mijn water ook altijd met test strips en mijn vissen leven nog.

ik heb gisteren mijn filtersponzen uitgeknepen in de nieuwe bak en hert water ruikt al meer naar viswater. waarschijnlijk kan het op mijn reukvermogen ook wel..
 
Je kan ook voordelig een koffertje kopen van bv Colombo en dan valt de prijs reuze mee.
 
Je kan ook voordelig een koffertje kopen van bv Colombo en dan valt de prijs reuze mee.
Toch nog altijd 45 euro , ik vind dat best veel geld nog. ik heb nu al een jaar mijn aquarium hier en dat zonder enige water testen te hebben. ik maak schoon, ververs regelmatig water zonder problemen en ook de plantjes doen het goed. ik heb een goed draaiend Aquarium en verwacht straks van de nieuwe bak niet anders. ik zou eigenlijk niet weten waarom ik dan zoveel geld aan een testkoffer moet uitgeven...
 
Toch nog altijd 45 euro , ik vind dat best veel geld nog. ik heb nu al een jaar mijn aquarium hier en dat zonder enige water testen te hebben. ik maak schoon, ververs regelmatig water zonder problemen en ook de plantjes doen het goed. ik heb een goed draaiend Aquarium en verwacht straks van de nieuwe bak niet anders. ik zou eigenlijk niet weten waarom ik dan zoveel geld aan een testkoffer moet uitgeven...
Vroeg of laat krijg je vast een keer een probleem en zal je alsnog een druppeltest gaan kopen.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe ze aquaria houden maar zie hier wel steeds terugkeren dat het steeds om geld gaat.
Het is leuk om te besparen maar om bij alles voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten lijkt mij niet heel handig 🤷‍♂️.
 
Ik denk ook dat daarin investeren niet verkeerd is want als er iets loos is dan kun je het niet nagaan en moet je eerst achter een test aan en vaak is dat net op een moment dat er geen winkel open is.
Maar goed de keuze is natuurlijk aan jou Andre.
 
Als jij vindt dat het niet nodig is André laat het je dan niet opdringen door iedereen.

Gewoon je bak en bewoners goed in de gaten houden.
 
Als jij vindt dat het niet nodig is André laat het je dan niet opdringen door iedereen.

Gewoon je bak en bewoners goed in de gaten houden.
Als je mij bedoeld…. Het is zeker niet de bedoeling om iemand iets op te dringen.
Maar als je dan wel geld uitgeeft aan een of ander kasteeltje en je druppeltest te duur vind begrijp ik dat niet.
 
Als je mij bedoeld…. Het is zeker niet de bedoeling om iemand iets op te dringen.
Maar als je dan wel geld uitgeeft aan een of ander kasteeltje en je druppeltest te duur vind begrijp ik dat niet.
Nee, ik bedoel niemand speciaal, maar in het algemeen. Zie dat het in veel meer topics gebeurt. Dr wordt gelijk gepraat over betere verlichting, co2 en voeding volgens bepaalde, door meerdere leden gebruikte, voedingsmethodes.
 
Nee, ik bedoel niemand speciaal, maar in het algemeen. Zie dat het in veel meer topics gebeurt. Dr wordt gelijk gepraat over betere verlichting, co2 en voeding volgens bepaalde, door meerdere leden gebruikte, voedingsmethodes.
Ik begrijp wat je bedoeld maar waar ik op doelde is dat hij een druppeltest of koffer teveel geld vind.
Dan zou ik persoonlijk liever voor het geld wat degelijke druppeltesten kopen ipv kasteeltjes voor vissen.
Meten en waardes controleren horen toch ook bij de hobby.
 
Nee, ik bedoel niemand speciaal, maar in het algemeen. Zie dat het in veel meer topics gebeurt. Dr wordt gelijk gepraat over betere verlichting, co2 en voeding volgens bepaalde, door meerdere leden gebruikte, voedingsmethodes.
Klopt in mijn ogen deels wel maar vaak geeft men dat advies om problemen achteraf te voorkomen. Slechte verlichting of geen/te weinig voeding geven vaak problemen en die kun je dan vaak voorkomen.
Geen bak is gelijk dus het zal niet voor alle bakken opgaan maar wel vaak denk ik.
Ook een testset valt daar denk ik onder want stel dat er onverwachts vissen aan het oppervlak zwemmen en je kan niet testen.
De momenten dat zoiets gebeurt is veelal op tijden dat je nergens testen kan kopen.
Natuurlijk gun je zoiets niemand maar in de praktijk gebeurt het vaak genoeg nog wel en niet alleen bij beginners.
 
Als je mij bedoeld…. Het is zeker niet de bedoeling om iemand iets op te dringen.
Maar als je dan wel geld uitgeeft aan een of ander kasteeltje en je druppeltest te duur vind begrijp ik dat niet.
Daar gaan we weer! jij bepaald toch niet waar ik mijn geld aan uitgeef??? als ik kasteeltjes koop is dat mijn zaak! ,je doet nu net of alles afhangt van een druppel test?! als strip test volgens jou zo onbetrouwbaar zijn waarom worden ze dan nog verkocht en door velen succesvol gebruikt ?
Vroeg of laat krijg je vast een keer een probleem en zal je alsnog een druppeltest gaan kopen.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe ze aquaria houden maar zie hier wel steeds terugkeren dat het steeds om geld gaat.
Het is leuk om te besparen maar om bij alles voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten lijkt mij niet heel handig 🤷‍♂️.

Dat je daar al zo zeker van bent dat er een probleem gaat komen vind ik wel erg sterk.. en ik vind ook dat jij mij min of meer een druppel test opdringt. ook kan jij niet bij mij in de portemonnee kijken. je lijkt je frustratie hier op mij bot te vieren omdat je erbij gaat benoemen dat ik wel kasteeltjes koop. daar heb jij verder niets mee te maken omdat dat jou zaken helemaal niet zijn! mijn ex had al 10 jaar een Aquarium en ook alleen maar test strips. dus ik vind dit ook een beetje onzinnig dat je gaat beweren dat alles alleen afhangt van een druppel test!
 
Daar gaan we weer! jij bepaald toch niet waar ik mijn geld aan uitgeef??? als ik kasteeltjes koop is dat mijn zaak! ,je doet nu net of alles afhangt van een druppel test?! als strip test volgens jou zo onbetrouwbaar zijn waarom worden ze dan nog verkocht en door velen succesvol gebruikt ?


Dat je daar al zo zeker van bent dat er een probleem gaat komen vind ik wel erg sterk.. en ik vind ook dat jij mij min of meer een druppel test opdringt. ook kan jij niet bij mij in de portemonnee kijken. je lijkt je frustratie hier op mij bot te vieren omdat je erbij gaat benoemen dat ik wel kasteeltjes koop. daar heb jij verder niets mee te maken omdat dat jou zaken helemaal niet zijn! mijn ex had al 10 jaar een Aquarium en ook alleen maar test strips. dus ik vind dit ook een beetje onzinnig dat je gaat beweren dat alles alleen afhangt van een druppel test!
Rommel dan maar lekker door als beginner als je advies niet op prijs stelt zal ik niet meer reageren.
Heb het altijd goed met je voor gehad maar dat zie jij dus anders.
Test sets worden niet succesvol gebruikt maar slechts als indicatie. Als er probleem is wil je duidelijke waardes weten en daar heb je een druppeltest voor nodig.

En dat ik frustratie heb? Waar baseer je dat op ?
Ik zeg gewoon eerlijk hoe ik erover denk.
Waar jij je geld aan uitgeeft moet je inderdaad zelf weten maar de keuze tussen een druppeltest of een kasteeltje lijkt mij niet zo moeilijk.
 
Rommel dan maar lekker door als beginner als je advies niet op prijs stelt zal ik niet meer reageren.
Heb het altijd goed met je voor gehad maar dat zie jij dus anders.
Test sets worden niet succesvol gebruikt maar slechts als indicatie. Als er probleem is wil je duidelijke waardes weten en daar heb je een druppeltest voor nodig.

En dat ik frustratie heb? Waar baseer je dat op ?
Ik zeg gewoon eerlijk hoe ik erover denk.
Waar jij je geld aan uitgeeft moet je inderdaad zelf weten maar de keuze tussen een druppeltest of een kasteeltje lijkt mij niet zo moeilijk.
Je blijft maar op mij afgeven . ik heb eerder al benoemd dat ik de test strips voor indicatie heb gekocht . dat jij mij vervolgens gelijk een druppel test gaat opdringen en daarbij gaat benoemen van je kan wel kasteeltjes kopen is gewoon erg kinderachtig en op een ander willen trappen. laat dat in vervolg gewoon achterwege joh, als je het ergens niet mee eens bent hoef je er niet respectloos van alles bij te gaan halen!
 
Andre natuurlijk bepaal jij wat je in de bak koopt en waar je je geld aan wil uitgeven. Maar aan de andere kant zijn hier tientallen zo niet honderden topics waar ook wordt aangegeven dat druppels betrouwbaarder zijn.
Vooral als je bv nitriet in de bak hebt dan is testen met druppels betrouwbaarder en dat is dan beter omdat deze zo duidelijk mogelijk moet zijn.
Ik denk niet dat iemand hier wil bepalen wat je moet kopen maar men wil alleen aangeven wat het beste is om mee te werken.

Dat strips worden verkocht is denk ik een commercieel gebeuren. Zolang het de lfs geld in het laatje brengt dan verkopen ze het graag. Dat zie je ook vaak bij een nieuwe bak en de opstart en men smeert vaak nog een flesje opstartbacterien erbij aan terwijl dit eigenlijk ook niet nodig is evenals waterverbeteraar in ons land.
Op de dozen van een klein 30 liter aquarium zet men soms een foto van een goudvis terwijl die daar niet in thuis horen dus ja de fabrikanten willen graag aan ons als aquarianen verkopen.

Maar goed, natuurlijk ben je vrij in wat je koopt en als jij een koffer niet nodig vindt dan is dat jouw keuze ;)
 
Je blijft maar op mij afgeven
Jammer dat je zo denkt Andre. Ik praat al mee vanaf het begin van dit topic.je zegt dat ik maar blijf afgeven op je en dat vind ik best vreemd.

Ik dring je niks op en alles is ter advies zoals het op een forum gaat. En ja soms ook advies wat je niet wilt horen maar dat hoort erbij.
Je doet moeilijk om een beetje kritiek maar als je dat niet wil moet je iets niet posten.
Dat je teststrips als indicatie koopt heb ik zelf nergens gelezen.
Dat ik die kasteeltjes erbij haal is gewoon hoe ik erover denk. En ja ik zeg gewoon eerlijk wat ik vind. Of je in plaats van dat kasteeltje nou een stuk hout had gehaald was mijn antwoord ook niet anders geweest.
Druppeltest is gewoon beetje de basis dat is wat ik er van wou zeggen. Of je die nou wel of niet koopt is aan jezelf.

Dat je mij daar op afbrand vind ik beetje jammer want ik neem wel vaak de moeite om te reageren terwijl andere dat niet doen.

Je zal ongetwijfeld met meer vragen komen en je kan niet verwachten dat iedereen antwoord of advies geeft wat juist jij wil horen.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp in deze Andre wel. Ik heb al 40 jaar aquaria met succes. Van alles tot voorplanting gebracht en nooit druppels gehad. Nu zijn er allerlei technieken en dingen: betere druppelsets, beter verlichting, betere co2 tests. Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het upgraden.

Mijn basis is geen druppeltest. Mijn basis is goed kijken, en indicatiestrip helpt om te bevestigen wat ik zie. Dat heb ik van vroeger, toen je deze techniek allemaal niet had. Ik moest wel gewoon goed observeren.

Om nou te zeggen dat je doorrommelt als een beginner als je geen druppels wilt kopen, dat gaat mij echt te ver. Dat is een conclusie die kant noch wal raakt.

Iedereen mag upgraden wat ie wil, maar als je gewoon voor de basis gaat is daar mijn inziens niks mis mee.

En voor de duidelijkheid: het gaat mij niet om geld. Als ik zou denken dat het helpt zou ik het kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp in deze Andre wel. Ik heb al 40 jaar aquaria met succes. Van alles tot voorplanting gebracht en nooit druppels gehad. Nu zijn er allerlei technieken en dingen: betere druppelsets, beter verlichting, betere co2 tests. Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het upgraden.

Mijn basis is geen druppeltest. Mijn basis is goed kijken, en indicatiestrip helpt om te bevestigen wat ik zie. Dat heb ik van vroeger, toen je deze techniek allemaal niet had. Ik moest wel gewoon goed observeren.

Om nou te zeggen dat je doorrommelt als een beginner als je geen druppels wilt kopen, dat gaat mij echt te ver. Dat is een conclusie die kant noch wal raakt.

Iedereen mag upgraden wat ie wil, maar als je gewoon voor de basis gaat is daar mijn inziens niks mis mee.
Bedoel van lekker door rommelen als je niet van kritiek gewenst ben.
Iedereen mag toch gewoon zeggen wat die anders zou doen?
Ik zeg gewoon hoe ik erover denk dat doen andere toch ook in mijn topics.
Dat je dit meteen opvat als aangevallen worden vind ik gewoon niet terecht.
Iedereen heeft het moeten leren en daar horen gewoon meningen van andere bij vind ik.
Maar de een kan daar beter meer omgaan dan een ander 🤷‍♂️
Als je niet mag zeggen hoe je ergens over denkt of wil zeggen dat je het zelf anders zou doen wat heb je dan nog aan een forum.
 
Goed dat je het uitlegt, dat had ik anders geïnterpreteerd.
Dat is gauw op forums en Facebook iedereen kan het anders opvatten.
Sommige voelen zich meteen aangevallen maar als ik geen intentie zou hebben om iemand te helpen zou ik ook niet reageren.
Als ik dan een tip op of opmerking geef waar Andre wat aan heeft is het allemaal goed en top.
Maar uiteindelijk brand die mij af omdat mijn kritiek , tip of opmerking niet in zijn straatje past.
Dat vind ik gewoon jammer omdat ik denk dat alle meningen tips of kritiek ergens aan bijdragen.

Het is in elk geval tegenwoordig flink anders dan vroeger. Op Facebook net zo. Mensen lijken snel aangebrand tegenwoordig.🤷‍♂️
 
Hier in dit bericht schrijf ik toch dat het is om een indicatie te hebben ?

(en ga nu vooral niet de boel om zitten draaien!)zials
Hier in dit bericht schrijf ik toch dat het is om een indicatie te hebben ?

(en ga nu vooral niet de boel om zitten draaien!)
Dat ik dat niet gelezen heb wil niet zeggen dat ik beweer dat je dat niet geschreven hebt.
Maar je hebt een slechte dag merk ik wel dus laten we er maar over ophouden.
 
Goed dat je het uitlegt, dat had ik anders geïnterpreteerd.
Je had het wel goed want hij schreef toch echt eerst heel wat anders. komt er toch echt op neer lekker door rommelen als je mijn advies niet volgt ,want hij schreef eerder ook al dat hij zeker weet dat ik toch alsnog een druppelset moet gaan kopen. . zijn toch heel andere dingen dan niet van kritiek gewenst zijn? je kan eerder hieruit opmaken dat hij even gaat bepalen wat je nodig hebt en als je zijn advies niet opvolgt rommel dan maar lekker door volgens hem. .
Vroeg of laat krijg je vast een keer een probleem en zal je alsnog een druppeltest gaan kopen.

Rommel dan maar lekker door als beginner als je advies niet op prijs stelt
 
Dat ik dat niet gelezen heb wil niet zeggen dat ik beweer dat je dat niet geschreven hebt.
Maar je hebt een slechte dag merk ik wel dus laten we er maar over ophouden.
Laat me niet lachen zeg! Volgens mij heb jij eerder een slechte dag. als je alles even terug leest ben ik degene niet die hier begonnen is met afzeiken van anderen...
 
als jij dat zo ervaart dan laat ik je wel met rust Andre 👌🏼 raar dat je denkt dat je iets moet van mij.
Mijn advies volgen hoef je zeker niet en ook het advies van andere niet.
Dat mag iedereen nog altijd zelf weten.
maar zullen we er dan maar over ophouden of moeten me dit topic blijven vervuilen met berichten waar niemand wat aan heeft ?
 
Je had het wel goed want hij schreef toch echt eerst heel wat anders.
Er staat nog steeds wat ik geschreven heb. Dat is niet veranderd.
komt er toch echt op neer lekker door rommelen als je mijn advies niet volgt ,want hij schreef eerder ook al dat hij zeker weet dat ik toch alsnog een druppelset moet gaan kopen.
Vroeg of laat krijg je vast een keer een probleem en zal je alsnog een druppeltest gaan kopen. Zo werkt het in de praktijk vaak wel
Dat is wat ik schreef en niet dat je Moet kopen of dat je mijn advies Moet volgen.

Jij zegt Hier in dit bericht schrijf ik toch dat het is om een indicatie te hebben ?


Dit schrijf je NA mijn antwoord waarin ik vertelde dat teststrips alleen indicatief zijn. En niet daarvoor zoals je nu beweerd.
Dus leuk zeggen van je dat je ze ook als indicatie gaat gebruiken maar daar had je het niet over gehad.
Ik begon al beetje aan mijzelf te twijfelen maar heb het even terug gelezen.


Laat me niet lachen zeg! Volgens mij heb jij eerder een slechte dag. als je alles even terug leest ben ik degene niet die hier begonnen is met afzeiken van anderen...
Eerste 8 pagina’s niks aan de hand maar na het typen van dit bericht………
“Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe ze aquaria houden maar zie hier wel steeds terugkeren dat het steeds om geld gaat.
Het is leuk om te besparen maar om bij alles voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten lijkt mij niet heel handig 🤷‍♂”.
Ontplofte je een beetje
 
Laatst bewerkt:
Laat me niet lachen zeg! Volgens mij heb jij eerder een slechte dag. als je alles even terug leest ben ik degene niet die hier begonnen is met afzeiken van anderen...
Terug lezen….
Dit heb ik uiteraard gedaan en hierboven beschreven.
Een slechte dag heb ik gelukkig maar zelden.
Afzeiken van anderen kan ik mij niet in vinden en ook niet in andere topics.
Ik reageer net zoals de rest uit ervaring of uit gedachte.
Dat ik zeg wat ik vind dat klopt zeker en ga ook geen reacties geven wat ik niet meen of omdat ik denk dat een ander dat antwoord graag wil horen.
Heb hier op het forum vast wel eens een meningsverschil gehad maar dat is geen afzeiken zoals jij dat noemt 🤷‍♂️. Denk dan ook niet dat er hier iemand op het forum zo boos op mij is zoals jij nu doet.
Zo heb ik hier op het forum ook nog nooit iemand geblokkeerd of ruzie mee gehad.
 
maar zullen we er dan maar over ophouden of moeten me dit topic blijven vervuilen met berichten waar niemand wat aan heeft
Erover ophouden lijkt me een goed plan en dan meer weer ontopic dus. Ik vermoed dat alles op een misverstand berust en dat men elkaar anders begrijpt dan wat de bedoeling is.
Kortom, we kunnen nu beter weer ontopic gaan;)
 
Ik ben helemaal niet boos , vind het wel opmerkelijk hoe iemand zich op alle manieren achteraf probeert schoon te praten. beetje lachwekkend. ik zie mezelf ook geen druppeltest kopen. waarom zou ik daar geld aan moeten geven.. ik heb een paar sterke soort beginners vissen (gup, molly) waar ik het bij houd en 2 echte (makkelijke) plantjes ,de rest is nep, en het is ook niet zo dat ik heel mijn aquarium in de toekomst vol ga zetten met water gevoelige vis en planten soorten.
Dit schrijf je NA mijn antwoord waarin ik vertelde dat teststrips alleen indicatief zijn. En niet daarvoor zoals je nu beweerd.
Dus leuk zeggen van je dat je ze ook als indicatie gaat gebruiken maar daar had je het niet over gehad.
Ik begon al beetje aan mijzelf te twijfelen maar heb het even terug gelezen.
Nog steeds draai je de feiten om. jij schreef namelijk alleen dat test strips niet betrouwbaar zijn. je hebt daarbij niet geschreven dat ze alleen indicatief zijn. nogmaals jij hebt dus niet aan mij eerder verteld dat teststrips alleen indicatief zijn zoals je nu beweerd ! waar haal je dat in godsnaam vandaan?
Beter druppel testen nemen. Teststrips zijn niet zo betrouwbaar


Heb het er toch echt eerder dan jou over gehad.... kan je toch wel lezen??
Dat geloof ik graag. daar betaal je ook flink meer voor. maar het is maar om een indicatie te hebben. de dierenwinkel testte mijn water ook altijd met test strips en mijn vissen leven nog.

ik heb gisteren mijn filtersponzen uitgeknepen in de nieuwe bak en hert water ruikt al meer naar viswater. waarschijnlijk kan het op mijn reukvermogen ook wel..
 
Het is niet mijn fotoalbum maar ik vindt het wel zonde dat er zo n uitgebreide discussie plaatsvindt en misschien is het handiger om dat eventueel via de pb te doen zodat we hier van de foto s kunnen genieten:!
 
Hou er maar over op als je er je eigen draai aan blijft geven. Wat ik geschreven heb staat er niet meer of minder.
Stukje begrijpend lezen lukt je schijnbaar niet.
Niet meer lopen jammeren als een klein kind dat je je afgezeken voelt.
je bent toch een volwassen vent kom op zeg.

Als je niet tegen opmerkingen kan of advies wat niet in je straatje past moet je bepaalde dingen niet posten.

Dit topic word niet alleen door jouw gelezen dus andere zullen hier misschien ook wel advies uit halen en daarom mag je gewoon zeggen wat je vind en of opmerkingen maken dat het anders kan .
Heb al een paar keer aangegeven om er over op te houden maar je wil blijkbaar door blijven gaan.
Zou jammer zijn als dit topic hierdoor op slot gaat.
 

Terug
Bovenaan