Onze sluierstaarten van Rio 450 naar Akvastabil Fusion 200.


Onze wifi cam is onderweg :ROFLMAO:
Mét nachtstand :cool:

1625488066261.png
 
Hoe gaat het met je nieuweling? Heeft ze/hij al een naam of nummer?

Zwemt en eet ie al zoals een echte fancy?
 
Hoe gaat het met je nieuweling? Heeft ze/hij al een naam of nummer?

Zwemt en eet ie al zoals een echte fancy?

Het gaat heel goed met dr, ik voer weinig omdat we de quaraintebak wat minder makkelijk kunnen verschonen, onze stofzuiger kan er slecht vacuüm in zuigen waardoor keuteltjes wat lastiger er uit te halen zijn, maar ze doet alles wat een vis hoort te doen, en wat we erin gooien verorbert ze meteen. In de beperkte ruimte die ze heeft zwemt ze idd wel als een fancy ja, en leuk ook hoe ze meteen omhoog komt als ze ons aan zien komen, ze is niet schuw. Een nummer? :ROFLMAO: Nah ze krijgt netjes een volwaardige naam, maar daarvoor moeten we haar nog iets beter leren kennen 😁

20210705_153303.jpg


:love:
 
Laatst bewerkt:
Wat een schatje om te zien, echt heel leuk :smitten:

Thnx, ik krijg dr van boven niet goed op de foto maar ze is vooral van de zijkant gezien heel mooi, diepe kleuren en een mooie glanslaag 😍
 
Cool! Altijd handig.

Alleen uhhh. Ga je die dan 24/7 aan houden? Het kan namelijk zijn dat je je vissen wakker houdt. 🙃

hmm sterk punt, nooit aan gedacht. Op zich gaat het me niet specifiek om de nacht, dus wellicht dat die modus uitgezet kan worden, zal er s induiken als ie hier is. Doe jij het nog steeds met een timer? Heb je dan niet dat de camera zichzelf helemaal reset of zo als de stroom eraf gaat? Of krijg je in de ochtend weer gewoon beeld? Dan zou dat ook nog een optie zijn, nog wel een paar van liggen 😁
 
Het was voor mij ook een verrassing!

Mijn camera is een hele simpele; staat er stroom op? Dan is ie aan. :p Dan werkt een tijdklok wel.
Ik heb hem al een hele tijd niet meer aangesloten. Moet de t*ringzooi tegenover de grote bak nog een keertje opruimen zodat ik die camera een vaste plek kan geven. ;)
 
Cool, fijn dat je me er op attendeert, ga er naar kijken als ie hier is!
 
Cool! Altijd handig.

Alleen uhhh. Ga je die dan 24/7 aan houden? Het kan namelijk zijn dat je je vissen wakker houdt. 🙃

Hij is binnen, ik kan hem op afstand op een soort privacy instelling zetten waardoor de camera in de behuizing draait en dus niet kan filmen, ik neem aan dat er dan ook niet veel uitkomt qua straling. Infraroodfunctie uitgeschakeld. Visjes lijken er nu overdag iig 0 op te reageren.


Onze wifi cam is onderweg :ROFLMAO:
Mét nachtstand :cool:

Bekijk bijlage 327870

Busted! :cool::ROFLMAO:

Screenshot_20210706-152449_Imou Life.jpg
 
ai ai ai...we zijn gezwicht...ze zit er in 🙈
We zagen er tegenop om haar het weekend alleen te laten, ondanks de mogelijkheid om zeoliet aan de bak toe te voegen, en nu hebben we nog 2 dagen om te zien hoe het gaat voordat we weg gaan. We hadden ook een beetje met haar te doen in die kleine bak, wellicht ook onze eigen interpretatie maar ze zwom steeds tegen de kanten op en tegen de stroming in van het filter alsof ze zich verveelde en eruit wilde...en toen zijn we overstag gegaan. Aquarium is net verschoond en klein scheutje extra voogle toegevoegd, uiteindelijk blijft het toch een gokje. Maar ze doet het goed, grondelt er op los, zwemt leuk me de rest mee, rugvin staat fier overeind...so far so good :)

DSC03703-5.jpg


DSC03724-12.jpg


DSC03704-6.jpg


DSC03721-11.jpg


(waarom komen mijn foto's hier niet te staan maar enkel linkjes..?:cry:)
 
Wat een mooie foto s.

Duurt erg lang voordat de linken bij mij openen. Begint van boven lijntje voor lijntje. De laatste foto is echt hilarisch. Die mooie dikkop en dan zie je links onderin wat verschijnen en denk je jezus wat is dat dan. Is het ET? Nee, een telescoopje die erg onnozel kijkt en ikke dan :ROFLMAO:

Mooi dikkopje. Ook een mooie bescheiden wen (y)
 
Wat een mooie foto s.

Duurt erg lang voordat de linken bij mij openen. Begint van boven lijntje voor lijntje. De laatste foto is echt hilarisch. Die mooie dikkop en dan zie je links onderin wat verschijnen en denk je jezus wat is dat dan. Is het ET? Nee, een telescoopje die erg onnozel kijkt en ikke dan :ROFLMAO:

Mooi dikkopje. Ook een mooie bescheiden wen (y)

haha wat omschrijf je onze kleine panda mooi :ROFLMAO: het is echt een klein gnoompje wat maar al te graag foto bombt 😁
 
Das echt een mooie vis hoor...eentje die ik ook wel zou durven uitkiezen. Hoe groot is ie eigenlijk?
 
Das echt een mooie vis hoor...eentje die ik ook wel zou durven uitkiezen. Hoe groot is ie eigenlijk?

Thnx 🤗 Pfoeh hoe groot precies, ik zou schatten een centimeter of 12 van kop tot staart...

Even testen of ik nu wel meerdere foto's kan posten;

DSC03478-12.jpg
DSC03565-12.jpg
DSC03630-12.jpg
DSC03699-42.jpg
DSC03708-82.jpg
DSC03733-132.jpg
DSC03763-162.jpg
 

Bijlagen

  • DSC03435-1.jpg
    DSC03435-1.jpg
    236.7 KB · Weergaven: 109
Hoop dat je een leuk weekendje heb gehad en nog wel wat heb kunnen slapen dankzij de sluier cam :cool:

Hoe is het nu met de visjes en natuurlijk de nieuweling?
 
Weekendje weg was heel leuk, en het was zeker fijn om af en toe eventjes een oogje op ze kunnen werpen met de cam 😁 Grappig om te zien hoe hun leventje doorgaat, ondanks dat je er een paar dagen niet bent.
De nieuwe doet het prima, eigenlijk alsof ze er al maanden in zit, zwemt leuk mee, slaapt bij de rest. Enige opvallende is dat ze opeens zwarte strepen heeft onder haar bekje, waar het eerst gewoon wit was.
Geen idee hoe ze daaraan gekomen is, of dat het gewoon verkleuring is, alle anderen hebben niets soortgelijks en ik geloof niet dat ons zand afgeeft 🤷‍♀️ Iemand enig idee wat dit kan zijn?

We hebben vrijdag ook onze hopelijk (in geval van geen overlijden komende tijd) laatste vis uitgezocht, bij sluierstaart & labyrintvis kwekerij in de Wijk, toevallig op 10 minuten rijden vanwaar wij het weekend zaten,
zondag op de weg terug opgepikt en nu in quarantaine. Ze vindt quarantaine niet zo leuk en is erg schichtig, zit tot nu toe voornamelijk achter het interne filter en vanwege haar donkere kleur zien we haar bijna niet
in de bak, maar ze heeft vanochtend al een paar korreltjes voer gegeten, dus we gaan er vanuit dat als ze bijgekomen is van de reis het wel weer beter gaat. Het is een bronskleurige, we weten dat dat mogelijk qua
kleur nog weer verandert, maar het is de enige kleur die we nog niet hebben in het aquarium dus we willen het een poging geven :)
 

Bijlagen

  • 20210712_122207.jpg
    20210712_122207.jpg
    101.3 KB · Weergaven: 138
Laatst bewerkt:
shit...wil k half uurtje geleden richting bed gaan, zie ik onze nieuwste vriendin opeens verticaal achterover rondzwemmen 😰
Ze zwemt af en toe ook stukjes horizontaal en drijft niet helemaal aan de oppervlakte, maar ze is duidelijk haar balans kwijt. En net nu er een nieuwe patiënt in de quarantainebak zit 🙈
Ik heb nog wel een alternatief, maar heb daar niet meteen een filter op. Op zich is het nog niet zo problematisch dat ze meteen op een paar cm water moet, maar maak me wel een klein
beetje zorgen dat het bacterieel is ipv zwemblaas gerelateerd.
Wat to do? Morgen iig dag niet voeren en daarna doperwtjes voeren? En anders toch op laag water zetten?
 
Oei, da's schrikken... Hoe is haar gedrag geweest vandaag? Ik neem aan dat je zinkende pellets voert? Mijn Oranda Roodkapje heeft soms momenten dat ze drijfneigingen heeft, gelukkig heb ik dat de laatste tijd minder van haar gezien. Ze heeft dan blijkbaar eendenkroos met lucht zitten happen, en ook toen ik de eerste paar keren drijvende pellets probeerde kreeg ze blijkbaar lucht binnen. Later zag ik dan een poepsliert met een luchtbel erin uit haar kontje komen, die dan natuurlijk recht omhoog stak. Als die eruit was, ging het drijfprobleem ook over. Momenteel gaat het goed, maar zo'n Oranda is vaak wat compacter van bouw en heeft eerder last van dit soort problemen.

Erwtjes helpt in ieder geval bij verstopping.

In Japan passen ze een huismiddeltje toe bij dit soort problemen: als de vis nog eet maken ze cacaopellets: pure cacaopoeder ( Van Houten, Blooker of Biologische Cacaopoeder) met een beetje water mengen en er korreltjes van vormen. Die even laten drogen en aan de vis ( in quarantaine) voeren. Eet de vis niet meer, dan 1 theelepel cacaopoeder aanmaken met water en aan quarantainebak (zonder filter, met luchtpompje) toevoegen, 3 dagen laten zwemmen, iedere dag in verse oplossing. Ik doe zelf preventief iedere maand een 5-daagse cacaokuur: Ik voer tweemaal daags, en elke keer besprenkel ik de portie pellets met Kingyo vitaminedruppels die ik daarna door de cacaopoeder rol. Dit doe ik 5 dagen lang. Het werkt laxerend en antibacterieel, en mijn vissen zijn er gek op. ( Maar ja, wat wil je, het zijn allemaal dames;))) Hieronder nogmaals het recept...

Sterkte met de patient...

 
Oei, da's schrikken... Hoe is haar gedrag geweest vandaag? Ik neem aan dat je zinkende pellets voert? Mijn Oranda Roodkapje heeft soms momenten dat ze drijfneigingen heeft, gelukkig heb ik dat de laatste tijd minder van haar gezien. Ze heeft dan blijkbaar eendenkroos met lucht zitten happen, en ook toen ik de eerste paar keren drijvende pellets probeerde kreeg ze blijkbaar lucht binnen. Later zag ik dan een poepsliert met een luchtbel erin uit haar kontje komen, die dan natuurlijk recht omhoog stak. Als die eruit was, ging het drijfprobleem ook over. Momenteel gaat het goed, maar zo'n Oranda is vaak wat compacter van bouw en heeft eerder last van dit soort problemen.

Erwtjes helpt in ieder geval bij verstopping.

In Japan passen ze een huismiddeltje toe bij dit soort problemen: als de vis nog eet maken ze cacaopellets: pure cacaopoeder ( Van Houten, Blooker of Biologische Cacaopoeder) met een beetje water mengen en er korreltjes van vormen. Die even laten drogen en aan de vis ( in quarantaine) voeren. Eet de vis niet meer, dan 1 theelepel cacaopoeder aanmaken met water en aan quarantainebak (zonder filter, met luchtpompje) toevoegen, 3 dagen laten zwemmen, iedere dag in verse oplossing. Ik doe zelf preventief iedere maand een 5-daagse cacaokuur: Ik voer tweemaal daags, en elke keer besprenkel ik de portie pellets met Kingyo vitaminedruppels die ik daarna door de cacaopoeder rol. Dit doe ik 5 dagen lang. Het werkt laxerend en antibacterieel, en mijn vissen zijn er gek op. ( Maar ja, wat wil je, het zijn allemaal dames;))) Hieronder nogmaals het recept...

Sterkte met de patient...


Hey giebeltje, dank voor je reactie! Ze zwemt nu gelukkig weer normaal. Ik hoop dat ze gisteren te gulzig gegeten heeft en/of om andere reden wat verstopping had. Vandaag krijgen ze even een dagje niets, en daarna voor de zekerheid maar een dag of 2 erwtjes dieet. Ik voer een assortiment van voer gemixt door elkaar, pellets van kyngio en hikari, ik ga de komende dagen de pellets individueel voeren, kijken of daar toevallig een boosdoener tussen zit. Maar het ziet er nu positief uit, was ik gisteren iets eerder naar bed gegaan had ik het nooit gezien.

Iemand enig idee wat betreft de zwarte strepen onder haar bekje trouwens? Als je het ziet zou je zeggen dat ze de schoorsteen heeft schoongemaakt, maar die hebben we niet 🙈😁
 
@ Roberto...

Hopen dat het nu allemaal goed blijft gaan !!

Wel een idee van dat "voer mengen"

Ik heb nu ook verschillende soorten en merken in huis,

wel allemaal "zinkend " voer, maar die ga ik denk ik ook maar eens lekker

mixen in een potje om straks te gaan voeren [ niet alles tegelijk natuurlijk, kleine beetjes tegelijk ]

Krijgen ze zeker van alles wat de verschillende merken er in hebben binnen 💡

---
 
Ik zie er inderdaad wel voordelen in om voer te mengen, op die manier krijgen ze in de loop der tijd van alles wel wat mee. Nadeel is dus wel dat als er iets is waarbij je de oorzaak mogelijk bij het voer wilt zoeken, je alle soorten individueel moet gaan testen om te kijken of je iets vindt.

Nu we het toch over voer hebben, gisteren een kleine doorbraak met onze bonk haha, die eet eindelijk druif!! 🙈 Die kleine ondeugende donder, eerst kreeg ie me nog overstag ook nadat ik zag dat ie t niet lustte, de rest at druif en hem gooiden we snel nog wat pellets in de andere hoek, maar hier uiteindelijk mee gestopt in de hoop dat ie toch zou zwichten hehe, en gisteren hield ie voor het eerst stukjes binnen :cool:

DSC03443-1.jpg
 
Geven jullie allemaal regelmatig fruit aan jullie sluiers :rolleyes:

---

sluiers hebben wel gevarieerd dieet nodig, alleen pellets is erg eenzijdig. Naast fruit ook groente en af en toe iets dierlijks.
 
Pfff... gelukkig dat je nieuwe schatje weer vrolijk rondzwemt. Wat die zwarte strepen kunnen zijn? Geen idee, Sluierstaarten verkleuren toch vaak, zeker als ze jong zijn. Pepper was bruinig gevlekt toen ze kwam, die was echt piepjong, en heeft gaandeweg steeds meer zwarte spikkels en strepen gekregen.

Wat heeft jullie Bonk ook een schattig koppie :love: Mooi dat hij/zij ook druif lust!

Ik meng hier zelf geen pellets, voer 's ochtends 3 verschillende soorten ( per dag anders) en iedere avond een soort waar wat meer spirulina in zit vanwege Bessie de Ancistrus.
 
Pfff... gelukkig dat je nieuwe schatje weer vrolijk rondzwemt. Wat die zwarte strepen kunnen zijn? Geen idee, Sluierstaarten verkleuren toch vaak, zeker als ze jong zijn. Pepper was bruinig gevlekt toen ze kwam, die was echt piepjong, en heeft gaandeweg steeds meer zwarte spikkels en strepen gekregen.

Wat heeft jullie Bonk ook een schattig koppie :love: Mooi dat hij/zij ook druif lust!

Ik meng hier zelf geen pellets, voer 's ochtends 3 verschillende soorten ( per dag anders) en iedere avond een soort waar wat meer spirulina in zit vanwege Bessie de Ancistrus.

Ja we hebben wel vaker verkleuringen gehad idd, maar dit is zo snel opgekomen, en in een vreemde vorm ook, zo heb ik het nog niet eerder gezien. Als het maar geen indicator van iets geks is, dan vind ik t prima :)
 
Ja we hebben wel vaker verkleuringen gehad idd, maar dit is zo snel opgekomen, en in een vreemde vorm ook, zo heb ik het nog niet eerder gezien. Als het maar geen indicator van iets geks is, dan vind ik t prima :)
Waterwaarden nog in orde? Ammoniakpieken schijnen ook verkleuringen te kunnen geven, meestal beginnend bij de vinnen. Je kunt ook Dino appen met een fotootje:))
 

Terug
Bovenaan