PC Aquariumproject TechVis


Yep, inderdaad niet goed gezien:eek: misschien dat ik ooit een lamp als deze erboven ga hangen. Of iets wat er op lijkt, moet nog even bekijken. Misschien dat Aliexpress een leuke goedkope oplossing heeft:D
Aquarium-geleid-aquarium-led-LED-Light-Kleine-aquarium-voor-nano-tank-220-v-50-hz.jpg_640x640.jpg
 
Zojuist voor €7,50 een lamp gekocht op Ali. Recensies waren goed, zowel uit Nederland als andere delen van de wereld. Lamp zou veel licht geven, waterproof zijn, snel geleverd zijn, niet exploderen en van voldoende kwaliteit zijn. Nou, voor €7,50 durf ik dat risico dan wel te nemen XD
 
Klinkt veel belovend. Benieuwd hoe lang je er op moet wachten.
De laatste tijd heb ik mijn pakjes erg snel.
 
Klopt, ze hebben de levertijd verkort. Nu is het ongeveer 12-17 dagen. Scheelt wel met de 2 maanden die het tot voorheen duurde. Verder zag het aquarium-gerelateerde assortiment van Ali er prima uit. Weet verder niet wat de kwaliteit ervan is, maar als ik de recensies zo doorlees heb je voor heel wat euro's minder toch aardig wat leuk spul in huis.
 
Klopt, ze hebben de levertijd verkort. Nu is het ongeveer 12-17 dagen. Scheelt wel met de 2 maanden die het tot voorheen duurde. Verder zag het aquarium-gerelateerde assortiment van Ali er prima uit. Weet verder niet wat de kwaliteit ervan is, maar als ik de recensies zo doorlees heb je voor heel wat euro's minder toch aardig wat leuk spul in huis.
Zeker voor zo'n project, moet het niet teveel kosten.

Ik ben wel heel benieuwd hoe die lamp bevalt. Ik overweeg mijn Home bakje weer op te starten maar dat heeft wat weinig licht naar mijn zin. Dit lampje zou ik er mooi bij kunnen zetten.
 
Klopt, ze hebben de levertijd verkort. Nu is het ongeveer 12-17 dagen. Scheelt wel met de 2 maanden die het tot voorheen duurde. Verder zag het aquarium-gerelateerde assortiment van Ali er prima uit. Weet verder niet wat de kwaliteit ervan is, maar als ik de recensies zo doorlees heb je voor heel wat euro's minder toch aardig wat leuk spul in huis.
't Ja, nu er een handelsoorlog met Amerika is ontstaan door die slimmerik die ze hebben gekozen is er én tijd én voorraad over. Kunnen wij ons voordeel mee doen!
 
Klopt, ze hebben de levertijd verkort. Nu is het ongeveer 12-17 dagen. Scheelt wel met de 2 maanden die het tot voorheen duurde.
Moet je wel zorgen dat je pakketje groot genoeg is. Mijn ervaring is dat kleine (brievenbus) pakjes nogal eens kwijt raken bij PostNL... Sowieso zit het grootste deel van de levertijd in het NL deel van de levering. Vanuit het Verre oosten zit het meestal binnen een paar dagen op het vliegtuig.
 
Moet je wel zorgen dat je pakketje groot genoeg is. Mijn ervaring is dat kleine (brievenbus) pakjes nogal eens kwijt raken bij PostNL... Sowieso zit het grootste deel van de levertijd in het NL deel van de levering. Vanuit het Verre oosten zit het meestal binnen een paar dagen op het vliegtuig.
Tot nu toe ook brievenbuspakjes goed ontvangen. Het klopt dat het in NL niet al te snel gaat, zeker niet als een pakje op do/vr arriveert, voordat het dan bezorgd wordt is het vaak dinsdag of woensdag.
 
Zou ook te maken kunnen hebben met de deal tussen postnl en Aliexpress. De Aliexpress verzending is volgens mij idd korter geworden de rest van de gratis verzend opties zijn volgens mij nog steeds gewoon 30 tot 50 dagen
 
Zou ook te maken kunnen hebben met de deal tussen postnl en Aliexpress. De Aliexpress verzending is volgens mij idd korter geworden de rest van de gratis verzend opties zijn volgens mij nog steeds gewoon 30 tot 50 dagen
15 tot 36 zie ik ook vaak staan bij het gratis verzenden.
 
Dit is gratis via Ali, maar wel met een korte levertijd van 15-17 dagen. Ben benieuwd wanneer ie komt dan, ik zal t wel merken :)
 
Nog maar even een update: heb vanmiddag wat planten gehaald bij de Ranzijn, die staan er nu in. Heb ook wat extra zand op de bodem erbij gedaan, er lag namelijk maar zo'n dun laagje dat de planten niet bleven zitten. Vandaar dat t nu nog troebel is in het water. Misschien een beetje een vol, druk en rommelig bakje nu, maar dat is voor het opstarten niet zo'n probleem. Een beetje groen in het water is altijd goed :) Voordat de garnalen erin komen zal ik de boel netjes snoeien. Achterkantje moet ik ook nog even zwart gaan maken, ga de Windows XP achtergrond denk ik toch niet meer doen :p


IMG_8910.JPG
IMG_8911.JPG
 
Ik filter nu ook over actieve kool, mede om de gifstoffen en andere rotzooi van die planten te halen.
 
'Mist' is weer een beetje weggetrokken, zo staat hij er nu bij. Water is behoorlijk helder in het echt, t ziet er zo al een stuk leuker uit :)

IMG_8917.JPG
 
Heel erg leuk projekt, en tot nu al heel best gelukt, ik zou geen kool gebruiken, maar zorgen dat de bacteriegroei goed opgang komt door er wat droogvoer in te verkruimelen.
 
Ik vind het echt heel leuk geworden. Die waterlijn stoort mij helemaal niet.

Ik zou er alleen nog een stikker opplakken waardoor het lijkt alsof het scherm gebarsten is. Je weet wel, die dingen die je ook op je telefoon kunt plakken ;)
 
Waarom zou ik beter geen kool kunnen gebruiken, @TonHageraats? Is dat omdat dat de bacteriegroei zou remmen? Ik dacht dat juist even handig te doen zodat in ieder geval alle gifstoffen eruit zijn :)
Er zit trouwens niet alleen kool in het filter, ik heb 1/3 van de filter cartridge gevuld met kool en 2/3 is filterspons. Is dat voldoende voor genoeg bacteriegroei?
 
Hahah, is inderdaad grappig, maar ik denk toch dat ik er weer een natuurlijk aquarium van wil maken, zonder kitsch :D De Windows XP achterwand ga ik ook maar niet meer doen, maar gewoon een zwarte achtergrond :)

Ik zit er trouwens over na te denken om er donker gekleurde, makkelijk te houden garnaaltjes in te doen (ik heb al jaren vuurgarnalen gehad, was tot een maand geleden enkele jaren gestopt met deze hobby). Ook misschien een handjevol guppy's, maar dat ga ik nog even bekijken.
 
Zwarte achtergrond lijkt me eigenlijk ook mooier. Ik weet niet precies hoe groot het bakje is maar ik ben bang dat het te klein is voor de meeste vissen. Er zijn wel wat opties, waaronder een Betta - maar die kan snoepen van de garnalen - net als guppen overigens.
 
Aha, dat is inderdaad een goeie. Het zit er nu 2 dagen in, dus dan laat ik het denk ik nog een dag of 3 zitten, dan gaat het er daarna weer uit. De slak die erin zit lijkt trouwens geen last te hebben van een nitrietpiek of het gif uit die planten, wat vaak toch wel bedoeld is om slakken te voorkomen. Misschien moet de piek nog komen, hij staat nu een week te draaien.
 
Guppen in zo'n klein bakje is een ware marteling voor die diertjes, het zijn echt adhd-visjes die toch wel de ruimte nodig hebben en hun energie in zo'n klein bakje niet kwijt kunnen.
 
Even een kleine update:
Planten doen het goed, de meeste staan er mooi bij. Alleen de waterpest doet het eigenlijk niet goed, die bladeren zijn heel erg bleek en lijken er af te vallen. Rest van de planten doet het prima en zijn mooi groen.
Ook even een foto met verschillende kleuren licht, een paarse gloed, blauwe gloed en witte gloed.


Slak is lekker bezig
IMG_8925.JPG



Totaaltje met paars/violet licht
IMG_8926.JPG



Waterpest gaat niet heel lekker...
IMG_8927.JPG



Kleine close-up
IMG_8929.JPG


Sfeerverlichting in het paars
IMG_8930.JPG


Sfeerverlichting in het 'wit' wat niet echt wit is eigenlijk
IMG_8931.JPG


En wat nachtelijke blauwe sfeerverlichting :)
IMG_8932.JPG


Dat waren de updates voor vandaag, over een week maar eens wat vuurgarnalen van Marktplaats halen :D
 
Lijkt me heel erg leuk om in huis te hebben staan :)

Ik vind de kleuren nog wel meevallen (of misschien tegenvallen voor jou), ze zijn niet echt overheersend - ik vind het mooi zo.

over een week

Is dat niet wat snel? Hoe lang draait het bakje nu met filter?
 
Nee, dat vind ik ook inderdaad erg mooi juist :) Zo wordt er wel een lichtgloed gecreëerd, maar het is inderdaad niet te overheersend dan.
Bak draait nu ongeveer 1,5 week. Ik dacht dat na 2 weken er wel al wat beginnende dingen in konden. Heb ooit jaren geleden ook mijn eerste aquarium gevuld met vissen na 2 weken en die gingen erg goed :) Het filter wat erin zit heeft ook al in een aquarium gezeten wat helemaal ingedraaid was, dus dat zal ook wel meehelpen.
 
Nee, dat vind ik ook inderdaad erg mooi juist :) Zo wordt er wel een lichtgloed gecreëerd, maar het is inderdaad niet te overheersend dan.
Bak draait nu ongeveer 1,5 week. Ik dacht dat na 2 weken er wel al wat beginnende dingen in konden. Heb ooit jaren geleden ook mijn eerste aquarium gevuld met vissen na 2 weken en die gingen erg goed :) Het filter wat erin zit heeft ook al in een aquarium gezeten wat helemaal ingedraaid was, dus dat zal ook wel meehelpen.
Toch vind ik 2 weken erg kort. Ik zou zeker 3 weken wachten, een nitrietpiek komt vaak rond de 21ste dag.
Ik lees nergens dat het filter was ingedraaid, alleen dat het in een aquarium heeft gezeten dat was ingedraaid.

Heb ik het goed gelezen zou ik zeker met garnalen (zelfs) 4 weken wachten. Of wat ik zelf zou doen, nog langer.
 
Ah okay, ja de vorige keer zaten er ook geen garnalen, maar platy's in, die zijn waarschijnlijk ook wat sterker. Wel jammer, ik wil er zo graag wat levends in doen :D Maar ja, zou jammer zijn als ze doodgaan, dus dan nog maar even wachten.
 

Terug
Bovenaan