Onze Juwel Rio 180 (Benvo)


Hij zit in elkaar, de gitaar. Morgen nog even precies afstellen en..... spelen maar!

IMG_20190806_191708.jpg
IMG_20190807_142827.jpg
IMG_20190807_175515.jpg
 
Ik heb hier geen verstand van Ben maar wens je alvast veel speelplezier toe en als de frituur aangaat die ik zie dan geef je maar een seintje;)
 
Hele mooi video Ben, bak komt zoveel meer tot zijn recht op deze manier dan met een foto. Ziet er geweldig uit zo.
Zag nog een garnaaltje zwemmen, welke soort is dat?
Wat vind ik kardinalen en kegelvlekjes toch mooi!
 
Mooi filmpje, de diepte is ook veel beter te zien dan op een foto, mooie kleuren ook allemaal:thumbs:
 
Hele mooi video Ben, bak komt zoveel meer tot zijn recht op deze manier dan met een foto. Ziet er geweldig uit zo.
Zag nog een garnaaltje zwemmen, welke soort is dat?
Wat vind ik kardinalen en kegelvlekjes toch mooi!
Dank je. Ik ook. Eigenlijk hadden mijn Corydoras Sterbai's er ook op gemoeten. Ik heb er, dacht ik, negen. Zij vonden dat zelf niet nodig en hielden zich schuil onder het gebladerte
 
Mooi aquarium, de planten doen het als een tierelier als ik het goed zie.
Zelf heb ik tl buizen, in vergelijking met jou verlichting heb ik de indruk dat ik veel minder licht heb en jou licht is lichter/witter van kleur. Vraag mij af of dat niet storend is zoveel licht in de woonkamer. Ik neem gemakshalve aan dat het aquarium in de woonkamer staat.
 
Mooi aquarium, de planten doen het als een tierelier als ik het goed zie.
Zelf heb ik tl buizen, in vergelijking met jou verlichting heb ik de indruk dat ik veel minder licht heb en jou licht is lichter/witter van kleur. Vraag mij af of dat niet storend is zoveel licht in de woonkamer. Ik neem gemakshalve aan dat het aquarium in de woonkamer staat.
Nou, dat licht is eigenlijk helemaal niet zo wit er zit zelf wat geel in doordat er ook rode leds achterin zitten. Ik heb inderdaad "een bak" licht boven mijn aquarium maar dat is alleen overdag waardoor het sowieso al niet opvalt. Bovendien schijnt ledlicht één richting uit, naar beneden dus, in tegenstelling tot TL dat het licht ook de kamer in kan strooien. 's Morgens en in de avond wordt het licht automatisch aangepast en gedimd middels mijn (eigenbouw) computers.
 
Hartstikke mooi ben en de planten staan er echt geweldig bij.
 
Prachtig Ben! ik heb je horen zeggen dat je jaloers was op mijn bak, maar dat geloof ik niet ;)

Lekker veel rood heb je er ook in.
 
Ziet er weer goed uit. Staat links Rotala macarandra 'green narrow leaf'?
 
Ziet er weer schitterend uit Ben en hoeveel lumen heb je hier normaliter boven zitten?
 
Zo dat op 180 liter bruto is zeg maar zo n 40 lumen per liter. Dat is flink belicht dus ;)
 
Ziet er goed uit Ben, en ja dat is behoorlijk wat licht, ik heb netto krap 15 Lm/L:D
Nog steeds tevreden met de Tenso, en hoeveel doseer je nu wekelijks?
 
Ziet er goed uit Ben, en ja dat is behoorlijk wat licht, ik heb netto krap 15 Lm/L:D
Nog steeds tevreden met de Tenso, en hoeveel doseer je nu wekelijks?

Ik zit op net 20 lumen en dat oogt al niet veel dus ja 15 lumen is erg beperkt denk ik, maar kan voldoende zijn als je planten erop zijn afgestemd.
 
Ziet er goed uit Ben, en ja dat is behoorlijk wat licht, ik heb netto krap 15 Lm/L:D
Nog steeds tevreden met de Tenso, en hoeveel doseer je nu wekelijks?
28 ml. D.w.z. 4 ml. per dag. En ja, heel tevreden. De planten waren wat tijd nodig voor de gewenning maar ze doen het nu prima.
 
De bak na ijverig snoeiwerk! De lampen zijn nog wat fel, straks kan ik bij wat gedimd licht misschien een betere foto maken.

Bekijk bijlage 282731

Altijd fijn om jouw bak te zien. Staat er prachtig bij.


Heb jij nu bij het wekelijks onderhoud dat je de ruiten moet schrapen? Of ontstaan dergelijke "algen" bij jou zelden?
 

Terug
Bovenaan