Onze sluierstaarten van Rio 450 naar Akvastabil Fusion 200.


Waterwaarden nog in orde? Ammoniakpieken schijnen ook verkleuringen te kunnen geven, meestal beginnend bij de vinnen. Je kunt ook Dino appen met een fotootje:))

Waterwaardes zijn prima, gemeten na ons weekend weg en voor de ww, en geen problemen. Heb idd Dino even geappt voor de zekerheid, maar ze lijkt sowieso meer zwart te krijgen;

DSC03720-102.jpg
20210713_115428.jpg


DSC03724-122.jpg
20210713_115631.jpg


Jeetje wat gaat dat hard als je ze zo naast elkaar zet, hier zit maar een paar dagen tussen 😮
Benieuwd waar het eindigt haha, wel jammer dat ze wat zwart lijkt te verliezen aan de uiteindes van haar vinnen, maar ja 😁

edit: Fijn dat Dino zo snel reageert, hij geeft aan dat de strepen onder haar kop kunnen voorkomen, en dat hij verwacht dat ze niet blijvend zullen zijn, maar iig niet iets zorgelijks. 🙏
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor. Je heb gewoon een mega toverbal. Die verkleuringen zijn soms leuk maar soms ook niet. Ik heb ook de ervaring dat zwart het meest gevoelig is voor verandering van kleur.
 
Mooi hoor. Je heb gewoon een mega toverbal. Die verkleuringen zijn soms leuk maar soms ook niet. Ik heb ook de ervaring dat zwart het meest gevoelig is voor verandering van kleur.

Mega toverbal 😂 zal over paar dagen weer een update geven 🙈 Dat van zwart wist ik ja, ik dacht alleen dat zwart het snelst verdween/moeilijkst bleef, niet dat het er ook zo snel bij zou komen 😮
 
Mega toverbal 😂 zal over paar dagen weer een update geven 🙈 Dat van zwart wist ik ja, ik dacht alleen dat zwart het snelst verdween/moeilijkst bleef, niet dat het er ook zo snel bij zou komen 😮
Ik vond nog een artikel specifiek over kleuren bij Goudvissen. Zwart verandert meestal, behalve bij een "black Comet", wat een Koi-hybride lijkt te zijn ( @Gino88 's vis?)

 
Korte update, onze vis van Dino (we hebben nog geen naam) heeft de hele dag weer normaal gezwommen 🙏 misschien iets te snel spoken gezien. Onze allernieuwste is nog steeds super schuchter en verblijft vrijwel non-stop in het hoekje onder het filter. Best wel contrast met de vis van Dino die constant de bak doorzwom. Ze eet iig wel gewoon, heb vandaag 2 keer wat korrels de bak ingegooid en daarvoor komt ze wel meteen tevoorschijn dus ik denk dat ze gewoon nog gestrest is van het autoritje, hopelijk zien we haar de komende dagen ietsje meer.
 
Korte update, onze vis van Dino (we hebben nog geen naam) heeft de hele dag weer normaal gezwommen 🙏 misschien iets te snel spoken gezien. Onze allernieuwste is nog steeds super schuchter en verblijft vrijwel non-stop in het hoekje onder het filter. Best wel contrast met de vis van Dino die constant de bak doorzwom. Ze eet iig wel gewoon, heb vandaag 2 keer wat korrels de bak ingegooid en daarvoor komt ze wel meteen tevoorschijn dus ik denk dat ze gewoon nog gestrest is van het autoritje, hopelijk zien we haar de komende dagen ietsje meer.

Dat is nu ook een van de leuke kanten van sluiers, vind ik dan. De een is de ander niet. Zoveel verschillende karakters en karaktertjes :DD
 
Dat is nu ook een van de leuke kanten van sluiers, vind ik dan. De een is de ander niet. Zoveel verschillende karakters en karaktertjes :DD

Ja absoluut, zeker 1 van de kenmerken die deze visjes zo bijzonder maakt!
 
Kleine huishoudelijke mededeling hier, hoewel het tegen onze principes ingaat en we dit nog nooit eerder hebben gedaan, gaan we een drastische wijziging doorvoeren. Onze panda is inmiddels bijna helemaal wit, dus is de naam panda niet echt meer toepasselijk. Vandaar dat we hebben gekozen voor een naamswijziging, in dit geval naar 'gnoom', of 'gnoompje' voor vrienden en familie. Voor die naam is gekozen omdat, nouja, zeg nou zelf...:


DSC03708-82.jpg
DSC03721-111.jpg
DSC03481-11.jpg
 
Kleine huishoudelijke mededeling hier, hoewel het tegen onze principes ingaat en we dit nog nooit eerder hebben gedaan, gaan we een drastische wijziging doorvoeren. Onze panda is inmiddels bijna helemaal wit, dus is de naam panda niet echt meer toepasselijk. Vandaar dat we hebben gekozen voor een naamswijziging, in dit geval naar 'gnoom', of 'gnoompje' voor vrienden en familie. Voor die naam is gekozen omdat, nouja, zeg nou zelf...:


Misschien op een dieet van bamboescheuten zetten...dan komt de natuurlijke kleur terug. ;)
 
Kijk eens wie er sinds vanochtend opeens de moed heeft om haar bak wat meer te verkennen;

20210715_115740.jpg


Ik weet het, de foto is verre van duidelijk, maar meer zit er op dit moment niet in haha. Maar ik ben al heel blij om haar na 3 dagen verstoppen onder het filter, weer wat te zien zwemmen. Ze is nog wel heel schuchter, als ze beweging boven de bak ziet schiet ze alle kanten op en eindigt ze weer onder het filter, maar ze kwam net wel even kijken toen ik er een emmer fris water bij in deed :) Maar heb nog nooit een sluier zo angstig gezien, zo kwam ze toen we haar uitzochten ook niet op ons over, dus verbaast me wel een beetje.
 
Helemaal alleen in zo'n zwarte bak kan best stressvol zijn voor zo'n vis. De ene vis wordt er angstiger van dan de ander. Maar fijn dat het nu wat beter is.

Je andere nieuwe vis die al bij de rest zwemt, die kan nog veel zwarter worden. Kleur heeft ook veel te maken met de waterwaarden (hardheid), het lijkt me dat het water bij Dino anders is dan jullie kraanwater.
Het zijn echte toverballen, ik verwacht dat deze nog een stukje zwarter zal worden, maar na verloop van tijd dat het weer wegtrekt en zal verdwijnen.
 
Helemaal alleen in zo'n zwarte bak kan best stressvol zijn voor zo'n vis. De ene vis wordt er angstiger van dan de ander. Maar fijn dat het nu wat beter is.

Je andere nieuwe vis die al bij de rest zwemt, die kan nog veel zwarter worden. Kleur heeft ook veel te maken met de waterwaarden (hardheid), het lijkt me dat het water bij Dino anders is dan jullie kraanwater.
Het zijn echte toverballen, ik verwacht dat deze nog een stukje zwarter zal worden, maar na verloop van tijd dat het weer wegtrekt en zal verdwijnen.

Niet om je tegen te willen spreken hoor, maar ik meende juist dat het de voorkeur heeft om een nieuwe vis rustig te huisvesten, heb ook gelezen over handdoeken over aquaria juist om het wat donkerder te maken?
En de essentie van quarantaine lijkt me, dat een vis alleen zit? Het gaat ook tegen mijn gevoel in hoor, het voelt helemaal niet goed om haar hierin te hebben en het liefst zette ik haar meteen bij de rest, maar de ervaring
van michelle maakt dat ik er toch ook wel weer voorzichtig mee wil zijn. Heb je suggesties voor me?

En idd wat je zegt, ze wordt steeds zwarter, heb het idee nu ook al weer verschil te zien. Zal over paar dagen weer foto's maken en naast elkaar zetten :) Ik vind het wel een leuk fenomeen en wij kiezen onze vissen
toch niet enkel op basis van uiterlijk maar meer het totaalplaatje, dus al wordt helemaal zwart, vind ik t ook prima. Alleen wit wordt wel steeds meer vertegenwoordigd hier, dus dat hoeven ze van mij niet perse meer te worden 😁
 
Nieuwe goudvis rustig huisvesten, dat hoeft niet echt, zijn echt groepsdieren.
Quarantaine is natuurlijk om je huidige vissen te beschermen tegen mogelijke ziekten van nieuwe vis.

Quarantaine is dus vaak nodig, maar optimaal voor de nieuwe vis is het natuurlijk niet. Gewoon rustig afwachten de komende week/weken en dan kan ie erbij, keus is natuurlijk aan jou hoe snel dat gebeurt
 
Nieuwe goudvis rustig huisvesten, dat hoeft niet echt, zijn echt groepsdieren.
Quarantaine is natuurlijk om je huidige vissen te beschermen tegen mogelijke ziekten van nieuwe vis.

Quarantaine is dus vaak nodig, maar optimaal voor de nieuwe vis is het natuurlijk niet. Gewoon rustig afwachten de komende week/weken en dan kan ie erbij, keus is natuurlijk aan jou hoe snel dat gebeurt

uhuh, ik denk dat ik het ongeveer een week geef, uiteindelijk blijft het toch een beetje een gok en binnenin ze kijken wordt na 2-3-4 weken ook niet mogelijk. Als ze na het weekend nog steeds gezond oogt heeft ze inmiddels aan het water kunnen wennen, dan doen we haar na het verschonen van het aquarium erbij :)
Maar denk je dat een vis een ondoorzichtige bak niet prettig vindt? Ik meende ergens juist gelezen te hebben dat het de voorkeur heeft, hoewel dat wellicht meer bedoeld was voor zieke vissen, dat zou kunnen.
 
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt. Zo'n ondoorzichtige bak lijkt me idd nu juist beter, zeker als die op de grond staat en je er af en toe langs loopt, minder visuele prikkels voor de vis.

Maar ik heb ook vissen in een zwarte quarantaine bak gehad en die voelden zich heel erg 'opgesloten' zeg maar, dat heb je minder bij een glazen bak.

Het is altijd een beetje behelpen, een week quarantaine lijkt me prima
 
Ik heb doorzichtige bakken die op een tafeltje gaan naast het aquarium. Dan zien ze elkaar. Dan gaat ook de meute aan die kant slapen. Maar mijne kennen elkaar al. Donkere bak is prikkel armer en met name afdekken omdat ze vaak stressen van beweging boven ze.

Inderdaad is quarantaine ook een gevoelskwestie. Stress is ook niet goed dus is altijd moeilijk om een keuze te maken. Vooral gewoon doen waar jij je goed bij voel.

Ellende kan altijd komen ook na 3 maanden en dan is voor jouw gemoedsrust het idee; ik heb gedaan waar ik me fijn bij voelde toch het uitgangspunt.

Helaas kun je niet alles in de hand hebben en keuzes maken is lastig.

Hoe houden je waardes het in de quarantaine bak. Moet je veel verversen?
 
Ik heb doorzichtige bakken die op een tafeltje gaan naast het aquarium. Dan zien ze elkaar. Dan gaat ook de meute aan die kant slapen. Maar mijne kennen elkaar al. Donkere bak is prikkel armer en met name afdekken omdat ze vaak stressen van beweging boven ze.

Inderdaad is quarantaine ook een gevoelskwestie. Stress is ook niet goed dus is altijd moeilijk om een keuze te maken. Vooral gewoon doen waar jij je goed bij voel.

Ellende kan altijd komen ook na 3 maanden en dan is voor jouw gemoedsrust het idee; ik heb gedaan waar ik me fijn bij voelde toch het uitgangspunt.

Helaas kun je niet alles in de hand hebben en keuzes maken is lastig.

Hoe houden je waardes het in de quarantaine bak. Moet je veel verversen?

Op zich zou ik voor nood (ziekte) wel een aquarium kwijt kunnen naast de onze, dan kan ik alleen tijdelijk niet bij 1 van de filters komen maar dat is wel oke, ga ik eens naar kijken.
Klopt idd wat je zegt, helemaal uitsluiten lukt toch niet. In ieder geval prettig om te zien dat ze nu weer rondzwemt, elke keer dat ik voorzichtig kijk zie ik haar nu ook, dus ze lijkt een
stuk meer op haar gemak.
Waardes doen het goed, ik heb ontdekt dat ons visnetje multifunctioneel is, inmiddels te klein om onze vissen mee te vangen maar prima geschikt om poepjes mee te vangen, wat
met de vacuümzuiger niet lukt, en per dag ververs ik 2 keer ongeveer 25% van het water, filter draait op media van het aquarium dus het water is gelukkig geen probleem :)
 
Toen ik een poos terug de twee vissen uit @Olympus z'n vijver heb opgehaald (nog steeds eeuwig dankbaar om), hebben ze een poos ter observatie gezeten in een glazen quarantainebak. Die stond naast m'n gewone aquarium, zodat de vissen inderdaad naar elkaar konden kijken (al was dat wel eenrichtingsverkeer want hun nieuwe bakgenoot is blind). Zo konden de vissen niet alleen wennen aan hem, maar ook aan mij. Het scheelt waarschijnlijk dat ze er al met zijn tweeën zaten, ze hadden me al outnumbered :DD, maar inmiddels merk ik wel duidelijk verschil in hoe ze op mij reageren en op andere mensen.
Het zijn al wat oudere vissen (+6 jaar) met de nodige mensenervaring, maar alsnog, hun gedrag is echt duidelijk veranderd sinds ze me beter kennen (lees, weten dat ik degene ben die eten in de bak werp ;) ). Dus ik denk dat het een voordeel kan zijn om een bak te gebruiken waarin de nieuwe aanwinst jou ook duidelijk kan zien, en jou kan observeren. Kan zien dat je de andere vissen voert, en je niet met de andere vissen voert, dat idee ;).

Wat fijn dat ze momenteel al wat meer op haar gemak lijkt! Ik ben heel benieuwd hoe ze het straks gaat vinden in haar nieuwe onderkomen! Ook: schitterende foto's weer (en vissen)! Heel leuk om te mogen volgen!
 
Toen ik een poos terug de twee vissen uit @Olympus z'n vijver heb opgehaald (nog steeds eeuwig dankbaar om), hebben ze een poos ter observatie gezeten in een glazen quarantainebak. Die stond naast m'n gewone aquarium, zodat de vissen inderdaad naar elkaar konden kijken (al was dat wel eenrichtingsverkeer want hun nieuwe bakgenoot is blind). Zo konden de vissen niet alleen wennen aan hem, maar ook aan mij. Het scheelt waarschijnlijk dat ze er al met zijn tweeën zaten, ze hadden me al outnumbered :DD, maar inmiddels merk ik wel duidelijk verschil in hoe ze op mij reageren en op andere mensen.
Het zijn al wat oudere vissen (+6 jaar) met de nodige mensenervaring, maar alsnog, hun gedrag is echt duidelijk veranderd sinds ze me beter kennen (lees, weten dat ik degene ben die eten in de bak werp ;) ). Dus ik denk dat het een voordeel kan zijn om een bak te gebruiken waarin de nieuwe aanwinst jou ook duidelijk kan zien, en jou kan observeren. Kan zien dat je de andere vissen voert, en je niet met de andere vissen voert, dat idee ;).

Wat fijn dat ze momenteel al wat meer op haar gemak lijkt! Ik ben heel benieuwd hoe ze het straks gaat vinden in haar nieuwe onderkomen! Ook: schitterende foto's weer (en vissen)! Heel leuk om te mogen volgen!

Herken zeker wat je zegt, onze vissen reageren ook merkbaar anders op mij dan op mijn vriendin, zij wordt ook wel begroet s'morgens maar ze zijn een stuk enthousiaster als ze mij zien haha 🙈😁
Oke ik ben om, komende tijd maar eens op zoek naar een geschikt nieuw bakje voor ze voor als ze ziek zijn :)
 
Jeuj, vandaag kwam eindelijk ons laatste onderdeel binnen van onze inrichting, ons rechter ehm, witte pilaar ding;

DSC04036-17.jpg


Dus, meteen maar waterwissel gedaan en alles even schoongemaakt, gezien de linker pilaar niet meer wit was maar richting bruin ging. Nu is onze zomer inrichting klaar, ik vind het leuk om in de zomer een wat frissere, richting kille inrichting te hebben, en in de winter een wat warmere, met hout ipv steen bijvoorbeeld. Wat variatie houdt de bak interessant om te zien :)
Maar goed, toen was onze bak dus helemaal schoon...en tja, toen konden we het weer niet laten...en zijn we weer aan het verhuizen gegaan. Met name omdat we haar amper konden zien in onze ondoorzichtige bak doordat ze zo donker is, van te voren niet echt over nagedacht, en het dus ook lastig zou worden om eventuele gekke dingen aan haar op te merken. Dus we hebben haar overgezet, en gaan haar de komende dagen goed in de gaten houden. Maar zo schuchter als ze in de quarantaine bak was, zo relaxed is ze nu...en we zijn helemaal verliefd op dr!! Tijdens het uitzoeken ging het een beetje rommelig, ik wist dat ik graag deze kleur wilde, en er zwommen er een aantal van, en zij wist ons te vertellen dat dit hoogstwaarschijnlijk een vrouwtje was, wat we graag wilden voor de balans in onze bak. Dus het ging best wel snel, veel sneller dan bij Dino bv, en we hebben haar nu al bijna een week niet meer gezien vanwege die stomme bak, dus het was even weer opkijken hoe mooi ze ook alweer was! En nog fotogeniek ook :love:

Met mn vriendin op de achtergrond;

DSC03861-81.jpg
DSC03872-101.jpg


Met de homies;

DSC03880-111.jpg


DSC03883-121.jpg


DSC03914-141.jpg



DSC03919-151.jpg


❤️😁
 
Wauw wat een mooie frisse bak. ^^ En plaatjes van visjes!

Mag ik vragen wat voor camera jij gebruikt?! I need that in my life.
 
Leuk! En fijn om te zien dat dan gelijk de stress van de vis afglijdt.
Ik zie dat je dezelfde bodem hebt die ik had. Erg scherp zwart spul (is bijproduct van de glasindustrie heb ik me laten vertellen).

Blijft daar niet heel veel viezigheid in zitten? Bij die van mij was het echt drama, werd en bleef nooit echt schoon.

Ik zie dat je geen planten hebt, en dat is helemaal oke natuurlijk.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met pothos uit de bak laten groeien, dat zijn echte nitraatvreters :). Die wortels hangen dan in het water en de plant groeit naar buiten. Dacht ik zeg het gewoon, misschien vind je het wat haha, ik zie kamerplanten staan.
 
Wauw wat een mooie frisse bak. ^^ En plaatjes van visjes!

Mag ik vragen wat voor camera jij gebruikt?! I need that in my life.

Offcourse, dit is met een sony a6500 gemaakt, met de 18-105mm f4 lens.
Voordat je meteen helemaal wild met verkeerde verwachtingen naar de winkel rent, zo komen ze niet kant en klaar uit de camera hoor, daar komt wel wat bewerking aan te pas. Maar dat is met de meeste camera's wel het geval (en ook helemaal niet moeilijk om te doen :))
 
Offcourse, dit is met een sony a6500 gemaakt, met de 18-105mm f4 lens.
Voordat je meteen helemaal wild met verkeerde verwachtingen naar de winkel rent, zo komen ze niet kant en klaar uit de camera hoor, daar komt wel wat bewerking aan te pas. Maar dat is met de meeste camera's wel het geval (en ook helemaal niet moeilijk om te doen :))
Even aan het Googelen. Dat gaat helemaal goedkom-----holy moly! Dat kost nog best wel wat. Laat maar, ik hoef al geen scherpe foto's meer. 😂
 
Leuk! En fijn om te zien dat dan gelijk de stress van de vis afglijdt.
Ik zie dat je dezelfde bodem hebt die ik had. Erg scherp zwart spul (is bijproduct van de glasindustrie heb ik me laten vertellen).

Blijft daar niet heel veel viezigheid in zitten? Bij die van mij was het echt drama, werd en bleef nooit echt schoon.

Ik zie dat je geen planten hebt, en dat is helemaal oke natuurlijk.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met pothos uit de bak laten groeien, dat zijn echte nitraatvreters :). Die wortels hangen dan in het water en de plant groeit naar buiten. Dacht ik zeg het gewoon, misschien vind je het wat haha, ik zie kamerplanten staan.

Ik weet niet of het echt scherp is, heb het wel in de handen gehad en voelt meer als grof zand, zeker niet als glas, hoewel het idd daar een bijproduct van is ja. Qua viezigheid valt het hier heel erg mee, ik heb het na een klein jaar verhuisd naar ons nieuwe aquarium en daarbij alles uitgespoeld, en er kwam eigenlijk amper iets uit. En tegenwoordig stofzuig ik de bodem amper nog, voorheen hadden we altijd hoopjes keutels in bepaalde hoekjes, maar nu gaat alles gewoon de filters in, af en toe zie ik wat rond drijven, maar uiteindelijk wordt het opgezogen (heel blij met mn FX6!).

Even aan het Googelen. Dat gaat helemaal goedkom-----holy moly! Dat kost nog best wel wat. Laat maar, ik hoef al geen scherpe foto's meer. 😂

Haha ja, ach, je moet toch een hobby hebben 😁🙈
 
Leuk! En fijn om te zien dat dan gelijk de stress van de vis afglijdt.
Ik zie dat je dezelfde bodem hebt die ik had. Erg scherp zwart spul (is bijproduct van de glasindustrie heb ik me laten vertellen).

Blijft daar niet heel veel viezigheid in zitten? Bij die van mij was het echt drama, werd en bleef nooit echt schoon.

Ik zie dat je geen planten hebt, en dat is helemaal oke natuurlijk.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met pothos uit de bak laten groeien, dat zijn echte nitraatvreters :). Die wortels hangen dan in het water en de plant groeit naar buiten. Dacht ik zeg het gewoon, misschien vind je het wat haha, ik zie kamerplanten staan.

Oh by the way, nee planten ben ik helemaal klaar mee haha, eigenlijk altijd alleen maar slechte ervaring mee. Heel veel soorten geprobeerd, het meeste vraten ze kapot, en anders werd het altijd vies en bruin. Heel veel geprobeerd, dure AIO plantenvoeding alles, maar nooit een succes helaas. En vind plastic eigenlijk ook wel oke, het klinkt een beetje goedkoop maar het ziet er best aardig uit, en elke week binnen een paar tellen schoon :giggle:
 
Wonderschoon hoor, de nieuwe vis, en jullie andere vissen ook! En ik vind het aquarium ook echt heel erg mooi!

Dat met die planten was hier lang ook een dingetje, dat was erg lang ook van die bruinige aangevreten zooi, tot ik er heel veel planten tegelijk in gezet heb, en vooral ook welke planten. In mijn geval meer waterpest dan ze op kunnen eten, en dat samen met heel veel vallisneria (gigantica). Die laatste groeit enorm hard, ook in zo'n kiezelbodem (heb ik hier ook, van die afgeronde hele kleine fijne kiezel). En nog een voordeel, geen plantenvoeding nodig. En kost niet veel om aan te schaffen. Als het eenmaal wortelt maakt ie zelf ook weer uitlopers aan en moet je zelfs als mens nog een beetje je best doen om 'm los te trekken. Moeite waard om te proberen als je je er ooit nog een keer aan wilt wagen (en ik snap het helemaal als dat niet zo is ;) ). Heb hier verder ook een mosbal in liggen die ze met rust laten, en nog een jarenoude anubia die ze ook niet proberen op te eten. Maar al het andere? Hap hap hap, of drab drab drab ;).
 
Hele mooie vis is dat hoor !!

Gaat deze echter niet van kleur veranderen? [ ik dacht wel eens ergens gezien te hebben ]

Als je goed zoekt en wat geld uit wil geven, heb je tegenwoordig echt hele mooie

kunststof planten die bijna niet van echt te onderscheiden zijn :cool:

---
 
Wonderschoon hoor, de nieuwe vis, en jullie andere vissen ook! En ik vind het aquarium ook echt heel erg mooi!

Dat met die planten was hier lang ook een dingetje, dat was erg lang ook van die bruinige aangevreten zooi, tot ik er heel veel planten tegelijk in gezet heb, en vooral ook welke planten. In mijn geval meer waterpest dan ze op kunnen eten, en dat samen met heel veel vallisneria (gigantica). Die laatste groeit enorm hard, ook in zo'n kiezelbodem (heb ik hier ook, van die afgeronde hele kleine fijne kiezel). En nog een voordeel, geen plantenvoeding nodig. En kost niet veel om aan te schaffen. Als het eenmaal wortelt maakt ie zelf ook weer uitlopers aan en moet je zelfs als mens nog een beetje je best doen om 'm los te trekken. Moeite waard om te proberen als je je er ooit nog een keer aan wilt wagen (en ik snap het helemaal als dat niet zo is ;) ). Heb hier verder ook een mosbal in liggen die ze met rust laten, en nog een jarenoude anubia die ze ook niet proberen op te eten. Maar al het andere? Hap hap hap, of drab drab drab ;).

Thnx!
Hieronder een greep uit onze historie met planten haha...het eindigde altijd zoals op de laatste afbeelding, bruin, kaalgevreten en niet meer groeiend...ik denk serieus wel 300 euro aan planten er doorheen gejaagd, met voornamelijk frustratie tot gevolg...vind t jammer wat vind t wel mooi, maar voor nu even niet meer 😂

20181212_120020.jpg20181226_164429.jpg20200530_133306 (1).jpg20200110_084246.jpg
 
Mooie aquarium hoor :love:

Al die tierelantijnen en planten heb je niet nodig. Vissen zijn mooi genoeg. een jaartje verder dan oogt het ook veel voller.

Succes met je nieuwe toverbal. Zo leuk die dik kopjes (y)
 

Terug
Bovenaan