Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort


Geheel nieuwe default installatie en gisteravond enkel de postings en user database geimporteerd.
Benieuwd naar jullie ervaringen op de ipad @benvo @biljoenblik en @NicoleE
 
Laatst bewerkt:
Ben daar gaan kijken.

Maar ik ervaar geen verschil in werking.
Heb ze naast elkaar vergeleken.
En teksten over en weer geplakt.
Maar het blijft bij wissen toch hakkelen.
En soms schiet die een wordt voorbij.
Dan zit de cursor ineens een woord eerder.
 
ok, dan haal ik die site weer plat, zal kijken of ik ook de hand op een ipad kan leggen.
Las wel op de website van xenforo dat er enorm veel klachten waren van IoS gebruikers, dus jullie staan niet alleen....
 
ok, dan haal ik die site weer plat, zal kijken of ik ook de hand op een ipad kan leggen.
Las wel op de website van xenforo dat er enorm veel klachten waren van IoS gebruikers, dus jullie staan niet alleen....
Ik hoop dat jij er iets aan kunt doen. Maar ik denk eerder dat het aan de software van xenforo ligt.
Maar goed. Wel prettig om te horen dat het niet alleen aan mij (ons) ligt.

En op een pc, waar ik nu weer aan zit werkt het heel erg goed.

Ik denk dat een ipad een beetje tussen wal en schip zit. De mobiele versie werkt niet prettig (geen overzicht) en de desktop werkt niet goed (besturing)
 
Heel gek, ik heb nu nog op de PC dat verwijderen met horten en stoten.
Ik weet niet hoe nieuw die pc is.

Maar hier gaat het echt vloeiend.

Core I7 3,6 GHz en 8 Gb ram en 64 bit.
Windoos 10
 
waarmee je al een bovengemiddelde pc'tje hebt :)
Zelf in elkaar gezet in 2013!
Dus ja die gaat al een tijdje mee.
neg023.jpg
 
Ik weet niet hoe nieuw die pc is.

Maar hier gaat het echt vloeiend.

Core I7 3,6 GHz en 8 Gb ram en 64 bit.
Windoos 10
Geen idee, zou ik moeten opzoeken maar weet niet eens meer waar dat spul opgeborgen is.
Zou oud is hij trouwens niet.

Ik kom op twee andere forums en daar werkt het vlekkeloos.
 
welke? kan ik daar eens kijken welke styles en software ze gebruiken, misschien leer ik er iets van...
 
welke? kan ik daar eens kijken welke styles en software ze gebruiken, misschien leer ik er iets van...
 
die draaien op invision en vbulletin en geen Xenforo.....
Ben benieuwd hoe mensen e.e.a ervaren op een forum wat ook op Xenforo 2.x draait.....daar gaat mijn warme belangstelling naar uit....
 
Deze draait ook op Xenforo:

 
Ben daar gaan kijken.

Maar ik ervaar geen verschil in werking.
Heb ze naast elkaar vergeleken.
En teksten over en weer geplakt.
Maar het blijft bij wissen toch hakkelen.
En soms schiet die een wordt voorbij.
Dan zit de cursor ineens een woord eerder.
Misschien is het tijd om naar een echte OS te gaan. Android bv :)
 
Deze draait ook op Xenforo:



Ik zou graag vd mensen die hier met Apple problemen ondervinden willen weten op welke forums die OOK op Xenforo 2.x draaien ze GEEN problemen hebben....
 
Ik zou graag vd mensen die hier met Apple problemen ondervinden willen weten op welke forums die OOK op Xenforo 2.x draaien ze GEEN problemen hebben....
Tweakers draait op iets anders zeker?
 
Ik zou graag vd mensen die hier met Apple problemen ondervinden willen weten op welke forums die OOK op Xenforo 2.x draaien ze GEEN problemen hebben....
Bij mijn weten het Amerikaanse forum Fishlore :D Is me jaren terug opgevallen, maar kan momenteel niet zo snel vinden op welke software ze draaien.
Daar ga je het beslist naar je zin hebben :sorry:
 
fishlore lijkt inderdaad op XF....
 
Geen idee, zou ik moeten opzoeken maar weet niet eens meer waar dat spul opgeborgen is.
Zou oud is hij trouwens niet.

Ik kom op twee andere forums en daar werkt het vlekkeloos.
Windows verkenner openen - deze computer - rechtermuisknop en dan eigenschappen. Dan zie je wat voor specificaties je computer heeft. ;)
 
overigens ben ik benieuwd of de ipad gebruikers het wel eens getest hebben met een andere browser dan safari....?
 
Ik geloof dat ik Chrome erop heb staan maar gebruik alleen Safari op de iPad. Zal later vandaag voor je proberen.
 
overigens ben ik benieuwd of de ipad gebruikers het wel eens getest hebben met een andere browser dan safari....?

Omdat ik een oude IPad heb zijn browsers als Chrome, bijvoorbeeld niet meer compatible met mijn IOS 9.3.5. Dit lijkt me een heel nuttige test maar die zal dus door iemand uitgevoerd moeten worden met een wat meer actuele IOS versie. Voor mij is dit probleem ook niet zo belangrijk omdat ik het liefst met mijn laptop op de site zit die prima werkt. Mijn test deed ik omdat anderen dit probleem wel hadden.
 
overigens ben ik benieuwd of de ipad gebruikers het wel eens getest hebben met een andere browser dan safari....?
Dat zou zomaar kunnen. Maar ik ga geen google product op een apple product zetten.
Dat klinkt als vloeken in de kerk.

Een apparaat moet gewoon werken met zijn ingebakken software.

En als dit werkelijk zo is. Dan moet het webdesiners eens doordringen dat niet alles om google draait.
We draaien nog steeds om de zon.
 
Op een ipad gebruiken andere browsers ook gewoon de Safari engine. Alleen de buitenste schil is dan anders, ik vermoed dat dit voor de werking van het forum geen invloed zal hebben.
 
In de bewerk modus nadat de post geplaatst is, kan ik helemaal geen tekst wissen.
De cursor loopt vast.
En na een paar seconden is er een halve regel gewist.
En loopt weer vast.

Weet niet of er in dat scherm andere instellingen zitten.
 
Op een ipad gebruiken andere browsers ook gewoon de Safari engine. Alleen de buitenste schil is dan anders, ik vermoed dat dit voor de werking van het forum geen invloed zal hebben.

Inderdaad, klopt helemaal.
Zelf gebruik ik Firefox op de iPad, Chrome komt er bij niet in/op (op geen enkel apparaat).

Het forum doet het prima bij mij.
 
Is het mogelijk om een optie toe te voegen voor donateurs waarbij ze de handtekening te zien krijgen in de portret weergave van de mobiele weergave?
Zo voeg je ook extra functionaliteit toe en mogelijk nog meer functies waarmee donateurschap interessanter word dan enkel een reclame vrij forum.
 
Ik vind het idee van @tuinkabouter geen slecht plan. Door de betalende leden voordelen te geven maak je het wel aantrekkelijk. Momenteel is het voordeel dat je geen advertenties te zien krijgt als je betalend lid bent maar het alternatief voor betalen is een adblocker gebruiken. Ik heb de indruk dat die ook veelvuldig gebruikt wordt.
 
Het forum is zonder gewoon weg niet toegankelijk, dus dat is het resultaat van het gevoerde beleid, voor een niet donateur, denk ik
 
Het forum is zonder gewoon weg niet toegankelijk, dus dat is het resultaat van het gevoerde beleid, voor een niet donateur, denk ik
Daarom dus ook andere opties toevoegen.
Hoe meer donateurs je weet te “lokken” hoe minder reclame je nodig hebt om alles draaiend te houden.

Lijkt mij gewoon een balans die je moet zien te houden.
 
Inderdaad, en een donateurschap is nu eigenlijk een ad blocker variant, weinig meer of minder

Maar ik denk dat er een basis verandering moet plaats vinden om uberhaupt een andere koers te kunnen gaan varen, de achterliggende jaren zien we in ieder geval 1 lijn, die vooral lang niet iedereen aanspreekt, gelet op alle reacties door de tijd over deze onderwerpen.

Weet ik wat de juiste koers is, helaas niet. Maar ik weet wel dat ik het op de een of andere manier niet zo zou doen, maar da's misschien flauw en makkelijk geroepen. Maar volgens mij zijn er al diverse ideeën door de jaren aangereikt, is er hulp aangeboden maar is er nog nooit iets verandert.
 

Terug
Bovenaan