Killerfish
Well-known member
Zou eerst draaien zonder zand. Mocht, en ik hoop het zeer zeker niet, er toch wat zijn is water er makkelijker uit te halen dan al het zand
Hout zit er nu vanaf de 16e in duurt zeker wel een weekje voor dat gaat zinken?
Ik deed het hout altijd verzwaren. Maar ik ben dan ook een ongeduldig type
De kraan hoort op de korte pijp daarmee stel je het waterniveau af in de overloopkamer. Je moet hem zo afstellen(is een rot klus) dat het water heel langzaam stijgt. Dat kleine beetje wat dan net teveel is loopt dan in de noodoverloop weg.Nou gisteravond was dus alles nog steeds droog dus vandaag pomp en lampen gemonteerd en het draait!
Nog geen druppel te zien en als ik de pomp uitzet loopt de bioloog vol tot een stukje onder de rand dus das ook prima
Enkel heb ik uiteraard ook twee overloop pijpen maar nu begreep ik altijd dat op je 2e pijp die hoger staat je het beste een kraan op kan zetten zodat je hier mee de lucht kon regelen om hem zo stil mogelijk te krijgen.
Bij mij zit die kraan (je raad het al|) op de primaire pijp das toch niet correct?
Hij zuigt heel veel lucht aan namelijk en maakt best wat herrie ook. Tips hoe dit weg te krijgen?
Ow ja kabels van de lampen zijn ook te kort.....de transformators hangen nu dus in de doorvoer buis (zucht) maar weer mailen.
Tuurlijk alles komt goed maar je verwacht tot wat extra kennis en kunde bij zoiets....
1 deksel is ook niet helemaal pas....
De kraan hoort op de korte pijp daarmee stel je het waterniveau af in de overloopkamer. Je moet hem zo afstellen(is een rot klus) dat het water heel langzaam stijgt. Dat kleine beetje wat dan net teveel is loopt dan in de noodoverloop weg.
Wat een geld voor zo’n kraantje zeg.
Dat was de vraag niet😀Kun je niet zoiets gebruiken dan? https://pvcvoordeel.nl/pvc-kogelkraan/
Heb je het znd nou rechtsachter zo hoog liggen en zo ja geeft dat geen problemen?
Owh zo....nou er komen Geophagussen die de bodem lekker omwoelen hoor.
Tevens een wat grotere korrel er in ook
En ja inderdaad ook nog even in model brengen 🙂 Gisteren enkel emmertjes vol zand omgekiept 😀
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.