Opnieuw beginnen met Guppen...

Die Schefflera aboricola (Je kamerplant) wenst veel schaduw, en is absoluut niet geschikt voor een standplaats op het zuiden.
 
Die Schefflera aboricola (Je kamerplant) wenst veel schaduw, en is absoluut niet geschikt voor een standplaats op het zuiden.

Staat al 3 jaar in de vensterbank op het zuiden en doet het nog steeds goed!
 
Ik zou zelf ze eruit gooien want echt mooi zijn ze ook niet meer.

heb ze er allemaal uit gehaald en in de vijver geplaatst.
daar redden ze het ook niet maar dan word mijn aquarium misschien wel weer gezond.
 
En je vijver ongezond? Ik denk niet dat die paar afstervende plantjes de reden van je problemen zijn, ik denk eerder dat je plantjes afsterven door dat er ergens een onbalans in je bak zit.
 
Ik merk ook hier wel in de 60cm bakjes dat in de ene de Natans het goed doet en in de ander niet en dat is net zo bij het Mosselplantje. De reden kan ik niet vinden aangezien alle 60cm bakjes op gelijke wijze worden onderhouden en ik hetzelfde toevoeg.
 
vanaf gisteren zijn we dus met 90% nieuw water begonnen. en vanaf vandaag zonder mosselplantjes. dus we gaan kijken hoe het nu gaat. komende week nog even 30 liter verversen, tegen de nitrietpiek en dan maar eens laten draaien.
 
Staat al 3 jaar in de vensterbank op het zuiden en doet het nog steeds goed!
Toch is het verre van ideaal.

Het is trouwens een boom. Zoals zoveel kamerplanten.

8f3705014801eff535f31e8512464b75a36273ae_480px.jpg
 
zoals het nu lijkt, zijn de mosselplantjes in mijn plantenvijvertje ontdaan van die zwarte spikkels of luizen.

kan ik deze dan terug plaatsen ?
 
1 dag later is het al weer mis, helaas deze plantjes gaan de container in.
 
weg ermee.
 
Ja dat spul kost gen drol om het even plat te zeggen en dan kun je beter wat nieuwe gaan scoren.
 
jeps
 
actie foto van guppen aan een voertablet.


okt. 2017 (3).jpg
 
Volgens mij lusten ze dat wel! Nog een vraagje, waar heb je die stenen met gaten erin vandaan? Ben namelijk op zoek naar zo'n soort schuilholen :D
 
Koicompagnie in Beilen (Drenthe).
 
Volgens mij verkoopt APO ook dat soort holen.
 
die van mij koste €5.95
 
Dankjewel beide! Ik zoek eigenlijk de stenen los van elkaar (dus niet 3 aan elkaar geplakt). Nog maar even doorzoeken dus :juggle:
 
Ja al heb ik ze daar weg die los zijn van elkaar.
 
Deze zijn zo te zien van het merk Superfish (zag ze vandaag nog liggen in de LFS).
 
Die ik destijds kocht bij APO staan op de foto als APO Keramische schuilhol. Maar ja die hebben ze dus niet meer maar als er geen haast bij is kun je ook bij Aliexpres bestellen.
 
snap alleen niet dat die van mij maar €5,95 koste, want ik zie ze op google voorbij komen voor het dubbele.
en op de site van de koi in Beilen, staat ie nu ook voor €13,95 maar daar hebben ze het over een Keramisch schuilhol. En die van mij is van kunststof.
 
Misschien dat de kunststof goedkoper is Frits of ze mogen je daar graag;)
 
bij Pets en Co vinden ze mij wel aardig ja, vrijdag avond tussen 19 en 21u. Vissen en planten halve prijs.
Maar 8 guppen kopen en er maar 6 betalen, vond ik wel aardig.
omgerekend 79 cent per gup.
Netjes toch. En met de bak gaat het verder prima en de rode planten doen het ook goed.
 
Ja ik hoorde van Co dat hij jou wel een aardige vent vindt!
 
haha
 
Terug
Bovenaan