PC Aquariumproject TechVis


Ah okay, ja de vorige keer zaten er ook geen garnalen, maar platy's in, die zijn waarschijnlijk ook wat sterker. Wel jammer, ik wil er zo graag wat levends in doen :D Maar ja, zou jammer zijn als ze doodgaan, dus dan nog maar even wachten.
Lijkt me verstandig, wat is nou 2-3 weken langer op de tijd die je van het aquarium gaat genieten.
 
Ik vermoed dat je de koudwater waterpret hebt gehaald... die doet het niet zo goed in warmer water. Garnalen zou ik idd ook even mee wachten, des te meer plezier heb je er straks van :)
 
Hm, dat is wel vreemd dan, want ik heb er geen verwarming in hangen, het wordt een koudwater bakje. De planten kwamen wel uit een verwarmde bak trouwens uit de winkel, maar waterpest was naar mijn idee bijna onkruid wat het overal wel zou moeten doen. Rest van de planten kwam uit dezelfde verwarmde bak, en die staan er mooi bij.
 
het wordt een koudwater bakje.
Wat is de temperatuur nu en wat gaat denk je worden uiteindelijk?
Zonder verwarming zou bij mij in huis zo'n bakje al snel afkoelen tot 17 graden, afhankelijk van de woonkamertemperatuur natuurlijk. De nachten zijn hier in huis vrij koud.
 
Hij staat hier op mijn kamer en daar is het altijd tussen de 18 en 21 graden, dus het water zal dat dan uiteindelijk ook zijn.
 
Nou, vandaag is mijn pakketje aangekomen, aquariumlamp ziet er op het eerste gezicht goed uit. Hij is erg fel en voelt nog vrij solide aan ook, ondanks al het plastic. De klem aan de kant van het snoer ga ik eraf zagen, want ik kan m niet op de rand van de monitor bevestigen, dus ga m dan in de kap lijmen. Moet nog even kijken of het goed gaat als ie wat langer aan staat, heb met eerdere Ali LED lampen wel gehad dat de boel begon te smeulen en roken na enige tijd... :eek:
Foto's volgen hieronder:
 
Pakket beschadigd, maar de lamp gelukkig niet..
IMG_8976.JPG


Plastic stuk om aan de aquariumrand te bevestigen gaat eraf worden gesloopt.
IMG_8978.JPG


Misschien niet goed te zien door de camera, maar hij is behoorlijk fel. Zal zometeen wel even een foto maken met de lamp aan en de lamp uit. Vrij groot verschil XD
IMG_8979.JPG
 
Ook wel weer een voordeel van die Chinese rommel, als je een onderdeel wil verwijderen kost dat niet al te veel moeite :D
IMG_8980.JPG



Nog even het snoer dichtgelijmd om hem toch iets waterdichter te krijgen dan wat onze vriendelijke Chinese fabrikant belooft :)
IMG_8981.JPG



Lamp zit erin gelijmd (jaja, ziet er rommelig uit, maar de plakband gaat nog weg uiteraard, en ook zie je er niks van, aangezien de deksel dicht gaat ;) )
IMG_8982.JPG
 
Nog even een totaaltje; ik heb in ieder geval niet het probleem wat ik had met de andere LEDs, namelijk dat ze te zwak zijn :D
Het lijkt wel een bouwlamp wat er boven hangt. Misschien nog even een dimmer er tussen zetten, anders gaan de algen ook snel goed gedijen in dit bakje...
IMG_8985.JPG


De andere LEDs gebruik ik nu maar voor de planten als 'voeding'. Ik laat hem gewoon continu op paars/violet licht branden, dat maakt de boel ook wat minder 'scherp' qua licht.
IMG_8986.JPG


Ook nog even een zwarte achtergrond erachter geplakt. Hij is nu zo goed als klaar, nog even de boel laten indraaien en dan wil ik er vuurtjes in gaan zetten! :)
 
Het is echt leuk geworden! Ik vind trouwens dat die steen het erg goed doet in combinatie met het zand.
 
Nog even een totaaltje; ik heb in ieder geval niet het probleem wat ik had met de andere LEDs, namelijk dat ze te zwak zijn :D
Het lijkt wel een bouwlamp wat er boven hangt. Misschien nog even een dimmer er tussen zetten, anders gaan de algen ook snel goed gedijen in dit bakje...
Bekijk bijlage 259214

De andere LEDs gebruik ik nu maar voor de planten als 'voeding'. Ik laat hem gewoon continu op paars/violet licht branden, dat maakt de boel ook wat minder 'scherp' qua licht.
Bekijk bijlage 259215

Ook nog even een zwarte achtergrond erachter geplakt. Hij is nu zo goed als klaar, nog even de boel laten indraaien en dan wil ik er vuurtjes in gaan zetten! :)
Dat van die dimmer kun je vermoedelijk wel vergeten. Niet elke led is dimbaar!
 
Bedankt! Ja, hij valt inderdaad wel leuk bij dat zand. Toch zit ik nu te kijken of ik er niet beter een donkere ondergrond in had kunnen doen :D Ik heb nog zwart grind en vind dat eigenlijk nog wel mooier misschien. Maar de boel nu weer uit elkaar halen en opnieuw inrichten is misschien ook niet zo'n goed idee.
 
Ah, oké. Ik heb verder niet veel verstand van elektriciteit , dus dat neem ik dan maar van je aan :) goed dat je het even zegt :D
 
Tja, moeilijk moeilijk :D
Als je liever een zwarte bodem hebt zou ik je wel aanraden het nu te doen, voordat je er bewoners in zet.
 
IMG_8987.JPG
Ja, dat denk ik ook wel ja... Beetje onhandig gedaan misschien XD Maar nu met dat felle licht erbij wordt het met een lichte bodem ook nog eens gereflecteerd, waardoor alles nog lichter lijkt.
Heb de waterrand weggewerkt met aluminiumfolie en daaroverheen zwart papier. Weet nog niet echt wat ik er van moet vinden, je ziet niet meer de elektronica en lampen, maar het is ook niet echt heel mooi. Als iemand een mooie oplossing weet om dat weg te werken, schroom niet en tell me :D
 
Ik heb nog eens zitten kijken naar dit bakje, en ik weet niet of ik de bodem zwart zou maken. Tja :sorry: ik maak het er niet makkelijker op.
Zelf vond ik de waterlijn helemaal niet storend, eigenlijk mooier dan dat het nu is.
 
Yes, die zwarte streep nu is inderdaad niet mooi haha. Naja, die kan ik er zo weer afhalen. Tja, over de zwarte of witte bodem, ik weet het nog niet:help::D
Zal er morgen nog eens naar kijken, misschien lijkt het dan anders XD
 
Yes, die zwarte streep nu is inderdaad niet mooi haha. Naja, die kan ik er zo weer afhalen. Tja, over de zwarte of witte bodem, ik weet het nog niet:help::D
Zal er morgen nog eens naar kijken, misschien lijkt het dan anders XD
DIe zwarte streep kan best, maar wat ik miste is de symmetrie.
 
Bedankt! Ja, hij valt inderdaad wel leuk bij dat zand. Toch zit ik nu te kijken of ik er niet beter een donkere ondergrond in had kunnen doen :D Ik heb nog zwart grind en vind dat eigenlijk nog wel mooier misschien. Maar de boel nu weer uit elkaar halen en opnieuw inrichten is misschien ook niet zo'n goed idee.
Strooi er gewoon wat over heen, elke keer. .
 
Strooi er gewoon wat over heen, elke keer. .
Lijkt me niet zo'n strak plan, grind en zand mengen. Het gaat zich niet mengen en waarschijnlijk ook een recept voor bodemrot. Bovendien wordt de bodem dan wel erg dik?
 
Strooi er wat over , zei ik. Niet gooi er een laag overheen. he.
En niks over mengen.
:engel: net zwarte Piet, met losse hand.
 
Misschien dat ik het meeste er met een slang uit kan zuigen en dan inderdaad het zwarte spul erin strooien. Ik bedenk nog wel wat :D
 
Ik wil trouwens dus garnalen in het aquarium gaan houden. Ik heb al jaren garnalen gehad (vuurgarnalen), maar die waren nooit echt heel erg mooi rood. Is er een bepaald garnalenvoer dat specifiek de kleuren van de garnalen verbetert?
 
Ik wil trouwens dus garnalen in het aquarium gaan houden. Ik heb al jaren garnalen gehad (vuurgarnalen), maar die waren nooit echt heel erg mooi rood. Is er een bepaald garnalenvoer dat specifiek de kleuren van de garnalen verbetert?
Dat filter is niet garnalenveilig he zonder aanpassingen. Wist je dat?

Volgens mij krijg je het kleurverschil in rood dekking door alsmaar uitselecteren. Dus starten met een mooie rode groep en de minst gekleurde er steeds uit halen.
Verder geen kaas gegeten van garnalen hoor, bij mij was het een grote mislukking en ik heb nog steeds geen idee waarom.
 
Ah oke. Klopt, daarom heb ik ook wel aanpassingen gedaan ;) Er zit een panty om de filterinlaat, dus daar komt geen babygarnaal doorheen :D
 
Ah oke. Klopt, daarom heb ik ook wel aanpassingen gedaan ;) Er zit een panty om de filterinlaat, dus daar komt geen babygarnaal doorheen :D
Je moet ook even wat filterwatten steken waar de kabel het filter in gaat. En bij het schuifje om de stroming te regelen is er ook een probleem, ik weet alleen niet goed hoe je dat kunt afdichten.
 
Wortel zit van nature caroteen in en daar kleuren de garnalen mooi rood van, (caroteen gebruiken ze ook in zogenaamde zelfbruinende cremes) maar het klopt wat NicoleE zegt, als je niet uitselecteerd hou je kleurloze over, dus telkens de minst gekleurde verkopen en de mooiste houden.
 
Ah, oke, klinkt wel goed. Plus dan kan ik mn hobby ook nog eens kostenneutraal houden :D
Ik zat ook misschien te denken aan citroengarnaaltjes, die lijken mij ook wel erg leuk en zijn iets minder standaard dan vuurtjes.
 
Ah, oke, klinkt wel goed. Plus dan kan ik mn hobby ook nog eens kostenneutraal houden :D
Ik zat ook misschien te denken aan citroengarnaaltjes, die lijken mij ook wel erg leuk en zijn iets minder standaard dan vuurtjes.

Ook met citroengarnalen zal je moeten selecteren, is eigenlijk met alle neocaradinagarnalen (je hebt ze ook in het blauw en groen)
 
Ik wil toch de bodem veranderen in een donkere bodem. Ik zit wel te twijfelen wat voor bodem. Ik heb nu nog zwart grind liggen thuis, wat ik gelijk kan gebruiken.
Op MP heb ik nu een PH-verlagende bodem gevonden van Glasgarten Environment Soil voor een goede prijs. Wat is jullie idee over Ph-verlagende bodems? Ik woon in Noord-Holland, dus de PH van het water hier is volgens mij wel zo rond de 7?
Ik hoor graag wat jullie denken :)
 
Ph-verlagende bodems en neocaradinagarnalen zijn geen gelukkige combi is mijn persoonlijke ervaring, een Ph van 7 is een prima waarde voor datsoort garnalen.
 
Ah oke, dan doe ik dat maar niet. Scheelt ook weer €15 en 3 dagen wachten :p


De LED strips die er nu in hangen zijn eigenlijk vrij waardeloos geworden. Beetje zonde, want ze waren toch het duurste onderdeel van het hele aquarium... :oops:de nieuwe LED is zo intens fel dat je die andere nul komma nul meer ziet. Waarschijnlijk ga ik ook even wat drijfplantjes halen, want anders is het licht wel echt te fel.
De ''oude'' LEDs ga ik er maar uit halen, misschien hangen ze wel gaaf achter mijn (echte werkende) PC of onder m'n bureau ofzo:D
 

Terug
Bovenaan