Opnieuw beginnen met Guppen...


ik voer nu 2x per dag en dan verschillend voer, diepvries rode muggenlarven en vlokvoer of granulaat.
 
Kruisbesmetting Frits want de Guppen van tegenwoordig zijn niet zo sterk meer namelijk en veel behandeld met antibiotica. Vandaar dat we hier ook veel topics hebben en hebben gehad met problemen met deze visjes.
 
ja dat begrijp ik wel, maar toch is het niet allemaal slecht.
je kunt wel van alle visjes zeggen dat er inteelt is en dat het dan zwakke vissen zijn.
waar ik deze guppen weg heb, waren de bakken mooi helder en schoon.
en ik ververs altijd water nadat ik nieuwe vissen toevoeg.
 
dan gaat er 30 liter uit en nieuw erin.
 
De bak in de winkel kan schoon zijn, maar je hebt geen idee hoe het er bij de kweker uitzag.
Er wordt vaak antibiotica gegeven omdat de dieren zo zwak zijn, op die manier hopen ze nog redelijk wat levend bij de handelaar te krijgen en wat er daarna mee gebeurd boeit deze figuren niets.
Nee, niet alle Guppen zijn slecht maar het merendeel van de gekweekte dieren zijn heel erg zwak.
 
tja normaal gesproken reis ik ook af naar het buitenland om de groothandel te mijden, maar deze keer mochten mijn guppen het vliegtuig niet in.
iets met levende have ofzo.
maar ze komen wel allemaal van planeet aarde heb ik begrepen. de groothandel leverde ook aan mars en zelfs op de maan werden bestellingen gedaan, maar dat waren wel zwakke guppen.
 
om een lang verhaal kort te maken.
ik kan visjes nergens kopen wat ik heb geen groothandelspasje!
 
bij de particulier is het raszuiver inteelt.
bij de groothandel leveren ze aan allemaal winkels in Assen.
en zelf guppen baren is mij nog niet gelukt!!!!!!!!
 
waar kopen jullie vissen!?
Niet bij de groothandel neem ik aan! En ook niet alleen bij particulieren!
Dus gewoon bij een aquarium speciaal zaak. Punt.
 
Trouwens nog even dit:
ik heb nu van 4 verschillende winkels, guppen gekocht 6 mannetjes en 20 vrouwtjes.
Ik en anderen hebben je al vele malen gewezen op het risico van kruisbesmetting.

Het spreekwoord "een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen." Geldt blijkbaar niet voor jou. ;)
 
nee
 
waar kopen jullie vissen!?
waar kopen jullie vissen!?
waar kopen jullie vissen!?
 
waar kopen jullie vissen!?
waar kopen jullie vissen!?
waar kopen jullie vissen!?

Oeioei, "ikbenFrits", waar doet het pijn?

Volgende keer (voor je het weet is het zover, hoor) koop je beter maar 1 vis per LFS om kruiscontaminatie te bespoedigen!
Beter safe than sorry en zo want aangezien het topic "opnieuw beginnen met guppen" heet moet je wel zorgen dat je nu en dan opnieuw kan beginnen natuurlijk! :thumbs:
 
Bij allie expres verkopen ze ook plastiek visjes en naar het schijnt gaan die een hele tijd mee .
Dat is misschien ook een optie .
 
Weet iemand hier een truc om het voortplanten van de guppen te beperken. En dan iets anders als het appart houden van de mannetjes en vrouwtjes.
 
Weet iemand hier een truc om het voortplanten van de guppen te beperken. En dan iets anders als het appart houden van de mannetjes en vrouwtjes.
Rouwtetra's erbij houden
 
Oke, zat zelf aan maanvis te denken maar dat is wat aan de grote kant. Eten deze rouwtetra’s ook een beetje serieus jonkies?
De afgelopen 7 jaar heb ik één Gupjong overgehouden na het bijplaatsen van Rouwtetra's.

Deze laatste worden ook vrij oud 5 jaar en ouder worden ze gemakkelijk.
 
Hoezo eigenwijs?
Mensen proberen je te helpen, als je dan zulke reacties geeft dan is dat snel afgelopen.
Ik denk dat je het beste een cactus kunt nemen.
 

Terug
Bovenaan