Opmerkelijke Marktplaats Advertenties


Mooi zo’n warmtelamp
Op zich vind ik dit niet veel slechter dan mensen die een filter een pomp noemen of mensen die een luchtpomp een zuurstofpomp noemen.😅
 
Je vraagt je ook af hoe men eraan komt, of op het idee komt om het op deze manier te doen....
 
Maar echt, en zonder overduidelijke vergroeiing

Niet gehinderd door enige vorm van kennis maken sommige mensen “mooie” beslissingen
Maar dat mensen al niet eens de behoefte voelen om basale kennis ergens over op te doen eer ze eraan beginnen vind ik zo verwonderlijk. Doe je in andere aspecten toch ook nie, zoals werk of kinderen? Beetje aanmodderen en dan zal t wel goed wezen ofzo..
 
Maar dat mensen al niet eens de behoefte voelen om basale kennis ergens over op te doen eer ze eraan beginnen vind ik zo verwonderlijk. Doe je in andere aspecten toch ook nie, zoals werk of kinderen? Beetje aanmodderen en dan zal t wel goed wezen ofzo..
Ja, dat zijn de mensen die een rode auto kopen omdat ie rood is.
Of Kebab eten omdat er sla op zit en het dan gezond is.
Of echt geloven dat je van plat voedsel niet dik kan worden omdat het niet rond is
 
@LaLizzerd en @Nicolientje-W dan kunnen jullie lachen maar ik ben ze in het echt tegen gekomen…
No-play, iemand die z’n kadetjes plat drukte zodat ie er niet dik van worden want dan was het plat…
Ja, in het dierenrijk zou dat snel opgelost zijn 🤷🏼‍♀️ en in het mensenrijk hebben ze stemrecht 🙄
 
En de hoeveelheid parate kennis zakt nu al merkbaar, alles staat toch op internet dus waarom zou je het onthouden/willen onthouden?
Nou alles steeds te moeten opzoeken vindt ik eigenlijk ook weer teveel werk dus het toch onthouden prefereer ik wel ;)
 
Internetwijsheid.
Iets dat ik herken.
Bij zowel mijn studenten als (heel eerlijk) deels ook bij mijzelf.
Gemak dient de mens, tenslotte.
En niets menselijks is ons vreemd, nietwaar?

Om het bij deze hobby te houden, maar het geldt voor alles, er is een tijd geweest dat ik dit forum niet nodig gehad zou hebben.
Ik kende 'Elsevier's aquariumencyclopedie' uit mijn hoofd.
Van inrichting tot TL-buis kleuren en van de verzorging van een Guppy tot de Olifantsvis.
Ik kon het je destijds zo vertellen.
En dat is echt geen opscheppen.
Ik vrát dat boek.

Een veel gehoorde opmerking is dat men de informatie op internet moet wegen op waarheidsgehalte.
Waar als dat mag zijn, dat geldt ook voor boeken natuurlijk.
Die bevatten ook maar de geschreven kennis van de schrijvers.
En hoe accuraat is die?
(Een navigatielesboek dat wij gebruiken op school bevat ook vouten)

Als ik nu wat wil weten tik ik mijn vraag in en kom dan 9 van de 10 keer hier terecht voor het antwoord.
En het valt mij op dat op fora heel veel zaken die slechts een gedachte van de schrijver zijn als waarheid verkondigd worden.
Kwestie van overtuigend schrijven.

Zoals ik nu ook doe overigens. 😬
 
Over voor waarheid aannemen van internet gesproken: Wikipedia.
Tópvoorbeeld.
 
Is toch wel eenvoudiger om gewoon leuke visjes te kopen en dan op feestboek te vragen welke soort je precies heb gekocht .
 
Maar dat mensen al niet eens de behoefte voelen om basale kennis ergens over op te doen eer ze eraan beginnen vind ik zo verwonderlijk. Doe je in andere aspecten toch ook nie, zoals werk of kinderen? Beetje aanmodderen en dan zal t wel goed wezen ofzo..
ehm ik vind je vertrouwen in de mensheid erg mooi.
 
Het kan dus wel🤦🤦
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210703-201223_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210703-201223_Samsung Internet.jpg
    206.9 KB · Weergaven: 135
  • Screenshot_20210703-201822_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210703-201822_Samsung Internet.jpg
    188.2 KB · Weergaven: 130

Terug
Bovenaan