Killerfish
Well-known member
Mooie vis! Maar niet wat duur als eerste vis? Althans, dat was mn eerste gedachte .
Beetje laat misschien maar geophagus eten geen tetra’s.
Ze eten hier enkel tijdens het voeren wel in het vrije water maar over het algemeen zeven ze enkel zand door de kieuwen en gezien tetra’s normaal gesproken niet op het zand liggen moet dat goed gaan.
Heb hier een winermelerie man zwemmen van ongeveer 30cm lang en een paar kardinalen van 3cm en die zijn nog altijd geen voer geworden.
Wel voor de maanvissen maar niet voor de geo’s
Mooie vis! Maar niet wat duur als eerste vis? Althans, dat was mn eerste gedachte .
Ik zou gewoon klein kopen en zelf opkweken scheelt een hoop in de aanschaf kosten en de progressie is leuk om te zien.
Ik heb mijn winermeleries bij maui's gekocht in Krommenie waren ongeveer 10cm bij aanschaf en met een half jaartje bijna op volwassen formaat.
Sinds dien zijn de mannen in een iets hoger tempo door gegroeid dan de vrouwen en is de alpha man inmiddels na 5 jaar gigantisch geworden, zal het eens na moeten meten maar hij is groter dan een wild exemplaar ooit zal worden
Winermelerie is 26-30 dacht ikJa 10 cm is prima das wat anders dan 6 cm zeg maar. Ietsie groter zoek ik....zal ze eens contacten wat ze hebben.
Weet jij zo wat de wat groteren soorten zijn die ook tegen een graaf of 27 kunnen ?
Kwestie van verkoop punt uitzoeken bellen/mailen en je weet het
http://www.rockzolid.nl/verkooppunten.html
Bij zoo zajac in Duitsland hebben ze erg mooie geophagussen is wel ff rijden maar de aqua afdeling is een aanradertje
Was gewoon een tip ben woensdag geweest en hadden erg mooi zuidamerikanen zitten.
Alsook hele mooie althums die ik nog nooit op dat formaat zag in de handel.
Btw sorry voor de topicvervuiling
word snel groot hoor, goed voeren en goed verversen doet wonderenMaui heeft ze nog of weer zitten.
Enkel wel klein van zo'n 6 cm....
15 euro per stuk.
word snel groot hoor, goed voeren en goed verversen doet wonderen
Heb je helemaal gelijk in je moet mazzel hebben om iets leuks te vinden buiten de standaard guppen /zwaarddragers/kardinaal tetra en noem maar opNu vind ik wel dat zeker in Nederland 99% van de zaken hetzelfde verkopen
UVC units hebben een controle venstertje. Hier moet je een blauwachtig licht zien.
De uvc lampen mag je niet met de vingers aanraken. Dan gaan ze eerder stuk. De lamp zelf heeft een levensduur van ongeveer 8000 tot 9000 uur. Dus een jaartje.
Daarna zie je wel blauw licht, maar het aandeel uvc is dan zo goed als verdwenen.
De lamp testen kun je 2x doen.
Een keer met je linkeroog en één keer met je rechteroog. Daarna zal het altijd donker zijn.
Ik geloof ook niet maar meten is weten. Heb je toevallig een druppeltest voor HN3/4 en NO2 in huis? Dan zou je vader die kunnen proberen want het lijkt met toch verstandig dit uit te sluiten. Rode vlekken op de huid zou zomaar ammonia of nitriet vergiftiging kunnen zijn. Wat is de PH van het water? (ivm bepalen of het eventueel ammonia kan zijn, bij lagere PH waarden heb je van ammonium minder te vrezen).In een nitriet piek met zo weinig vis op zo'n bak geloof ik ook niet echt.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.