Opmerkelijke Marktplaats Advertenties


Ik heb mazzel gehad denk ik. Twee keer echt forse bakken en diversen tweedehands gekocht, één keer cash, één keer tikkie. In één geval zelfs een deel geld vooraf overgemaakt omdat de particuliere verkoper alles qua transport zou regelen. Verkoop vissen of onderdelen, altijd cash bij ophalen.

Marktplaats zit vol tuig als je de berichtgeving en de waarschuwingen leest. In de rubriek van onze hobby ben ik in de afgelopen 2 jaar eigenlijk alleen maar normale eerlijke mensen tegengekomen. zowel bij koop als bij verkoop. Ik merk toch aan het contact dat je vooraf hebt al dat het wel goed is. Bij twijfel of "mistig" gebabbel ben ik sowieso meteen weg.

gr

Mark
Zo vroeg ik simpele vragen als " hoe oud is het aquarium, welke verlichting, welke pomp"...dit stond namelijk niet op in de omschrijving of was niet uit de foto;s op te maken... Krijg ik terug 'kun je toch zien op de foto's, ik verkoop geen auto van €30.000,00!!" .... En klaar 🖕
 
Ik heb 300 eu voor mijn fusion 100 gekregen. Niet verkeerd denk ik maar diegene kreeg 2x e902 enz hij inkbird met schego heater hout oase streammax 2000 2x tc420 enz.

Dus was een super deal voor de koper
Inderdaad zeg!

Zo vroeg ik simpele vragen als " hoe oud is het aquarium, welke verlichting, welke pomp"...dit stond namelijk niet op in de omschrijving of was niet uit de foto;s op te maken... Krijg ik terug 'kun je toch zien op de foto's, ik verkoop geen auto van €30.000,00!!" .... En klaar 🖕
Woaw..en dat zijn dan toch wel een beetje de vragen die wilt stellen als je serieuze interesse hebt in een aquarium. Maar dan zo'n reactie krijgen..

Wij verkopen de laatste tijd weer wat spullen op Marktplaats en dan merk ik ook een groot verschil in het publiek dat er op af komt. Het ene bericht is hartstikke hartelijk en leuk en de ander wil graag zonder enige sociale moeite voor een duppie op de voorste rij zitten. :DD
 
Screenshot_20210603-160225~2.png

:regen:
 
Ach we zijn niet allemaal perfect en ik betrap me ook dikwijls op een vautje en zolang het begrijpelijk is kan ik daar ook niet wakker van liggen. Naast het maken van vautjes heeft ook niet iedereen eenzelfde opleiding genoten ;)
 
Een beetje correct schrijven met goede interpunctie maakt het voor iedereen een stuk aangenamer..

Niet iedereen heeft die optie.
Dat betekent mijns inziens niet dat zulke mensen minder recht hebben hun mening te geven of dat wat ze zeggen per definitie afgedaan kan worden als onzin.

Een paar mensen in onze omgeving hebben ernstige problemen met schrijven. Soms zitten we echt te puzzelen wat ze zeggen. Maar ik vind het fantastisch dat deze mensen gewoon blijven schrijven. Uiteindelijk komen we er wel uit, en anders vragen we het na.
 
Als je zelf de taalkundige regels en "patronen" goed kent, geeft het a.h.w. een storing in het koppie wanneer iemand je taal voorschotelt die niet klopt... In die zin snap ik de zogeheten taalnazi's heel goed (ik ben er stiekem zelf zo eentje) en herken ik het leed. ;) Maar je hebt er inderdaad rekening mee te houden dat niet iedereen daar even handig in is. Het is beter om uit te gaan van de intenties...
 
Laten we on-topic blijven, taal gebruik is al eerder een onderwerp geweest, maar zolang je elkaar een beetje begrijpt is het goed, en anders kan je daar altijd nog naar vragen.
 
61935D7C-E006-4664-99B6-F8CEF1D0E44A.jpeg
“mooie grote algeneter, te groot geworden voor de bak”

Ik vraag me af hoe deze vis zo groot is geworden, en waarom mensen dit al niet eerder bedachten. Hij lijkt bijna 2/3 van de voorruitlengte.
Verder zie ik een zwarte goudvis, guppen, kardinalen en koperzalmen in wat ik schat een 60 liter bak, lijkt me ook verre van ideaal.
 
Als ik die foto zo zie zou het mij niet verbazen als dat bakje heel recent is gevuld
en die algeneter uit een andere bak is overgezet,
 
Dat eeuwige gemier over taalfautjes, alsof mensen niks beters te doen hebben dan daarover te zeuren, boeit het jouw wat als er spellingsfouten gemaakt worden, je begrijpt toch wat er staat?
De taalfout boeit me totaal niet, ik zag er wel de humor van in. Wellicht heb ik andere humor dan anderen...Totaal niet de bedoeling om hierover een gigantische discussie op gang te brengen... Zal het nooit meer doen :engel:
 
Als ik die foto zo zie zou het mij niet verbazen als dat bakje heel recent is gevuld
en die algeneter uit een andere bak is overgezet,
Ik vraag het me af. Het feit dat het zo'n ratjetoe aan soorten is met goor water en nul filtering... volgens mij weten ze gewoon niet wat ze aan het doen zijn en kopen ze maar wat ze leuk vinden staan. 😞

Wel knap dat die vis zo groot is geworden. Van de vis zelf...
 
Het is een fabeltje dat een vis zich aan de maat van het aquarium aanpast. Als je maar genoeg water blijft verversen, groeien ze letterlijk het aquarium uit.
 
Het is vooral het feit dat het beest überhaupt zo lang is blijven leven, wat ik knap vind. 🙈 Maar wie weet zijn ze wel met 6 algeneters begonnen en was dit de sterkste. Ik verbaas me nergens meer over. :p
 
Het is vooral het feit dat het beest überhaupt zo lang is blijven leven, wat ik knap vind. 🙈 Maar wie weet zijn ze wel met 6 algeneters begonnen en was dit de sterkste. Ik verbaas me nergens meer over. :p
Wie weet is hij gewoon groot aangekocht ;) Op marktplaats staan ze met regelmaat te koop voor wat de gek ervoor geeft.
 
De taalfout boeit me totaal niet, ik zag er wel de humor van in. Wellicht heb ik andere humor dan anderen...Totaal niet de bedoeling om hierover een gigantische discussie op gang te brengen... Zal het nooit meer doen :engel:
Nu is internet al enorm lastig communiceren omdat je de intonatie niet weet, maar die smiley erachter maakte het e rook niet makkelijker op om het juist in te schatten, dan had je beter een lachebek als smiley kunnen gebruiken
 
Ik snap deze niet helemaal. Toevallig ben ik me in Betta aan het inlezen, en als eerste regel kom ik toch altijd tegen "er kunnen geen mannetjes bij elkaar". Ze heten niet voor niets kempvis zou je denken. En dan deze advertentie ???

 
Ik snap deze niet helemaal. Toevallig ben ik me in Betta aan het inlezen, en als eerste regel kom ik toch altijd tegen "er kunnen geen mannetjes bij elkaar". Ze heten niet voor niets kempvis zou je denken. En dan deze advertentie ???

Gebruikt bij al zijn advertenties dezelfde foto, wat het heel waarschijnlijk maakt dat het niet zijn eigen foto is
 
die kun je nog tijdje bij elkaar houden als ze in de op groeie fasen zijn dacht ik
 
Gebruikt bij al zijn advertenties dezelfde foto, wat het heel waarschijnlijk maakt dat het niet zijn eigen foto is

Gelukkig voor de beessies, jammer voor mij. Ik had nog even, tegen beter weten in, gedacht dat het nog een discussiepunt zou zijn of ze wel of niet bij elkaar kunnen. Maar dat is het niet, overal lees ik dat ze apart moeten. Ik kan niet kiezen, een multicolour dumbo-ear of een rode half-moon. En beiden gaat helaas niet.
Sorry.... ik was aan het afdwalen.

fijne zondag !!

Mark
 
Of ze heeft meerdere advertenties erop staan over dezelfde vissen. Er zitten natuurlijk meer vissen in die bak
Nee je ziet het best vaak dat adverteerders te lui zijn een eigen foto te nemen, soms zetten ze het erbij dat het een foto van internet is, maar meestal kun je dat zelf al achterhalen dat de foto geen eigen foto is
 
Gelukkig voor de beessies, jammer voor mij. Ik had nog even, tegen beter weten in, gedacht dat het nog een discussiepunt zou zijn of ze wel of niet bij elkaar kunnen. Maar dat is het niet, overal lees ik dat ze apart moeten. Ik kan niet kiezen, een multicolour dumbo-ear of een rode half-moon. En beiden gaat helaas niet.
Sorry.... ik was aan het afdwalen.

fijne zondag !!

Mark
Kwestie van de adverteerder mailen met de vraag of het de vissen van de foto zijn, dan weet je ni notime je antwoord
 
Ach die beste man heeft per ongeluk een verkeerde foto erbij gezet. Nog een geluk voor hem dat ie niet een foto van zn vrouw heeft gebruikt :DD :DD
 

Terug
Bovenaan