Onze sluierstaarten van Rio 450 naar Akvastabil Fusion 200.


Hele mooie vis is dat hoor !!

Gaat deze echter niet van kleur veranderen? [ ik dacht wel eens ergens gezien te hebben ]

Als je goed zoekt en wat geld uit wil geven, heb je tegenwoordig echt hele mooie

kunststof planten die bijna niet van echt te onderscheiden zijn :cool:

---

Thnx! Ja die kans is aanwezig, maar doen ze vrijwel allemaal (tenzij je ze wit koopt geloof ik, dat is vrij stabiel). Ouders van de vis schijnen zwart-oranje geweest te zijn dus de kleur zou blijvend kunnen zijn, maar voor hetzelfde geld is ze over een maand oranje. Ach, that's life :)
 
Oh by the way, nee planten ben ik helemaal klaar mee haha, eigenlijk altijd alleen maar slechte ervaring mee. Heel veel soorten geprobeerd, het meeste vraten ze kapot, en anders werd het altijd vies en bruin. Heel veel geprobeerd, dure AIO plantenvoeding alles, maar nooit een succes helaas. En vind plastic eigenlijk ook wel oke, het klinkt een beetje goedkoop maar het ziet er best aardig uit, en elke week binnen een paar tellen schoon :giggle:
Haha ja die ik voorstelde die zitten alleen met de wortels in het water, kan niks mee misgaan. Rest groeit uit het aquarium. Maar snap het wel :p
 
Haha ja die ik voorstelde die zitten alleen met de wortels in het water, kan niks mee misgaan. Rest groeit uit het aquarium. Maar snap het wel :p

Echt een leuk idee, maar persoonlijk vind ik t wel fijn om het aquarium dicht te hebben, en er bovenop wordt ook lastig met schoonmaken vrees ik. Ach, ik heb er wel vrede mee 😁
 
Vandaag weer eens lopen stoeien met de inrichting :)
Doorkijkbak is toch wel wat ingewikkelder dan een vaste achtergrond, het is altijd rekening houden met het feit dat de inrichting vanuit alle kanten gezien wordt, maar zijn er wel weer content mee :)
Verder doen alle vissen het gelukkig goed, durf nu wel te stellen dat alle verhuizingen goed zijn gegaan, en dat geeft wel rust, wetende dat er de komende tijd iig qua vissen niet meer wat gaat
veranderen, was dat hele quarantaine proces wel behoorlijk zat inmiddels 🙈

20210728_095022.jpg
 
Nog maar eens wat kiekjes, onze toverbal is inmiddels bijna helemaal zwart geweest, maar er begint nu weer oranje onder het zwart door te komen. Het is nog net geen verkeerslicht;

DSC04046-42.jpg


DSC04094-102.jpg


En terwijl zij steeds donkerder wordt, begint onze bonk steeds lichter te worden, met name op z'n wen wel een leuk effect;

DSC04119-112.jpg



DSC04177-192.jpg


En ook maar s uitgelicht, onze Umami, ons super vriendelijke, enthousiaste lieve visje;

DSC04134-122.jpg


En natuurlijk;

DSC04082-82.jpg
 
Wat een fantastisch mooie kleuren palet die vinnen en staart van je je toverbal.:smitten:

De rest ook mooi hoor. Hoewel je "alien like" tikje bizar genoemd kan worden :LOL: die kop en die uitdrukkingen.............
 
Hallo allen, terug van even weggeweest :) Bedankt voor alle reactie hierboven! Waar was je al die tijd? Goeie vraag, op vakantie geweest 3 weken, teruggekomen en daarna is het een beetje stilgevallen voor me, met name denk ik doordat er niets meer veranderd is aan ons aquarium, en daarnaast wat drukker met een aantal veranderingen binnen het werk, waardoor mijn aanwezigheid hier op het forum een beetje verwaterde (pun intented :cool: ) Maar ze doen het hier alle 8 nog prima gelukkig, de bak is af en ergens vind ik dat wel een beetje jammer, het rommelen ermee was zeker een deel van de charme. Maar het is niet zo netjes om zomaar niets meer te laten horen, dus wij en onze visjes maken het goed gelukkig, op het moment alleen niet zo heel veel spannends te melden vrees ik (misschien toch maar eens van 2 naar 2.5 meter 🙊🙈)
 
Dan na maanden gewoon geen foto up date :rolleyes: Dat is inderdaad een beetje waardeloos;)

Maar een herkansing he. Ik ben erg benieuwd hoe ze zijn gegroeid en hoe ze het maken. Dus als je eerdaags even tijd heb :foto:
 
Dan na maanden gewoon geen foto up date :rolleyes: Dat is inderdaad een beetje waardeloos;)

Maar een herkansing he. Ik ben erg benieuwd hoe ze zijn gegroeid en hoe ze het maken. Dus als je eerdaags even tijd heb :foto:

🙈 je hebt helemaal gelijk! Ik zal binnenkort weer eens een serie schieten, maar het is best wel wat werk en met een doorkijkbak moet ie ook nog eens vlekkeloos zijn wil een camera een beetje kunnen scherpstellen, maar ik zal er binnenkort eens een middag of ochtend voor uittrekken ✌️
 
Nou, oke, vooruit dan :cool:Vanmorgen bij het voeren viel me op dat het water wat minder borrelde, en wat bleek, de wavemaker was gestopt met draaien. Beetje friemelen, maar nog niets, daarna open gehaald, impeller schoongemaakt en toen deed ie het weer 🙏 Toen de emmer er toch al bij stond, maar meteen de hele bak onder handen genomen. Dat ziet r dan zo uit;

20211223_102914.jpg


Alles schoomaken;

20211223_102934.jpg


De fluval fx6 die t water bijna de bak uitspuwt als het halverwege staat;

20211223_103127.jpg


En toen begon opeens die Fluval te sputteren en haperen...nee toch, niet t filter naar zn grootje...stekker erin en weer uit, zelfde...ik dacht dat er misschien wat lucht ingekomen was omdat ik in de bak aan het spetteren was geweest en
wat deining had veroorzaakt, dus eerst de bak maar weer tot 3/4 vullen...
 
Emmers zijn echt geen optie meer met meer dan 700 liter water;

20211223_105410.jpg



20211223_105420.jpg


Toen de stroom weer op het filter, draait eventjes en slaat dan helemaal af...kak...en toen herinnerde ik me weer dat dat stomme filter me elke keer weer laat schrikken met het
ingebouwde systeem van stilvallen na 1 minuut draaien, dus hopen dat ie na een minuut weer aanvliegt...langste minuut van de dag, en net op het moment dat je denkt dat ie
het niet meer gaat doen, begint ie weer trouw en stabiel te brommen...pfieuw 😅

Meteen maar ff kleine fotoshoot;

Sushi;

DSC05485-1.jpg


De 2 dopoogjes, doppie en gnoom...hoewel gnoom steeds harder begint te groeien. Ze was ooit een panda voor 3 weken, maar nu een volledig witte telescoop, wat we eigenlijk wel net zo mooi vinden.
Ze begint wel een bruin randje te krijgen rond haar ene oog;

DSC05488-2.jpg


En bij visstick groeit haar bultje op haar kop gestaag door, die had ze al toen we haar kochten. Ze lijkt er geen last van te hebben, altijd super vrolijk en
actief visje...moeten we ons hier op ten duur zorgen over maken denk je?

DSC05506-5.jpg


DSC05664-18.jpg


Umami, druk voer aan het happen...krijgt opeens wat oranje stippen rond haar rugvin, ik heb me eens laten vertellen dat wit een soort eindstation is voor kleur van sluierstaarten,
maar blijkbaar toch niet

DSC05500-4.jpg


Bonk, groeit lekker gestaag door

DSC05696-20.jpg


Ons uitstapje naar de creme de la creme, onze dino vis 🤣
We vinden het stiekem wel jammer dat ze zo verkleurd is, in de winkel was het echt een totaal andere vis. Haar staart en vinnen vinden we wel heel mooi maar vooral haar kop is een
beetje gek, en van voren gezien totaal niet meer symmetrisch;

DSC05525-9.jpg
 

Bijlagen

  • 20211223_105410.jpg
    20211223_105410.jpg
    176.2 KB · Weergaven: 97
Ze lijkt bijna wel een beetje verminkt of zo 🙊🙈
Maar ach...ook wel opvallend is dat ze bijna elke avond uren op de kop hangt...in het begin maakten we ons nog zorgen om haar zwemblaas, en wellicht ook wel terecht, maar ze doet het nu al maanden...de hele dag zwemt ze lekker rond, en s'avonds rond 19/20u gaat ze op de kop. Ze hangt dan hele tijden in een hoekje, strekt af en toe de vinnen ook wel weer rechtop en soms doet ze het helemaal niet, maar meeste dagen wel 🤷‍♂️

DSC05530-10.jpg


En dan nog Mokka, die we echt heel prachtig vinden, qua vorm, kleur én gedrag

DSC05519-8.jpg


DSC05603-14.jpg



DSC05707-23.jpg


Dat waren ze...we hebben eigenlijk geen specifieke uitbreidingsplannen, maar toen die 2 mini sluiertjes op het forum naar voren kwamen werden we toch wel beetje enthousiast...we zitten op 8 vissen in ruim 700 liter water dus 2 erbij zou geen probleem moeten zijn, dus we stellen ons pension de komende tijd ter beschikking voor 1 of 2 noodgevalletjes :)
 
Ja, Sluierstaarten staan wel bekend als toverballen heb ik begrepen. Je Mokka vis vind ik echt een beauty. Wat je Dino vis betreft ( heeft ze eigenlijk al een naam?) zie je dat het niet uitmaakt of er HQ voor staat of niet. In ieder geval is het geen garantie voor kleurpatroon😀 De kleuren zijn wel heel mooi, maar Sushi vind ik ook erg aantrekkelijk. Mooi stelletje zo bij elkaar, daar kun je met recht trots op zijn!
 
Feestje om naar te kijken, die bak van jullie. Gelukkig hebben wij de foto's nu ook en mogen we meegenieten!

En bij visstick groeit haar bultje op haar kop gestaag door, die had ze al toen we haar kochten. Ze lijkt er geen last van te hebben, altijd super vrolijk en
actief visje...moeten we ons hier op ten duur zorgen over maken denk je?
Love de naam! Hoe is dat zo gekomen, die eretitel?
Een van m'n vissen hier (Fishelangelo, ryukin) heeft ook zo'n bultje, ook op de kop, ongeveer zelfde plek als Visstick. Hij gaat inmiddels richting de 7 jaar oud, heeft dit voor zover ik weet ook al erg lang, en geen problemen mee of van. Als het niet ineens heel hard groeit of gekke dingen gaat doen denk ik dat het wel goed komt of zit.
Super leuk visje die Visstick! Allemaal trouwens. Schitterend.
 
Eindelijk dan maar weer eens foto s van echte vissen hier op het forum :DD;) Thanks voor het delen zodat we kunnen mee genieten. Vind z on opstelling qua aquarium ook erg mooi, de doorkijk.

Brownie is inderdaad erg mooi maar gnoom blijft toch mijn favoriet. Die heeft gewoon wat buitenaards

Al die verschillende kleurtjes en soortjes ook zo leuk. De Dino vis kan nog wel wat veranderen hoor. Kopje is inderdaad wat klein maar voor een oranda dan ook geen probleem met ogen dicht of te zware kop. Vind het een snoesje hoor.
 
Ja, Sluierstaarten staan wel bekend als toverballen heb ik begrepen. Je Mokka vis vind ik echt een beauty. Wat je Dino vis betreft ( heeft ze eigenlijk al een naam?) zie je dat het niet uitmaakt of er HQ voor staat of niet. In ieder geval is het geen garantie voor kleurpatroon😀 De kleuren zijn wel heel mooi, maar Sushi vind ik ook erg aantrekkelijk. Mooi stelletje zo bij elkaar, daar kun je met recht trots op zijn!

Thnx! Sushi heeft idd ook een erg mooi kopje :)
De dino vis is eigenlijk de enige waarbij de naam moeilijk kwam, ik denk omdat ze zo van uiterlijk veranderd is. 'Nero' is voorbij gekomen omdat ze zo zwart geworden is, maar mn vriendin neigt naar 'ikan', wat 'vis' betekent in het Indonesisch, een land waar we beide sterke klik mee hebben, en gezien deze uit thailand komt is er ook wel een link met Azie...ach het scheelt dat we ze niet bij de naam roepen 😁

Feestje om naar te kijken, die bak van jullie. Gelukkig hebben wij de foto's nu ook en mogen we meegenieten!


Love de naam! Hoe is dat zo gekomen, die eretitel?
Een van m'n vissen hier (Fishelangelo, ryukin) heeft ook zo'n bultje, ook op de kop, ongeveer zelfde plek als Visstick. Hij gaat inmiddels richting de 7 jaar oud, heeft dit voor zover ik weet ook al erg lang, en geen problemen mee of van. Als het niet ineens heel hard groeit of gekke dingen gaat doen denk ik dat het wel goed komt of zit.
Super leuk visje die Visstick! Allemaal trouwens. Schitterend.

Haha ja die naam, we zaten al met sushi en umami een beetje in de voedingssector qua namen, en met haar kleur kwamen we uit op visstick 🙊😁 Mandarijn had ook gekund 😎

Eindelijk dan maar weer eens foto s van echte vissen hier op het forum :DD;) Thanks voor het delen zodat we kunnen mee genieten. Vind z on opstelling qua aquarium ook erg mooi, de doorkijk.

Brownie is inderdaad erg mooi maar gnoom blijft toch mijn favoriet. Die heeft gewoon wat buitenaards

Al die verschillende kleurtjes en soortjes ook zo leuk. De Dino vis kan nog wel wat veranderen hoor. Kopje is inderdaad wat klein maar voor een oranda dan ook geen probleem met ogen dicht of te zware kop. Vind het een snoesje hoor.

Ja de doorkijk zijn we ook altijd nog blij mee, overdag zie ik ze achter de computer, en s'avonds vanaf de bank...echt ideaal. Gnoom is idd een bijzonder beestje, maar wellicht binnenkort niet meer de kleinste, wanneer de adoptievisjes erbij kunnen komen, we zijn momenteel aan het kijken naar een geschikte manier van overdragen. Wel leuk hoe ik een paar dagen geleden nog schreef dat er niet veel veranderde, en nu plotseling wellicht 2 noodgevalletjes een plekje kunnen geven, en toevallig net 2 types die we hier nog niet hebben, dus dat zouden we wel leuk vinden :)
 
Heel leuk dat je die visjes ga opvangen. Doe ze aub even een tijdje in quarantaine. Als ik zie uit wat voor watertje ze komen :eek: Je ga jezelf voor de kop slaan als je 14 dagen later een groot drama krijg. Dan water gaan uitwisselen zodat ze aan elkaar bacties gaan wennen.
 
Heel leuk dat je die visjes ga opvangen. Doe ze aub even een tijdje in quarantaine. Als ik zie uit wat voor watertje ze komen :eek: Je ga jezelf voor de kop slaan als je 14 dagen later een groot drama krijg. Dan water gaan uitwisselen zodat ze aan elkaar bacties gaan wennen.

Ja ik zet ze een week of 2 apart denk ik inderdaad, scheelt dat ze toch niet veel ruimte gewend zijn 🙊🙈 Hebben de bak nu mooi stabiel, liever geen risico mee lopen
 
Ik vind je vissen prachtig en superlief dat je die 2 visjes de ruimte en het leven gaat geven wat ze nodig hebben en verdienen!
De kleine bak waar ze nu opzitten is zeker al een upgraden van die kleine vaas maar 700 liter en vriendjes erbij is toch wel een waar paradijs! Heel leuk!
 
Zo, vandaag de tijdelijke bak voor de 2 nieuwelingen alvast klaargezet, normaal gesproken zou ik ze in onze 80 liter quarantaine bak hebben gezet, maar die kan ik alleen op de grond kwijt en we hebben sinds kort een hond lopen hier, die zal de vissen er niet uit happen maar waarschijnlijk wel voortdurend uit de bak drinken, wat me ook niet heel gezond voor zowel hond als vissen lijkt, dus voor nu maar even in deze. Het is 20 liter en ze komen nu ook uit 20 liter, dus voor een korte periode wel oke lijkt me. Ik moest de outflow van de eheim halveren, anders spoot het water de bak uit 🙈 komende week spoel ik de voorfilters van onze oase biomaster ff uit in de bak, dan komen er flink wat bacterien in terecht.

20211226_084830.jpg
 
Heb je ook al die uv zonnebrilletjes voor ze ?

Ze zijn al bang voor licht die schrikken zich dood van dat roze plantje :cooll:

Maar ziet er strak en fris uit. Makkelijk verversen zo.
 
Heb je ook al die uv zonnebrilletjes voor ze ?

Ze zijn al bang voor licht die schrikken zich dood van dat roze plantje :cooll:

Maar ziet er strak en fris uit. Makkelijk verversen zo.

Haha nouja, zo kunnen ze tenminste ff ergens achter als ze dat willen, en alvast een beetje wennen aan het kleurenpalet in hun toekomstige huisje😋
Er hangt iig geen lamp boven dus fel verlicht is het in ieder geval niet 😎
 
Als eerste natuurlijk nog even de beste wensen voor iedereen :)🥂
Gisteren was mijn vriendin in utrecht en heeft ze de twee visjes van forumlid Minke opgehaald. Jeetje wat zijn die nog klein haha! Heel schattig. Ze hadden al namen, Jut en Jul, dus dat blijft zo. Ik weet alleen niet precies wie Jut, en wie Jul is 🙈😂 Ze zitten nu even tijdelijk in een kleine bak, komende week schep ik dagelijks even water uit het aquarium naar hun over zodat ze aan het water kunnen wennen, maar ze zien er goed gezond en levendig uit, dus ik denk dat ze de vaas goed doorgekomen zijn🙏

20220103_101219.jpg


Wat minder positief nieuws is dat onze Dino vis zoals ik m maar even noem, steeds meer op z'n kop begint te dobberen. Eerst alleen in de avonden, maar nu ook overdag al. Ik zit er een beetje mee in tweestrijd, als ze op de kop hangt vraag ik me af of ze t wel leuk vindt, maar op de momenten dat ze gewoon rondzwemt lijkt het een content visje, en ook eten doet ze altijd meteen. Toch is het natuurlijk niet normaal dat een vis meer dan de helft van de tijd op de kop hangt, maar wanneer is het lijden zo groot dat je beslist een vis eruit te verlossen?

Sushi ligt veel tegen dr aan als ze in het hoekje hangt, ook wel weer schattig 😊

20220103_101233.jpg
 
Oh jee, lijkt wel op zwemblaasproblemen. Bij @michelle1 is er ook een die veel op de kop hangt maar verder geen problemen heeft. Mijn Roodkapje heeft zo iets wanneer ze naar verhouding te veel lucht mee van het wateroppervlak heeft gehapt. Hier krijgen ze om de dag doperwten als ik drijvende pellets geef en fijngesneden Romeinse sla bij zinkende pellets, en naar Japans voorbeeld maandelijks een cacaokuurtje…
 
Oh jee, lijkt wel op zwemblaasproblemen. Bij @michelle1 is er ook een die veel op de kop hangt maar verder geen problemen heeft. Mijn Roodkapje heeft zo iets wanneer ze naar verhouding te veel lucht mee van het wateroppervlak heeft gehapt. Hier krijgen ze om de dag doperwten als ik drijvende pellets geef en fijngesneden Romeinse sla bij zinkende pellets, en naar Japans voorbeeld maandelijks een cacaokuurtje…

Ja dat vermoed ik ook, ze doet het inmiddels zo veel...:( Ze krijgen hier altijd zinkend voer, ze happen soms wel een beetje aan de oppervlakte maar van de 8 is zij de enige die dit doet, dus vermoed echt dat er iets bij haar niet helemaal goed zit.
 
Wat leuk je nieuwe visjes :love: Geniet er nog maar van dat ze nog zo klein zijn. Voor je het weet zijn het ook formaatje monstertjes.

Hoe is de ontlasting van de Dino vis? Is toch een teken omdat deze soms recht hangt en soms op de kop dat er wat met de spijsvertering aan de hand is.

Doe eens een dag geen eten en dan een paar dagen alleen dop erwten en kijk hoe het dan gaat qua stabiliteit. Als hij dan recht blijft word het een zoektocht naar voer wat beter verteerbaar is voor hem. De rest kan ook gewoon even op het dop erwten dieet.

Even goed monitoren hoe ontlasting eruit ziet. Witte lange draden, drollen met luchtbellen of bijna geen ontlasting..

Als je in de buurt ben van Dino vis mee om afstrijkje te laten maken. Je kunt ook denken aan interne wormen of flagelaten. Dit geeft ook problemen met de darmen.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan