Opstart vuurgarnalen aquarium


Zou er al iets van een slakje in het aquarium kunnen?
 
Nog goede tips of linkje naar info voor een all in voer voor garnalen? Als in alles wat ze nodig hebben? Want hier zijn ook 1000 van.
 
Ik denk dat de meeste bekende merken zoals JBL en Tetra goed zijn hoor. Af en toe wat levend of diepvries voer is altijd aan te bevelen.
 
Geven jullie ook weleens algen tabletten aan jullie garnalen/slakken? Zo ja welke?
 
Ja ik wel maar het merk weet ik niet om eerlijk te zijn. Er zijn voor garnalen ook vele soorten sticks te koop.
 
Ja ik wel maar het merk weet ik niet om eerlijk te zijn. Er zijn voor garnalen ook vele soorten sticks te koop.
Oh jammer, ik zie vooraal voor van die pleco tablets van tetra, zijn die geschikt hiervoor staat er niet speciaal bij.
 
Hier is de keuze ook reuze en een goede zaak:

Helaas was dat de webshop waar ik persoonlijk niet tevreden over was. Wilde het niet perse benoemen vandaar 😉 ze hebben me klacht wel netjes behandeld trouwens.
 
Geven jullie ook weleens algen tabletten aan jullie garnalen/slakken? Zo ja welke?
Geen ervaring met garnalen wel met zebra slak. Heb hier snail sticks in huis en algentabletten (eigen merk van de zaak die jij niet wilde benoemen), lijkt beide goed spul maar mijn zebra houdt het bij een courgette :rolleyes:
 
Geen ervaring met garnalen wel met zebra slak. Heb hier snail sticks in huis en algentabletten (eigen merk van de zaak die jij niet wilde benoemen), lijkt beide goed spul maar mijn zebra houdt het bij een courgette :rolleyes:
Goed om te weten dat courgette ook werkt haha 😁
 
Mijn vallisneria doet het goed en de andere planten ook wel. Alleen dit plantje blijft achter. Is dit een langzaam groeiende plant of doe ik iets verkeerd ben helaas de naam kwijt.
 

Bijlagen

  • 20220605_100141.jpg
    20220605_100141.jpg
    265.1 KB · Weergaven: 74
De naam weet ik zo niet uit mn hoofd maar heb hem ook ooit gehad maar kon er ook weinig mee destijds.
 
Vandaag alle waterwaardes getest want volgende week komen de garnalen:

Ph 7.5
Kh 4
Gh 3
Nh3 0
No2 0
No3 0
Po4 0

Zoals ik het online zie is het aquarium er klaar voor! Iemand daar een andere kijk op?
 
Ik vindt de gh nogal zuinigjes en ik zou hem op minimaal 5 willen hebben.
" de Neocaridina garnalen tussen de 2 en de 8" dit is wat ik online lees, ik ben er zelf niet in thuis vandaar de vraag. Wrm hoger en hoe bereik ik dat?
 
Ja dat lees ik nu ook en bij een andere site 4-10. Het loopt nogal uiteen maar ja ze gebruiken de stoffen ook voor het schild dus ik zit liever niet aan de ondergrens en hou voor mn eigen Taiwan Bee ook 6 aan.
 
Ja dat lees ik nu ook en bij een andere site 4-10. Het loopt nogal uiteen maar ja ze gebruiken de stoffen ook voor het schild dus ik zit liever niet aan de ondergrens en hou voor mn eigen Taiwan Bee ook 6 aan.
Ik snap het idd tips om te verhogen?
 
Mocht je dat willen verhogen dan kun je GH+ gebruiken die ik ook gebruik voor de garnalen bijvoorbeeld.
 
Ik hou het voor nu in de gaten,
Bedankt voor de tip! Voor nu laat ik het even zo omdat ik verder nog niets toe heb gevoegt aan het water. Maar heb het opgeslagen. Dankjewel weer 😇
 
De bloody mary garnalen zitten er morgen een week in. Alles is goed gegaan geen uitval gehad 😁 meerdere vervellingen gehad en ze groeien nu al goed.

Alleen heb ik nu wel een olielaag op mijn water. Beetje online gekeken maar volgens mij kan het geen kwaad? Ik krijg het alleen niet weg.

En hoe koelen jullie je aquarium? Ik heb een heel warm appartement helaas. En het loopt wat sneller op dan ik wil.
 
Ik gebruik op de garnalenbak een coolingfan voor als het te warm wordt. Nu zijn Neo s vrij sterk en die kunnen wel een aantal dagen wat hebben.
Dat laagje zal denk ik een kaamlaagje zijn.
Je bak is nieuw en heeft net bewoners dus ik verwacht dat de bacteriecultuur zich moet aanpassen.
 

Terug
Bovenaan