Opnieuw beginnen met Guppen...


En nog even Dit, ik ben Frits Assen op fb.
Dus morgen ff naar Beilen!!
10 neon tetra's.jpg
 
Eerst nog gefeliciteerd. Ik zie in de foto van gisteren dat je een rol wc papier in je bak hebt.
Vegen je guppen zelf hun billen af of hebben ze daarbij hulp nodig? :D
 
vandaag 2 gele vrouwelijke guppen gekocht bij de Koi in Beilen. Ik heb al veel oranje mannen.

En mijn kadootje opgehaald, 10x neon tetra's.
 
zie hier mijn nieuwe 2 gele guppen. deze vrouwelijke guppen waren €1,50 per stuk en dat is een mooie prijs vind ik.

gele guppen (1).JPG
gele guppen (2).JPG
 
Succes! Wat ga je met al die kleintjes doen? Met nog meer vrouwtjes komen er natuurlijk nog veel meer kleintjes erbij.
 
met die kleintjes kwam het vroeger niet goed, maar nu hoop ik op een volle bak. eventueel kan ik ze verkopen als je 6 maanden zijn. mooi op kleur en grote.
maar mijn doel is het houden en verzorgen van mijn aquaria.

verkopen kan altijd nog.
 
Ah oke. Het onderhouden wordt best moeilijk hoor als je straks 40 guppen hebt zwemmen. Ik begon in mei met 4 guppen, het zijn er nu 25. En de oudste mannetjes beginnen interesse te tonen in de vrouwtjes. Ik weet niet hoe snel vruchtbaar die zijn, maar als die gaan paren dan is het hek helemaal van de dam.

Zelf denk ik erover om de mooiste te houden en de andere bij de LFS te dumpen, die nemen ze gelukkig aan.
 
Zelf denk ik erover om de mooiste te houden en de andere bij de LFS te dumpen, die nemen ze gelukkig aan.

Pets & Co hier in Assen kan ik ook vissen ruilen tegen producten of planten/vissen.
 
alleen heb ik nog nooit een bom volle bak gehad met guppen, de vorige keren ging en liep het slecht af met guppen in mijn bakken, helaas.
 
ze krijg bij mij ook diepvries voer, rode muggenlarven en tubifex
 
maar ik heb en ben vol vertrouwen dat het nu wel eens goed kan uitpakken met mijn guppen... het water is 2x per week nieuw en voer 2á3x per dag.
 

Terug
Bovenaan