PC Aquariumproject TechVis


Ik kon het toch niet laten en heb er toch maar een donkere ondergrond van gemaakt :D Ik had nog wat zwart grind liggen, maar dat was net te weinig helaas. Nog even snel naar de LFS gescheurd om n nieuwe zak te halen :)
Hieronder: Het leeghalen van de bak. Ziet er toch altijd een beetje mistroostig uit haha.
IMG_8990.JPG


Maar dan! Nieuwe grind erin gegooid, plantjes even wat mooier neergezet (de planten kwamen steeds los uit het zand, in dit grind staan ze muurvast, dus dat is ook wel lekker). Zoals misschien opvalt, er zijn LEDs geplaatst boven het aquarium, deze komen inderdaad UIT het aquarium :D Daar hadden ze weinig nut meer en nu kan ik er een hele sfeerruimte mee creëren.
IMG_8991.JPG




Wallen-rood
IMG_8993.JPG


Marine-blauw
IMG_8995.JPG

Nog even wachten tot de 'mist' weer is weggetrokken en dan zal ik er nog wel even een foto van maken.
IMG_8996.JPG
 
Dat ziet er wat mij betreft veel mooier uit... en wallen rood is mijn favoriet :)
 
Ik heb nog eens zitten kijken naar dit bakje, en ik weet niet of ik de bodem zwart zou maken. Tja :sorry: ik maak het er niet makkelijker op.
Zelf vond ik de waterlijn helemaal niet storend, eigenlijk mooier dan dat het nu is.

Hahah, uiteindelijk pakt het gelukkig toch wel mooi uit ;) die zwarte bodem. Vind m zelf ook echt wel een stuk mooier en het ziet er wat rustiger uit zo.
 
Mooi gedaan! Ziet er zeer leuk uit! :thumbs:

Ik vind het geheel alleszins mooier als de waterlijn bovenaan afgedekt is met de zwarte "balk".
Maar de zwarte balk zelf kan wel wat strakker imo... :sorry:
Je zou kunnen overwegen om de bovenrand (buitenkant) zwart te verven met schoolbordverf of je kan het ook wat "grappiger" aanpakken en een (windows) werkbalk (photoshop of excel bvb) uitprinten, plastificeren en die bovenaan plakken... Kwestie van de illusie door te trekken! :D

Eventueel kan je vervolgens ook nog een smalle (werk)balk onderaan het glas bevestigen (of een randje zwart verven) zodat je de silicone daar niet meer ziet.
 
Haha, inderdaad, zonder waterlijn is mooier, maar dit is ook maar wat restanten kaftpapier wat ik nog had liggen :D ga ik inderdaad nog wel even wat mooier maken haha. Dat van die balk kan inderdaad nog wel een grappig effect worden, ik ga er mee aan de slag! :)
 
Dat van die balk kan inderdaad nog wel een grappig effect worden, ik ga er mee aan de slag! :)
Kleine aanpassing gemaakt voor wat betreft de balk en het wegwerken van de kitrand onderaan. Best geinig zo vind ik ;D
Bekijk bijlage 259353

Top!
:thumbs:
Kracht van de illusie x 10!
Die onderkant ziet er direct veel beter uit zo!

Eén opmerking, ik kan het niet laten:
Jammer dat je browser niet op het Aquariumforum staat... ;)
En eigenlijk zou je voor de volledigheid de link van je foto-album kunnen ingeven in het zoekvak!
:D
 
Door op je profiel te klikken kun je zelfs je gebruikersnaam zichtbaar krijgen in het tabblad :)
 
hahah, zat ik ook nog aan te denken achteraf, maar toen hing deze al :D
Onderkant is inderdaad ook gelijk beter zo, plus, het ziet er van een afstand eigenlijk wel heel echt uit :)
 
Dat beeldscherm echt helemaal uit elkaar halen is trouwens een heel slecht idee. Zit onder andere vol zware metalen. Ook heerst er een extreem groot vacuüm in het beeldscherm (die oude daar zit een kathodestraalbuis in, die werken in vacuüm), waardoor het beeldscherm kan imploderen met behoorlijk wat kracht (lees vlijmscherpe rondvliegende stukken glas bedekt met een laag smerig zwaar metaal). Ik heb het beeldscherm in zijn geheel voorzichtig los gemaakt en naar de vuilstort gebracht.
 
Even een kleine update:

Mijn 'computer' :D staat ondertussen alweer 3 weken in te draaien, dus het wordt tijd om te kijken wat ik erin kan doen. Ik wil er citroengarnalen of vuurtjes in gaan houden, afhankelijk van wat er op het moment op markplaats aangeboden wordt. Als er iemand in de buurt van Alkmaar woont (of je kent iemand die daar in de buurt woont) en citroengarnalen kwijt wil, ik wil ze graag overnemen! :)
Ik zag ook een advertentie van tiger blue garnalen in de buurt, maar die waren al erg snel weg. Ze waren echt mooi donkerblauw en werden verkocht voor €0,50 per stuk, echt heel goedkoop:eek:. Helaas dat ze daardoor ook zo snel weg waren.

Verder zag ik ook op internet bij verschillende websites dat er garnalen werden aangeboden en die zouden dan verstuurd worden. Heeft iemand daar ervaring mee? PostNL staat namelijk de laatste tijd niet heel erg positief in het nieuws vwb bezorging en het omgaan met pakketjes...

IMG_9030.JPG
 
Een tijd lang heeft die grote slak een beetje vreemd gedaan, hij heeft denk ik wel een weet aan het wateroppervlak gedreven. Hij bewoog nog wel, dus ik wist dat ie niet dood was, maar vond het toch een beetje gek, Toen ik die komkommer erin had gelegd kwam ie toch naar beneden, dus ik dacht; die had gewoon honger. Nu kijk ik net in het aquarium en zie een babyslak! Hij is dus een zij, en zij is dus bevallen :)
gelukkig is het er maar 1, een slakkenplaag daar word ik ook niet heel blij van, maar dit is wel een leuk gezicht! En ze houden het aquarium een beetje schoon.
IMG_9059.JPG
IMG_9060.JPG
 
Nog maar even wat foto's:

Alles groeit en bloeit op zich prima, maar er zijn een paar dingetjes. Zo heeft dit plantje een soort van rood/bruine vlekken op de bladeren. Wat zou dat kunnen zijn? Verder is het ook zo dat het hoornblad (op de achtergrond naast het filter) niet wortel schiet. Het staat al zeker 1,5 week in de grond, maar ze komen nog steeds heel makkelijk los en hebben totaal geen wortelgroei. Hoe kan dat?

IMG_9064.JPG


Nog even een totaaltje hieronder :D
InkedIMG_9062_LI.jpg



En hier nog eentje met flits :)
InkedIMG_9063_LI.jpg
 
De appelslak legt een tros eitjes boven water en is niet tweeslachtig zoals de meeste slakken, dus zal je mannetje en vrouwtje moeten hebben.

De kleine slak op de ruit is een poelslak

*edit, dacht dat het om een appelslak ging maar begin nu te twijfelen

*edit2: gaat inderdaad om een appelslak getuige de eerste foto
 
@Nicolientje-W het kan zijn dat ie misschien al zwanger was? Ik heb 'm een tijdje geleden uit de vijver gevist, en daar zitten een hele hoop slakken, dus ook mannetjes en vrouwtjes. Misschien dat het daar van kan komen.
 
@Nicolientje-W het kan zijn dat ie misschien al zwanger was? Ik heb 'm een tijdje geleden uit de vijver gevist, en daar zitten een hele hoop slakken, dus ook mannetjes en vrouwtjes. Misschien dat het daar van kan komen.

Dan zal het denk ik wat Honeybadger zegt: een grote poelslak zijn en vergis ik mij gewoon gruwelijk want appelslakken overleven de vrieskou van NL niet
 
Aha, hm, daar hoef ik er op zich niet al te veel van in m'n aquarium. Die lopen al snel uit tot een ware plaag :mad:
Ik heb helaas nog niemand in de buurt van Alkmaar gevonden die citroengarnalen aanbiedt, dus als iemand ze nog kwijt wil en in de buurt woont, schroom niet en stuur me even een berichtje ;)
 
Nou, heb vandaag op marktplaats een testsetje en een nano-heater gekocht! Vanaf nu kan ik de kH, gH en pH in de gaten houden. Zodra alles goed is ga ik via aquafizz m'n citroengarnalen kopen. Op marktplaats heeft helaas niemand ze, maar ik wil ze toch wel erg graag :)


$_85.JPG
 
Had ik inderdaad nagevraagd, volgens de verkoper verschilden die van eind 2019 tot begin 2021. Prima dus :)
 
Nog even een klein totaal plaatje:
Niet heel veel veranderd, de planten zijn wel gegroeid. Die rode planten hebben het filter al bijna verborgen, dat was ook mijn idee, maar vind het ook wel leuk dat het werkt :D
Zo zie je zometeen bijna geen apparatuur meer in de bak, dus dat is wel mooi. Er komt nog een verwarmingselement bij, die nano heater van superfish.

Dat hoornblad blijft irritant genoeg maar niet in de bodem zitten, en het wil ook geen wortel schieten... Die komen dus steeds los als ik in de bak iets verander. Denk dat maandag of dinsdag m'n testsetje en verwarmingselement binnen komen, dus dan ga ik eens even kijken hoe het er verder voor staat met het water. Daarna de citroentjes erin en goan! :)

602EEAB0-330A-4FF8-842F-53C8DEC12F26.JPG
D1408D85-4855-4331-846A-C8460EA6F797.JPG
 
Groeit goed! :thumbs:

Je mag wel je water wat bijvullen, hé! :juggle:

Nu kan je misschien nog een toetsenbordje (of een muis) fabriceren met de bediening voor de ledjes in en rond de bak? :D
 
hahah, ja water moet ik inderdaad even bijvullen. Ik moet alleen steeds het aquarium onder die plank vandaan schuiven, want ik kan de klep anders niet open doen. Het water kan dus niet te hoog staan, anders klotst alles er overheen XD
Er zitten nog wat kinderziektes in zo.
 
Oh hahah, ik zie het nu, Honeybadger, die datum klopt alleen niet. Heb een random geboortedatum ingevuld denk ik. Tenzij iemand nog een extreem gaaf cadeau voor me zou hebben, dan ben ik vandaag wel even jarig ;)
 

Terug
Bovenaan