Opnieuw beginnen met Guppen...


ok Botia
 
ja sorry. maar ik ga geen 20 euro per koppel betalen. en heb nog even verder gekeken op die site. Maar Rotterdam is mij ook te ver weg.

Nu genoeg over dure guppen.
heb net water ververst 50 liter uit er en kraanwater er in. Zoals elke 2 weken.
hier voor had ik er al 2 misvormde guppen eruit gehaald. Die ik al iets langer had en niet goed waren.
Nu richt ik mij op mijn aquarium en het komt goed.
 
Je koopt blijkbaar liever goedkope rotzooi dan kwaliteit. Maar dat moet jezelf weten. (De vissen kunnen trouwens verzonden worden.)

Bij dierenwinkel guppen die totaal niet tegen vervuiling kunnen mag je wel wat vaker verversen. 2x per week 50 liter is geen overbodige luxe.
 
lijkt me een beetje te veel.
ik voeg altijd koud water toe he. Met de tuinslang.
Met deze zwakke guppen is het juist noodzaak om de vervuilingsgraad 0 te houden.

En koud water toevoegen is vragen om problemen (Het veroorzaakt stress). Deze kwetsbare guppen hou je bij voorkeur ook vrij warm. Een graad of 26/27.

De Guppen van nu zijn niet meer de makkelijke visjes van vroeger. Tegenwoordig is een Discusvis gemakkelijker te verzorgen dan een Gup uit een dierenzaak.
 
mijn water staat altijd op 24 graden.
 
er zitten ook nog 2 ancistrussen in deze bak he.
 
en appelslakken
 
mijn water staat altijd op 24 graden.
Voor gewone Guppen kan dit prima maar dierenwinkel guppen willen echt wel wat warmer.

Misschien had je, je wat beter kunnen inlezen voor je er weer mee begon.
 
tja met dierenwinkel guppen is het natuurlijk Heel anders...
 
ik had me wel ingelezen over guppen, maar niet over dierenwinkel guppen...
 
sorry
 
de eerste dode gup is een feit, helaas...
Je klinkt niet verbaasd... En ik denk dat de meeste mensen het ook niet zijn...


Ik begrijp heel eerlijk niet dat je zo eigenwijs kunt doen. Je merkt dat er (vrijwel altijd) sterfte is, en toch blijf je doen wat je altijd doet. Misschien moet je maar eens zo'n dure koppel bij een kweker halen. Dan heb je binnen no time een heleboel gezonde guppen die niet dood gaan, is dat niet wat je wilt?
 
als het bij deze ene blijft vind ik het best.
 
Jaaa, er is baby nieuws!! minimaal 10 jongen gespot.
 
heeft dus wel geholpen, een water wissel...
 
heeft dus wel geholpen, een water wissel...
Dat je nu jongen hebt is toeval of van de stress omdat je met koud water ververst.

De jongen zien over te houden want die zijn vaak al een stuk sterker dan hun ouders.
 
daar gaan we voor Botia
 
nu totaal 16 jongen geteld. en de waterwaardes zijn oke volgens de winkel.
ik ververs nu elke week iets meer dan 30 liter en soms 2x per week. mijn planten doen het ook goed en geef ze 1x per week profito.
 
Leuk dat je eindelijk kleintjes hebt maar waarom koop je niet zelf een testkoffer want die heb je al voor goed 3 tientjes en dat is wel zo gemakkelijk denk ik.
 
Eerst iemand die een koppel guppen aanbied voor 20 € en nu iemand die een testkoffer wil verkopen voor 30 € en dat terwijl Frits zijn biologisch water gratis kan laten testen in de winkel .


Haha, ja dat gebeurt vaak met strips en je moet telkens naar de winkel hiervoor:D:p.
 
mijn water is getest met een druppel tester btw.
 
maar om een lang verhaal kort te maken, mijn waterwaardes zijn meestal wel oke. ene week water verversen en de andere maand de filter doen.
ik heb in mijn filterhuis 6 blauwe sponzen zitten. de eerste 3 ververs ik 1x per maand of per 2 maanden. en de onderste 3 sponzen 1x per 6 maanden. ik werk niet meer met filterwatten.
 
Ik spoel ze pas licht uit als de stroming merkbaar minder wordt want zo gooi je zo min mogelijk goede bacterien weg.

Hoe gaat het met het kleine grut?
 
het kleine grut zwemt nog steeds.
 
mijn filter sponzen raken wel vervuild maar de stroming gaat wel gewoon door.
ik spoel ze 1 of 2x per maand gewoon uit.
 
Ik heb in 4 jaar tijd nog nooit sponzen vervangen, pas als ze eruit zien of ze stuk zijn zal ik dat doen en dat is? Waarschijnlijk nooit.... Het enige dat ik vervang zijn filterwatten, de sponzen knijp ik eens per 2 of 3 maanden eens licht uit in aquarium water, inderdaad als de stroming verminderd.
 
klopt biljoenblik
 

Terug
Bovenaan