Giebeltje
Well-known member
Da's natuurlijk ook een oplossing...de mijne is in ieder geval de goedkoopste optie...
Dat is ook een goede tip! Ga ik eens proberen.Ik gebruik een rubber kwastje om het vuil overal tussenuit te halen, en houd daar de hevelslang bij zodat het meteen wordt opgezogen.
Bekijk bijlage 300233
Nu jij dat zegt.. Niet eens aan die strips gedacht die in de weg zitten. Welke fabrikant had jij ook alweer? Ik was nu bij Wolferen aan het kijken.Schepnetje kon ik zelf niet verzonnen krijgen! 🤣 👍
Nu staan de plantenbakjes tegen het glas redelijk in de weg voor een schepnetje en de Oranda en Ryukin zwemmen zich iedere keer klem dus heb met mokken gebaricadeerd. Echter het vuil trekt er tussen. Met een andere bak kan ik de stroming dan ook beter sturen hoop ik en maak een poging om de fx6 korf wat hoger te zetten en van de kleinere JBL402 kort en laag zodat liggen vuil daar naartoe gaat en niet in de FX6. Er zijn wel wat dingetjes om te proberen hiermee en kan ook nog iets bouwen van een "stofzuigerbuis" die ik in een koker in de bak parkeer waardoor de koker een korf wordt.
Dan stroomt het water in de 402 altijd maar is dan louter voor het grof vuil en dan makkelijk te legen.
De Oase Gravel Cleaner is dan een onhandig ding met vaste slangen... en ik hoef dan niet te primen dat gaat vanzelf met aankoppelen van de slangen.
Beter een potfilter ombouwen dan verkopen😉
Aquarium heeft nu direct nog geen prio, echter is de fabrikant vorige week verhuisd en is net weer opgestart. Moet nog bespreken hoe de stabilisatielijsten moeten gaan worden met die FX6 bochten dat is best lastig...
Daarom heb ik dus ook die mooie ronde maaskeien in mijn bak. Nou kunnen mijn sluiers ook in z'n achteruit zwemmen, er is gelukkig nog niemand klem komen te zitten hier...NB de mokken staan er nu in omdat de gekitte plantenbakken net te laag hangen voor sluiers daar komen ze klem onder te zitten dus alles gebarricadeerd. Ook bij de aanzuigbuizen gaan ze vaak nog in de knoop en kunnen niet achteruit ontsnappen. Nog hardleers ook!
Wellicht moet ik toch een bruissteen overwegen erbij te zetten maar overweeg ook een Hydra inline filter erbij. Een extra filter met pomp is lastig heb nu de sproeibuizen tegen het glas gericht en de FX6 gehalveerd lijkt wel of ze kalm water het fijnste vinden vooral de Ryukin.
Heb wel zwaar het gevoel dat de Panda en Oranda een ander baasje moeten krijgen dus bij interesse een PM. Hoeft niet de hoofdprijs.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.